Agita Betmane: Katram bērnam un klasei jāatrod individuāla pieeja
liepajniekiem.lv
1.septembris, jaunā mācību gada sākums, mums, pedagogiem, skolēniem un viņu vecākiem ir īpaša diena – sākas jauns gada cikls. Man šogad audzināšanā 9.klase, tādēļ šis būs spraigs mācību gads.
Skolā strādāju jau salīdzinoši ilgi, teju 20 gadu. Sāku vēl tajā laikā, kad mācību process noritēja pēc iepriekšējās sistēmas. Tad man iznāca neliels pārtraukums, pēc kā atgriezos darbā.
Aizvadīto gadu laikā reforma sekojusi reformai. Bet man personīgi labāk patīk strādāt tagad. Kādēļ? Bērniem ir lielāka brīvība. Viņi ar pedagogiem var veidot brīvākas attiecības, būt atvērtāki. Nav vairs jāsauc skolotājs uzvārdā, var saukt vārdā un pat uzrunāt uz ”tu”. Un tas palīdz veidot labāku saskarsmi.
Jā, daži uzskata, ka brīvas attiecības starp skolēniem un skolotājiem grauj disciplīnu. Taču es tā neuzskatu. Man bijušas audzināmās klases gan no 4.klases, gan vidusskolā. Un vienmēr esmu atradusi kopīgu valodu ar bērniem. Nekad nav nācies sūdzēties par disciplīnas pārkāpumiem.
Visgrūtāk strādāt ar 7.un 8.klasēm, kad bērni ir ”spurainajā” tīņa vecumā.
Taču katrs bērns, pusaudzis un jaunietis ir personība un katram jāatrod sava pieeja. Tāpat katrai klasei jāatrod sava pieeja. Pedagogam jābūt radošam. Ja tas izdodas, saskaņa ar bērniem ir laba.
Protams, šis gads īpašs ne tikai tādēļ, ka audzināšanā man 9.klase. Pedagogiem kopumā šis gads sākas neierasti – ar neziņu.
Pagaidām nav skaidrības, kā būs ar pedagogu atalgojumu. Vai pedagogi var aiziet līdz streikam? Arī pagaidām prognozēt grūti. To visu redzēsim, kad saņemsim pirmo algu.
Agita Betmane, Liepājas 10.vidusskolas matemātikas skolotāja, 9.klases audzinātāja