Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Piektdiena, 23. jūnijs

+17°C
Vējš: A 4.0 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Līga

Liepājas ostā uzaust “Ausma” – pirmais pavisam jaunais loču kuģis  (14)

Atslēgvārdi osta | loču kuģis | ausma

Šodiena, 16.jūnijs, svarīga diena bija Liepājas ostā – pēcpusdienā tika iesvētīts jaunais, tieši Liepājas ostas vajadzībām būvētais loču kuģis "Ausma", pārliecinājās portāls.

Jaunā loču kuģa svinīgā iesvētīšana notika ikvienam pieejamā vietā promenādē - Liepājas ostas 80.piestātnē, Vecajā ostmalā 40 – un pulcēja ievērojamu skaitu ļaužu – gan būvnieku pārstāvjus, gan kuģa lietotājus un liepājniekus.

Jauno loču kuģi būvēja Igaunijas kompānija "Baltic Workboats", kas Liepājas SEZ pārvaldes izsludinātajā iepirkumā iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Līguma summa ir 998 800 eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

14,1 metru garais loču kuģis tika būvēts no nulles cikla un ir aprīkots ar jaudīgu dzinēju, modernām navigācijas iekārtām un papildu aprīkojumu, kas nodrošinās loču veiksmīgu nokāpšanu un uzkāpšanu uz kuģa.

Jaunu loču kuģi pasūtīja tādēļ, ka Liepājas ostā līdz šim strādājošie loču kuģi "Austra" un "Pilots 4" ir gan morāli, gan fiziski nolietojušies, bet to uzturēšanas un remonta izmaksas ir ļoti augstas. Turklāt vienam no loču kuģiem ir konstatēti nopietni korpusa bojājumi.

Iegādāties jaunu kuģi bija ekonomiski izdevīgāk, nekā remontēt vecos, uzsver Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš, pamatojot kādēļ pieņemts lēmums iegādāties pilnīgi jaunu loču kuģi Liepājas ostas ikdienas darbības nodrošināšanai.

J.Lapiņš, norādot, ka šis 20 gadu laikā ir pirmais pavisam jaunais kuģis, kas turpmāk strādās Liepājas ostā, arī skaidro, kādēļ kuģa nosaukumam izvēlēts vārds “Ausma”: “Ausma aust jebkādos laika apstākļos. Un tādēļ arī Liepājas ostā uzaususi “Ausma”.

Turklāt varu pačukstēt, ka tieši šodien kuģis arī tika piereģistrēts, līdz ar ko šo dienu var uzskatīt par oficiālo kuģa dzimšanas dienu.”

Iepazīstinot ar kuģa apkalpi, J.Lapiņš uzsvēra, ka kuģa kapteinis ir Oskars Kadeģis, kurš no rūpnīcas “Ausmu” atkuģoja uz Liepāju. Savukārt kuģa mehāniķis ir Jānis Inge, kurš, pieņemot tikko uzbūvēto loču kuģi, tam pārbaudījis ik skrūvīti.

Bet kuģa krustmātes gods pēc ilgām pārdomām ticis Karīnai Tatarinovai. Tieši viņa kopā ar Liepājas domes priekšsēdētāju Uldi Sesku “Ausmu” pierakstīja Liepājai – pacēla kuģa mastā mūsu pilsētas karogu.

Kā novēroja portāls, jaunais loču kuģis pēc izmēriem, salīdzinājumā ar līdz šim izmantotajiem, ir ļoti mazs, gluži kā prāva laiva. Ja līdzšinējo pilna masa ir ap 80 tonnām, tad jaunā – vien 14 tonnas.

Taču loči teic, ka tam ir savas priekšrocības. Pirmkārt, jaunais kuteris ir jestrāks – ātrāks, modernāks un drošāks. “Ja līdzšinējie loču kuģi savulaik bija lieliski un moderni, tos varēja salīdzināt ar “Volgām”, tad šo jauno var salīdzināt ar mazāk klases “Mercedes” – mazs, ņiprs, ātrs,” tā Liepājas ostas maiņas vecākais locis Ziedonis Baušenieks.

Loči teic, ka viļņi stipri neietekmē loču darbu: “Jo piestājam ievedamajam kuģim tajā pusē, kur mazāk viļņo, aizvēja vai aizviļņu pusē.”

Un piebilst: “Vēl viens pluss tam, ka jaunais loču kuteris ir mazāks, ir tas, ka kravas kuģim ar lielu iegrimi vieglāk piestāt, vēja un viļņu apstākļos nav risks sabijāt aizsargreliņus uz klāja malas. Līdz šim, lai tas nenotiktu, reizēm rāpjamies kā mērkaķi. Protams, riskējot.”

Loči atzīst, ka viņu darbā grūtākais un bīstamākais ir uzkāpšana uz kuģa un nokāpšana.

  • Komentāri (14)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!