Tramvaja sliedes ir drošas, bet svarīgs šoferu godaprāts
Pirms nedēļas notikušais negadījums Ganību un M. Ķempes ielas krustojumā, kad smagais auto ar lielgabarīta kravu sabojāja sliedes un apturēja tramvaju kustību, raisījis bažas par sliežu ceļu kvalitāti un šādu situāciju iespējamu atkārtošanos.
liepajniekiem.lv
“Kopumā sliežu ceļš ir drošs,” norāda uzņēmuma “Liepājas tramvajs” tehniskais direktors Aigars Rauda.
Lielgabarīta kravu pārvietošana cauri pilsētai ir ierasta prakse, un, ja tā atbilstoši saskaņota, tas nav nekas neparasts, viņš uzsver.
Pagājušās nedēļas trešdienas vakarā notikušais negadījums, kas īslaicīgi apturēja pilsētā tramvaja kustību, visticamāk, esot vairāku apstākļu neveiksmīga sakritība – izvēlētais braukšanas ātrums, pazemināta pārvadāšanas platforma, kravas sašūpošanās, kas aizķērusi sliedes, vai kas cits.
“Vienmēr, kad mēs saskaņojam šādu kravu transportēšanu pa ielām, kuras skar tramvaja kustības nodrošināšanu, izvērtējam gan kravas parametrus, īpaši tās augstumu, lai netiktu aizskarti kontakttīkli, gan arī visos gadījumos tiek sniegta norāde sliedes šķērsot ar iespējami mazāko braukšanas ātrumu, lai neizraisītu kravas sašūpošanos,” skaidro A. Rauda.
Taču vienmēr esot atkarīgs no kravas automašīnas šofera godaprāta, cik atbildīgi un rūpīgi viņš šos norādījumus ievēro un cik uzmanīgi ar kravu dodas cauri pilsētai.
Beidzamo gadu laikā šis ir pirmais šāds gadījums, kad negadījumā bojātas sliedes.
Biežākais iemesls uz laiku apturēt tramvaju kustību ir sadursmes ar automašīnām, kas krustojumos izbrauc priekšā vai nedod ceļu tramvajam.
Šādos gadījumos nākas apturēt satiksmi līdz visu apstākļu fiksēšanai, pauž A. Rauda.
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par sagatavoto saturu atbild portāls liepajniekiem.lv.