Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 27. maijs

+12°C
Vējš: DR 4.2 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Dzidra, Dzidris, Gunita, Loreta

Papildināts – Pirmo gaisa kuģi sagaida ar ūdens godavārtiem  (63)

Atslēgvārdi lidosta | airbaltic | lidojumi

Latvijas nacionālā aviokompānija ''airBaltic'' sākusi iekšzemes lidojumus starp lidostu ''Rīga'' un Liepāju, un aizvadītajā naktī 5 minūtes pirms pusnakts Liepājas lidostā nosēdās pirmais gaisa kuģis, pārliecinājās portāls.

Tas tika sagaidīts ne vien ar ūdens goda vārtiem, bet arī simtiem liepājnieku aplausu pavadīts.

Liepājnieki un pirmā reisa pasažieri ir sajūsmā, pārliecinājās portāls, uzrunājot lidostā sapulcējušos un atlidojušos. Piemēram, Raimonds teic: “Fantastiskas sajūtas pēc lidostas apmeklējuma. Liels prieks redzēt pilnu lidostu ar sabraukušiem liepājniekiem, lai sveiktu pirmā reisa pasažierus. Sajūtas neaprakstāmi labas. Tāpat ugunsdzēsēju salūts bija fantastisks.”

Tūrisma aģentūras “Ap Sauli” direktors Agris Pumpurs, ar pirmo reisu atlidojis no Rīgas uz Liepāju, portālam atzina: “Es pat necerēju, ka lidojums būs tik īss. Esmu lidojis šajā maršrutā arī pirms daudziem gadiem, un tad lidojums bija daudz ilgāks. Bet te, godīgi sakot, nepaspēj ne atjēgties, kad jau esi Liepājā. Jo gaisā bez pacelšanās un nolaišanās jau patiesībā esi minūtes 15.”

Jautāts, cik, viņaprāt, būtiski ir lidojumi maršrutā Rīga – Liepāja un pretēji, A.Pumpurs teic: “Ikviens pasākums, kas saistās ar attīstību, ir pozitīvs. Jautājums: vai viss pareizi tiks saregulēts. Ja tā notiks, domāju, ka lidojumi būs rentabli.”

“Mums Rīgas birojā, tikko paziņoja, ka būs pirmais reiss, izcēlās ažiotāža – visi Rīgas tūroperatori zvanīja un interesējās par iespējām lidot. Tas bija pozitīvi,” viņš turpina un piebilst: “Protams, vēl jāizvērtē laiki. Ja reisa laiks pieskaņosies pēc iespējas vairāk citu reisu tālākiem lidojumiem no Rīgas, manuprāt, būs ideāli. Mēs, piemēram, Rīgas lidostā satikāmies ar dēlu, kurš nule bija ielidojis no Zviedrijas. Viņš varēja uzreiz lidot uz Liepāju.”

A.Pumpurs uzskata, ka vispiemērotākais reiss no Rīgas uz Liepāju un no Liepājas uz Rīgu ir tam, lai lidotu tālāk vai atgrieztos: “Mēģināsim strādāt ar grupām, lai saprastu, kā tas strādās un cik izmaksās.”

Viņš pats, ja būtu jālido tālāk, viennozīmīgi uz Rīgu izvēlētos lidot, lai ieekonomētu laiku. Gadījumos, ja būtu jāpārvietojas pa Rīgu, gan lemtu, vai nebraukt ar auto, lai galvaspilsētā būtu mobils.

Līdzīgu viedokli pēc izkāpšanas no gaisa kuģa pēc pirmā reisa pauda liepājnieks Elvijs. Arī viņš bija pārsteigts, cik maz laika ar gaisa satiksmi nepieciešams, lai no Rīgas nokļūtu Liepājā un otrādi.

Taču arī atzina, ka reizēs, kad Rīgā kārojamas kādas darīšanas, izvēlētos braukt ar auto. “Taču pēc šī lidojuma noteikti esmu mainījis savus uzskatus,” atzina Elvijs: “Ja iepriekš uz maršrutu Rīga – Liepāja skatījos noraidoši, tad nu viennozīmīgi atzīstu: ja jālido tālāk, šis ir ideāls risinājums.”

Kā noskaidroja portāls, pirmajā reisā bija izpārdotas visas 76 vietas. Savukārt kopumā jau izpārdots vairāk nekā 1000 biļešu lidojumiem no Liepājas uz Rīgu un atpakaļ.

SIA "Aviasabiedrība Liepāja" valdes loceklis Agris Sprūde, pēc lidostas rekonstrukcijas pabeigšanas un sertifikācijas, gaidot nosēžamies pirmo lidmašīnu, nebeidza vien smaidīt. Viņš portālam atzina, ka ir apmierināts ar paveikto: “Sajūtas ir vienkārši fantastiskas.”

