Linda Markus-Narvila: Jāveicina izglītības iestāžu izaugsme
liepajniekiem.lv
Pirmsskolas izglītības iestāžu un skolu pieņemšanas komisijā biju pirmo gadu. Jāsaka, ka bija prieks ieiet katrā Liepājas izglītības iestādē, lai pārliecinātos, vai vide bērniem ir droša, vai mācību iestāde ir gatava jaunajam darba cēlienam, kas ir paveikts un ko plāno paveikt.
Attiecībā uz skolām, mani pašu visvairāk interesēja tās nākotnes plāni saistībā ar Eiropas Savienības fondu ieguldījumiem modernas mācību vides izveidē. Tas nav noslēpums, ka ir uzsācies jaunais plānošanas periods un ka Liepājas pilsētas pašvaldība un Izglītības pārvalde mērķtiecīgi strādā, lai varētu skolās radīt mūsdienām atbilstošu, modernu un pievilcīgu mācību vidi gan skolēniem, gan pedagogiem. Bija interesanti dzirdēt izglītības iestāžu vadītāju redzējumu attiecībā uz savas mācību iestādes attīstības plāniem.
Man bija sajūta, ka jūtamies gaidīti. Protams, dažbrīd uztraukumu varēja just, jo komisija bija plaši pārstāvēta, tai skaitā ugunsdrošības speciālists, ēdināšanas speciālists u.c. Taču mēs nebijām soģi vai inspektori, bet cilvēki, nozares eksperti, kas gatavi uzklausīt un sniegt ieteikumus problēmsituāciju vai nepieciešamo jautājumu risināšanai. Mūsu uzdevums izprast un palīdzēt turpināt attīstīt un pilnveidot savas izglītības iestādes mācību vidi un saturu, nodrošinot mazajiem liepājniekiem kvalitatīvu pakalpojumu.
Tikšanās reizēs iestāžu vadītāji bija lepni par paveikto – gan par piesaistītajiem projektu līdzekļiem, gan ieguldīto pašvaldības finansējumu. Izaugsme izglītības iestādēs bija vērojama, citiem vairāk, citiem mazāk, bet tendence augt ir jūtama. Priecēja fakts, ka katra izglītības iestāde, tai skaitā pirmsskolas, savā darbā mēģina atrast savu īpašo nišu. Vai tas būtu mācību saturā, vai darba formā jeb interešu izglītībā.
Viens no komisijas būtiskākajiem mērķiem bija apzināt izglītības iestāžu problēmjautājumus gan bērnudārzos, gan skolās un novērtēt izaugsmi. Izvērtējot izglītības iestādes kopumā, protams, iezīmējās jautājumi, pie kuriem jāturpina strādāt, taču jāatzīmē, ka jau šobrīd ir ieguldīts nopietns darbs drošas vides nodrošināšanai izglītības iestādēs. Skolas šobrīd jau var lepoties ar ieguldītiem Eiropas fondu līdzekļiem, kas diemžēl nav pieejami pirmsskolas izglītības iestādēm, taču arī tur ir nepieciešams modernizēt mācību vidi un sakārtot infrastruktūru.
Priecājos par tiem izglītības iestāžu vadītājiem, kas vēlas vairāk nekā var, tas nozīmē, ka mēs augam un attīstāmies, veidojam sev un saviem bērniem tādu vidi un iespējas, kas nodrošinātu iegūtās izglītības kvalitātes konkurētspēju ne tikai Latvijā, bet arī ārpus tās.
Linda Markus-Narvila, Liepājas Izglītības pārvaldes vadītājas vietniece