“Zaļā karotīte” vieno ar kvalitāti
Tas laiks, kad pircējus varēja piesaistīt ar spožu iepakojumu un kliedzošiem uzrakstiem svešvalodās, ir pagājis. Pētījumi liecina, ka trīs ceturtdaļas valsts iedzīvotāju priekšroku tirgū un veikalos dod kvalitatīviem pašmāju ražojuma produktiem.
“Zaļā karotīte” vieno ar kvalitāti
Tas laiks, kad pircējus varēja piesaistīt ar spožu iepakojumu un kliedzošiem uzrakstiem svešvalodās, ir pagājis. Pētījumi liecina, ka trīs ceturtdaļas valsts iedzīvotāju priekšroku tirgū un veikalos dod kvalitatīviem pašmāju ražojuma produktiem.
Vēloties to veicināt, Mārketinga padome uzsākusi akciju “Zaļā karotīte kvalitatīvi vieno!”. Tajā aicināti piedalīties visi tie ražotāji, kuru produkcija izpelnījusies preču zīmi “Kvalitatīvs produkts”, ko tautā dēvē par zaļo karotīti un ko pircēji pazīst jau septiņus gadus. Šī zīme piešķirta pavisam 43 Latvijas pārtikas uzņēmumu 240 produktiem. Mūsu rajonā to spējis izpelnīties tikai Kazdangas piena pārstrādes uzņēmums “Elpa”. Zaļās karotītes zīme rotā tur ražoto krējumu un sieru ar dillēm.
Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gundars Sisenis pastāstīja, ka kazdandznieki labprāt iesaistīšoties Mārketinga padomes rīkotajā akcijā, jo tās mērķis ir panākt, lai cilvēki uzturā aizvien biežāk lietotu tieši nacionālos produktus. Kaut arī zaļo karotīti izpelnīties neesot viegli, jo noteikumi, kas jāievēro, patiešām nav vienkārši, piena pārstrādātāji nenožēlojot, ka uzņēmušies šos pienākumus.
Piensaimnieks arī teica, ka turpmāk kvalitatīvu produktu uzraudzība Latvijā kļūs vēl stingrāka, jo kontrolieri, saskaņā ar Ministru kabinetā apstiprinātu kārtību, pārbaudīs visu produkta tapšanas procesu. Piemēram, ja ir runa par krējumu vai sieru, ko ražo kazdandznieki, tad pētīs, kurā zemnieku saimniecībā atrodas govis, kas devušas pienu, un kādas izskatās ganības, kur šis ganāmpulks barojas. G.Sisenis pauda pārliecību, ka nākotnē zaļo karotīti varētu izpelnīties vēl arī citi “Elpā” ražoti produkti.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”