Papildināts – Vētra nogāž vairākus kokus un laternas stabus; piestātnē sabojā kuģi
Lai arī aizvadītajā nedēļas nogalē pār Liepāju brāzās spēcīgas vēja pūsmas, sasniedzot ātrumu pat līdz 28 m/s, mūspusē nekas ārkārtējs nav noticis, telefonsarunā ar portālu sacīja Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Kurzemes reģiona komandieris Andrejs Beļakovs.
Kopumā brigāde devusies uz 11 izsaukumiem, kas saistīti ar nolūzušiem kokiem un kurus bijis nepieciešams zāģēt. “Citas reizes ir bijis vairāk darba,” sacīja A.Beļakovs. Arī Tirdzniecības kanālā ūdens ir normas robežās.
Savukārt brīvdienās policijā reģistrēti trīs gadījumi, kad vētras dēļ tikuši bojāti stāvēšanai novietoti spēkrati, informēja Valsts policijas Kurzemes pārvaldes priekšnieka palīdze Jolanta Knīse. Divos gadījumos uz automašīnām uzkrituši nolauzti koki, bet vienā gadījumā vēja nesta reklāmas stenda atlūza. Tāpat vairākās vietās pilsētā konstatēts, ka ir nolauzti elektrības stabi, kas bīstami karājās vados. Stiprais vējš bija pat pamanījies nolauzt laternas stabu un nogāzt nožogojumus pie mājām, vēsta Liepājas Pašvaldības policijas preses sekretāre Ineta Mikute.
Šorīt pūta rietumu ziemeļrietumu vējš ar ātrumu 21 m/s, un tas turpina samazināties, ziņo Liepājas ostas Kapteiņdienests. Reidā ienākšanu ostā negaida neviens kuģis.
Kā ziņo Liepājas speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe, naktī no 4. uz 5. oktobri spēcīgais vējš un viļņi norāva Liepājas ostas 51. piestātnes fenderi jeb piestātnes kuģa aizsargierīci, kā rezultātā tika bojāts kuģa “EQUATOR” korpuss un piestātne. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde kopā ar Jūras administrāciju pirmdien apsekoja kuģi un bojāto piestātni, lai izvērtētu nodarītos zaudējumus un lemtu par tālāko rīcību.
Liepājas ostas kapteiņa vietnieks Kārlis Ludāns pastāstīja, ka Maršalu salās reģistrētā kuģa “EQUATOR” apkalpe tika brīdināta par spēcīgo vēju un viļņiem, kas līdz ar rietumu vēju veido pastiprinātas bīstamības apstākļus, taču kuģa komanda esot atzinusi, ka piedzīvotas ne tādas vien situācijas.
Liepājas ostas Kapteiņa dienests lūgumu pēc palīdzības saņēma nedaudz pēc pusnakts. Nekavējoties uz 51. piestātni nosūtīja velkoņus “Smit Dane” un “Tak1”. K.Ludāns atzina, ka pateicoties velkoņiem, apturēta kuģa sišanās pret piestātni un uzstādīta pagaidu fenderi.
Pirmdien ap plkst. 12 ar velkoņu palīdzību kuģi pārtauvoja pie 50. piestātnes. Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Aivars Boja informēja, ka kuģim nav nodarīti nopietni bojājumi. Jūras administrācija lems vai korpusā izsistie pāris caurumi apdraud kuģošanas spēju un vai ļaut kuģim atstāt Liepājas ostu un nogādāt iekrauto kravu galamērķī.
Tāpat šodien Liepājas speciālās ekonomiskās pārvaldes speciālisti apsekoja piestātni un kopā ar piestātnes nomnieku lems par nepieciešamajiem remontdarbiem.
Maršalu salās reģistrētā kuģa “EQUATOR” garums ir 140 m un tas Liepājas ostā ieradās, lai iekrautu beramkravu. Kuģa dedveits 18965 tonnas.