“Maijā aprit 7 gadi, kad es sāku strādāt lidostā un pie tā, lai piesaistītu finansējumu lidostas rekonstrukcijas projektam. Nebija viegli, šis bērniņš – Eiropā sertificēts lidlauks - ir nēsāts septiņus gadus,” viņš atzīst.

Taujāts par nākotnes vīzijām, viņš klāsta: “Pirmajiem vienmēr ir grūtāk. Taču man prieks, ka lidojumus sāka tieši mūsu nacionālā aviokompānija. Pirmie rezultāti ir labi.”

Viņš prognozē, ka lidosta turpinās “uzņemt apgriezienus”: “Lūkojamies uz turpmāku attīstību. Taču nekas, protams, nenotiek vienā dienā, procesā jāiegulda darbs, jābūt atbalstam gan no pašvaldības, gan no valsts.”

Pēc A.Sprūdes teiktā interese par lidojumiem uz Rīgu un no Rīgas ir labāka, nekā cerēts: “Cilvēki jau izmanto šo reisu, lai tranzītā lidotu tālāk – uz Eiropu. Jau pirmajā reisā sagaidījām viesus gan no Maskavas, gan vairākām ārvalstīm. Jau rezervētas biļetes, lai lidotu uz Parīzi, Kijevu, Kopenhāgenu u.c.”

Savukārt jautāts, vai vēl kāda aviokompānija izrādījusi interesi par sadarbību ar Liepājas lidostu, tās direktors atzīst:

“Mēs runājam ar vairākām aviokompānijām. Šobrīd prioritāte ir pasažieru lidmašīnas, jo lidostas samērs pagaidām vairāk ir orientēts uz pasažieru lidmašīnām. Kravu pārvadājumi ir ļoti specifiska joma, taču, ja kāds pārvadātājs uzskatīs, ka šeit tranzītam ir labvēlīgi apstākļi, notiks arī tas.”

Savukārt taujāts, vai pats arī uz Rīgu izvēlēsies lidot, A.Sprūde smaida un atbild godīgi: “Viss jārēķina laikā un vajadzībās. Cik vien iespējams, protams, lidošu. Jo cena, ko piedāvā aviokompānija, ir fantastiska – degviela mašīnai izmaksā tikpat. Turklāt lidojumi ir drošākais pārvietošanās veids un lielu lomu spēlē laika ekonomija.”

Jaunais maršruts piedāvā ērtus lidojumus uz Baltijas jūras krasta pilsētu ceļotājiem no 60 “airBaltic” galamērķiem Eiropā, Skandināvijā, Tuvajos Austrumos un NVS valstīs.

“airBaltic” izpilddirektors Martins Gauss norāda: “Mēs esam patiesi priecīgi uzsākt iekšzemes lidojumus, kas savieno Rīgu ar Liepāju. Šis jaunais maršruts starp galvaspilsētu un  Latvijā trešo lielāko pilsētu ir arī nozīmīgs faktors Kurzemes un Lietuvas ziemeļrietumu reģiona ekonomikas un tūrisma attīstībai, kā arī papildina jau esošos aviosavienojumus ar Palangu.”

Portāls jau informēja, ka aviokompānija no Rīgas uz Liepāju lidojumus veiks trīs reizes nedēļā - pirmdienās, trešdienās un piektdienās - ar ''Bombardier'' Q400 NextGen lidmašīnu. Lidojums ilgs 40 minūtes.

Vienvirziena biļetes cena ir, sākot no 15 eiro, ieskaitot lidostas nodevas un transakcijas maksu.  Lidojumu grafiks ir pieejams kompānijas mājas lapā www.airbaltic.com.

Tāpat jau ziņots, ka no 16.maija, lidsabiedrībai “airBaltic” uzsākot iekšzemes lidojumus no Rīgas uz Liepāju, Liepājas pilsētas sabiedriskā transporta kustības saraksti tiks papildināti ar 2.maršruta (M. Ķempes iela – Lidosta) reisiem, kas pieskaņoti lidmašīnu ielidošanas un izlidošanas laikiem.

Kā skaidro Liepājas sabiedriskā transporta direktors Gints Lūsis, no M.Ķempes ielas uz lidostu 2.maršruta reisi tiks izpildīti pirmdienās, trešdienās un piektdienās pulksten  3.50. Lidostā autobuss pienāks pulksten 4.20. Savukārt no lidostas uz M. Ķempes ielu 2.maršruta reisi tiks izpildīti pirmdienās, trešdienās un piektdienās pulksten 00.20.

Šie reisi šobrīd ir eksperimentāli un tiks izpildīti trīs mēnešus, kuru laikā tiks vērtēta pasažieru plūsma šajos reisos.

  • Komentāri (63)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Bizness

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!