Radars Grobiņā sevi attaisno
liepajniekiem.lv
Pērnā gada 6.decembrī uz autoceļa A9 Liepāja-Rīga Grobiņā, pie pagrieziena uz Priekuli, iedarbinātais stacionārais fotoradars, kas ir viens no 20 stacionārajiem uz Latvijas autoceļiem 2.kārtā uzstādītajiem fotoradariem, sevi attaisno – braucēji radara zonā ātrumu samazina, portālam atzina Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas priekšnieks Mareks Vītols.
Viņš atzīst, ka kopš brīža, kad Grobiņā tika uzstādīts stacionārais fotoradars, arī tad, kad tas darbojās testa režīmā, situācija uz ceļa uzlabojusies – radara posmā vadītāji samazina ātrumu un brauc, kā to prasa satiksmes noteikumi.
Tiesa, pēc M.Vītola novērojumiem, pabraucot tālāk no fotoradara, vadītāji atkal nereti pārsniedz ātrumu.
Taču mērķis, kas tika izvirzīts, radaru uzstādot, ir sasniegts.
Kā portālam norādīja CSDD Liepājas nodaļas priekšnieks Gvido Ķirsons, stacionāro fotoradaru atrašanās vietas tika izvēlētas, izvērtējot simtiem ceļu satiksmes negadījumu statistiku, ”melnos punktus” un informāciju par ceļu posmiem ar intensīvu satiksmes plūsmu.
Kā zināms, autoceļu A9 Grobiņā var uzskatīt par vienu no melnajiem punktiem, jo te notikuši vairāki smagi ceļu satiksmes negadījumi, kad avārijas notika, lai ļautu gājējiem pa pāreju šķērsot brauktuvi.
Portāls jau informēja, ka, pamatojoties uz Ministru kabineta 2016.gada 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, pērnā gada 6.decembrī uz Latvijas autoceļiem sāka darboties otrajā kārtā uzstādītie 20 stacionārie fotoradari.
Bez Grobiņas vēl viens stacionārais fotoradars otrajā kārtā tika uzstādīts arī uz šosejas A9 Brocēnos. Tas nozīmē, ka kopumā uz Latvijas autoceļiem nu darbojas jau 40 stacionārie fotoradari, jo 20 ātruma mērierīces uzstādītas un darbojas pirmās stacionāro fotoradaru ieviešanas kārtas ietvaros.
Kā skaidro G.Ķirsons, valdības apstiprinātais fotoradaru uzstādīšanas plāns kopumā Latvijā paredz uzstādīt 100 stacionārās ātruma mērierīces. Vienā no nākamajām kārtām tuvākā mērierīce būs uz A9 pie Lieģiem. Bet nākotnē, kad būs pabeigta A11 rekonstrukcija, uz autoceļa Liepāja-Lietuvas robeža.
Karti ar radaru izvietojumu var skatīt CSDD mājaslapā, bet pirms stacionāro fotoradaru atrašanās vietām, kā to nosaka Satiksmes noteikumi, izvietotas informatīvas zīmes, kas brīdina par fotoradara atrašanos un informē par konkrētajā vietā atļauto braukšanas ātrumu.
Taču gan G.Ķirsons, gan M.Vītols uzsver: stacionārie fotoradari ir tikai viens no kontroles instrumentiem satiksmes drošības uzlabošanai. Tikpat nozīmīga ir infrastruktūras uzlabošana, policijas klātbūtne un pārvietojamie radari, sabiedrības izglītošana un informēšana.