Piektdiena, 19. aprīlis Vēsma, Fanija
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Mārtiņš Būčiņš: Jāpārslēdzas uz ziemas braukšanu!

Mārtiņš Būčiņš: Jāpārslēdzas uz ziemas braukšanu!
Foto: liepajniekiem.lv
10.12.2013 17:13

Mārtiņš Būčiņš, autobraucējs

Sācis līt, un tas nozīmē, ka vismaz Liepājā sniega drīz vairs
nebūs. Bet tomēr ir atnākusi ziema ar visām no tā izrietošajām sekām. Ar datumu,
kad obligāti nepieciešamas ziemas riepas. Ar laika apstākļiem, kad
nepieciešamas šim gadalaikam piemērotas riepas. Ar to jārēķinās.

Daļa autobraucēju jau iepriekš savus transportlīdzekļus bija
aprīkojuši ar ziemas riepām. Daļa par šo jautājumu sāka domāt īsi pirms
1.decembra, kad automobiļi ar ziemas riepām jāaprīko obligāti. Lielos vilcienos
jau nekas nav mainījies no iepriekšējiem gadiem. Vien daļa cilvēku kļuvuši
izglītotāki, jo gan žurnālos, gan globālajā tīmeklī pieejami dažādu testu
rezultāti. Cilvēki sašaurina savas izvēles loku par labu kvalitatīvām riepām.

Tiesa, pat viskvalitatīvākās riepas vienas negarantēs
drošību uz ceļa. Ir jābūt gan labām riepām, gan atbilstoši ceļa segumam un
laika apstākļiem izvēlētam ātrumam, gan pienācīgi notīrītam ceļa segumam – lai
tas nebūtu ekstrēms. Un savs braukšanas stils pilnīgi visiem autovadītājiem radikāli
jāpārslēdz atbilstoši ziemas apstākļiem! Distance jāievēro lielāka, nekā tā ir
vasaras apstākļos.

Distances neievērošana ziemas apstākļos rada lielas
problēmas. Jo ziemas apstākļos palielinās bremzēšanas ceļš. Samazinās
redzamība. Snieg sniegs, mašīnai aizsalst stikli. Īpaši to izjūt autobraucēji,
kuri strādā pilsētā un dzīvo turpat pilsētā. Tikko mašīnai notīrīts sniegs un
tā mazliet uzsilusi, tā braukšana beidzas. Tāpat nereti autovadītāji pie stūres
sēžas ar lielām cepurēm un kapucēm galvā, kas noteikti neuzlabo redzamību. Tie
ir faktori, kas rada problēmas un mazina drošību.

Pats galvenais, braucot pilsētā, ir ievērot pietiekamu
distanci un izvēlēties piemērotu ātrumu – atbilstošu segumam un situācijai. Ja
distance būs pietiekama, braukšana nebūs saraustīta un visi varēs normāli izbraukt.

Ir autobraucēji, kuri dusmojas uz citiem, ka brīdī, kad
uzsnieg pirmais sniegs, satiksme pilsētā vārda vistiešākajā nozīmē apstājas.
Vainīgi visi jau iepriekš nosauktie faktori. Cilvēki nemāk pārslēgties uz
braukšanu ziemas apstākļos, viņiem ir visi iepriekš minētie traucēkļi, līdz ar
ko kopējais satiksmes plūsmas ātrums samazinās. Manevru iespējas samazinās gan
distances trūkuma dēļ, gan sliktās redzamības dēļ. Tāpat ir arī psiholoģiska
problēma – ir slidens.

Savukārt daļa braucēju ir sašutuši teju vai par to, ka ceļu
uzturētāji gaisā nenoķer pirmās pārslas. Nekad ziemā ceļi nebūs tādi kā vasarā!
Būtiskākais ir pielāgošanās ziemas apstākļiem, pārslēgšanās no vasaras
braukšanas režīma uz braukšanas stilu, kas piemērots tieši ziemas apstākļiem.
Nevajag vienmēr meklēt kādu vainīgo, piemēram, ceļu uzturētājus, lai tikai
attaisnotu sevi.  

Jāatceras par elementārām lietām, proti: normālas, ziemas
apstākļiem piemērotas riepas; distance; laika un ceļa apstākļiem atbilstošs
braukšanas ātrums.

Mūžam bijušas diskusijas par to, kura no piedziņām ziemā ir
labāka. Faktiski jaunās paaudzes automašīnām, kurām ir pretizslīdēšanas,
pretbuksēšanas un citas sistēmas, kam ir labas riepas, lielos vilcienos
ikdienas braukšanai starpība nebūs jūtama. Vismaz liela starpība noteikti
nebūs. Uzsākšanai, ja vieta ir izcili slidena, mazliet gan varēs just
atšķirību, bet uz šosejas un lielceļa starpības nebūs nekādas.

Pilnpiedziņas transportlīdzekļiem gan ir savas priekšrocības
– braucam, kur gribam. Ja dzīvo laukos, kur ceļi ne vienmēr ir veiksmīgi
iztīrīti, pilnpiedziņas auto varētu būt drošāks.

Ja vien ir iespēja, tad pēc pirmā sniega uzsnigšanas būtu
vēlams atrast kādu nomaļāku laukumu, pa kuru pagrozīties. Kaut gan mūspusē ar
šādām iespējām ir diezgan bēdīgi – nav īsti tādu laukumiņu, kur pamēģināt, kā
mašīna uzvedas uz slidenas virsmas. Ledus uz dīķiem arī vēl nav. Bet ja vien
šāda iespēja rodas, to, manuprāt, viennozīmīgi vajag izmantot, jo tas dod
saprašanu. Nevienam jau nekas nav jāpierāda, bet šāda iespēja noder sevis
izglītošanai, drošības procentiņa paaugstināšanai.

Drošas braukšanas skola Rīgā, maksājot ne tikai par
nodarbību, bet arī par prāvo ceļa gabalu, noderīga būs tajos gadījumos, ja cilvēks
pēc tā ko iegūst, piemēram, saņem atbildes uz saviem jautājumiem, pilnveido
savas braukšanas prasmes atsevišķos momentos. Ķeksīša dēļ tas nav nepieciešams.

Lai ziemas apstākļos būtu mazāk nepatīkamu atgadījumu,
iegādājoties ziemas riepas, vēlams būtu konsultēties ar profesionāļiem. Un
pārslēdziet savu braukšanas stilu no vasaras uz ziemas apstākļiem atbilstošu!
Ievērojiet lielāku distanci! Cienīsim cits citu, jo slīd visiem, redzēt grūti
ir visiem un jāsteidzas ir visiem!

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz