No hibrīdautobusa gaidīja vairāk
“Volvo” hibrīdautobuss, ko pagājušajā nedēļā pilsētas ielās izmēģināja Liepājas Autobusu parks, nav tik ekonomisks, kā gaidīts, pastāstīja šoferis Arvīds Kristapsons, kurš jauno transportlīdzekli vadīja.
Gaidītā 30 procentu degvielas ietaupījuma vietā ekonomija ir tikai apmēram 15 procentu. “Varbūt Liepāja ir par mazu, pieturas par tuvu cita citai, autobuss nepaspēj ieskrieties un uzlādēties. Lielākos attālumos varbūt ir citādi,” sprieda A. Kristapsons. Kā jau rakstīts, hibrīdautobuss daļēji tiek darbināts ar elektrību, tāpēc patērē mazāk degvielas, atmosfērā izmet mazāk izplūdes gāzu. Taču šāds autobuss ir dārgāks.
“Pavērtēsim,” savukārt teica uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Māris Ārbergs. LAP pēta dažādas iespējas iegādāties jaunus ekonomiskus autobusus. “Ne jau vienmēr teorija sakrīt ar praksi. Iespējams, ir vajadzīga cita braukšanas tehnika,” viņš teica un piebilda, ka interesējas arī par autobusiem, kurus darbina ar dabasgāzi.
“Kurzemes Vārds”