“Liepājas autobusu parks” no šodienas pasažierus vedīs arī uz Rīgas lidostu
No šodienas uzņēmums “Liepājas autobusu parks” (LAP) sadarbībā ar uzņēmumu “Baltic taxi” nodrošinās iespēju no Liepājas braucošiem pasažieriem nokļūt Rīgas lidostā, neiebraucot galvaspilsētas centrā. Tāda pati iespēja būs arī atceļā no lidostas uz Liepāju, informē LAP valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons.
Viņš neslēpj, ka, ieviešot šādu pakalpojumu, uzņēmums cenšas piesaistīt tos pasažierus, kuri līdz šim uz lidostu devās ar tā dēvētajiem “mikriņiem”, kurus Kristapsons iepriekš vainoja negodīgā konkurencē.
Kā pastāstīja LAP vadītājs, pasažierus, kuriem no Liepājas jānokļūst lidostā, pie Rīgas, Ulmaņa gatvē, gaidīs “Baltic taxi” taksometrs, kas viņus nogādās līdz galamērķim. Lai šo pakalpojumu apmaksātu, pasažierim pie autobusa vadītāja iepriekš jānopērk kupons, kas maksā 1 latu. Savukārt, ja pasažieris, nebraucot uz Rīgas autoostu, vēlēsies nokļūt Liepājā, viņam jāvēršas taksometru firmas birojā lidostā, kura darbinieki parūpēsies par taksometru uz pieturu Ulmaņa gatvē, kur pasažieri gaidīs attiecīgā reisa LAP autobuss.
LAP šāda pakalpojuma ieviešanu plānojis jau ilgāku laiku. Ar “Baltic taxi” uzņēmums noslēdzis sadarbības līgumu, kas, kā sacīja Kristapsons, ir abām pusēm izdevīgs. Viņš arī norāda, ka jaunais pakalpojums būs izdevīgs arī pasažieriem. Kristapsons īpaši akcentē drošību, kas, pārvietojoties ar lielajiem autobusiem, ir lielāka nekā ar “mikriņiem”, un faktu, ka uzņēmums strādā godīgi, maksājot visus likumā paredzētos nodokļus.
Nedēļas nogalē LAP plānojis Liepājā izplatīt bukletus, kuros būs detalizēti pastāstīts par uzņēmuma jauno pakalpojumu.
Jau ziņots, ka vairāk nekā 10 nelegālie pasažieru pārvadātāji jeb tā sauktie “mikriņi”, kuri ik dienas veic pasažieru pārvadājumus maršrutā Liepāja-Rīga-Liepāja, legālajiem pasažieru pārvadātājiem gadā rada aptuveni miljons latu zaudējumus, “Rietumu Radio” iepriekš sacīja Kristapsons.
Viņš atzina, ka LAP vadība jau vairākus gadus ir centusies šai problēmai pievērst Satiksmes ministrijas amatpersonu un tā brīža satiksmes ministra uzmanību, taču reakcija, kā sacīja Kristapsons, “bija salīdzinoši pasīva”.
Kā informēja Kristapsons, pārvadātājiem, kas ik dienas veic pasažieru pārvadājumus maršrutā Liepāja-Rīga-Liepāja, ir licence, lai veiktu neregulārus pasažieru pārvadājumus, piemēram, pārvadāt ekskursantus.
“Maskējoties kā neregulārie pārvadātāji, viņi veic tādus pašus pārvadājumus kā mūsu uzņēmums, tikai nemaksā nodokļus, neievēro šoferu darba režīmu un drošības normas. Tā dēvētie “mikriņi” biļeti izsniedz tikai izņēmuma gadījumos, kad pasažieris ir ļoti uzstājīgs,” atzina Kristapsons, uzsverot, ka pēdējos gados šādu konkurentu skaits ir pieaudzis. Viņš gan nelegālos pārvadātājus nesauc par konkurentiem, uzsverot, ka “tāda konkurence ir stipri izkropļota” un konkurenti var būt tad, ja ir vienādi spēles noteikumi.
Kā informēja Kristapsons, līdz gada beigām maršruta Liepāja-Rīga-Liepāja autobusos visa ceļa garumā būs pieejams internets. Šobrīd tiekot apspriesti arī divi iespējamie autobusa pieturas atrašanās vietas varianti Liepājas centrā, lai pasažieriem nebūtu jāmēro salīdzinoši tālais ceļš līdz autoostai. Viens no variantiem paredz pieturu izveidot Kārļa Zāles laukumā, otrs – Siena tirgus laukumā.
LETA