Piektdiena, 17. maijs Umberts, Herberts, Dailis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Foto un video: Šodien uz Rīgu un Daugavpili, nākotnē – uz Klaipēdu

“Brīnišķīgs brauciens – ātrs, mīksti un ērti,” saka Jolanta Mote, izkāpusi no pirmā Rīga – Liepāja reisa autobusa, ko nodrošina “Lux Express”. Šie esot viņai svarīgākie kritēriji braucienam. Kompānija šodien uzsāk pārvadājumus no Liepājas uz Rīgu un Daugavpili.

02.05.2024 12:31

liepajniekiem.lv

J. Mote parasti braucot ar šo pārvadātāju uz Tallinu vai Viļņu, bet šodien ir komandējums uz Liepāju.

“Es neesmu nogurusi pa ceļam. Tas ir ļoti svarīgi, jo man tūlīt ir jāsāk strādāt. Ērtības atvieglo dzīvi,” viņa norāda.

Cits jaunais 2023. gadā ražotais autobus “Irizar i6s Efficient” vēl gaida atiešanu uz Rīgu. 

Zems pakāpiens, nav ar grūtībām jāieraušas. Sarkani aizkariņi, sēdekļu rakstā arī saskanīgi iestrādāta sarkana maliņa. Uz priekšējā sēdekļa aiz šofera vietas – brīvi paņemams dzeramais ūdens. Iekāpjot pasažierus sveicinās labi pazīstama balss, kas pieder Liepājas teātra aktrisei Karīnai Tatarinovai.

Šoferis Agris Gaidlazda strādā “Lux Express” sesto gadu. Viņš pastāsta, ka šis autobuss ir bijis tikai testa braucienos un uz Liepāju brauks tikai jaunie iepirktie autobusi, kompānija tādus iegādājusies 17.

“Tie ir uzlaboti – gandrīz 900 kilogramu vieglāki, nav spoguļu, bet ir ieliekums, kas viss kopā par 13 procentiem samazina degvielas patēriņu un līdz ar to izmešus.

Šis ir dabai saudzīgākais autobuss Baltijas valstīs,”

lepojas tā vadītājs.

Bez spoguļiem var iztikt tāpēc, ka to vietā uzstādītas kameras un šoferis atpakaļskatu redz ekrānā.

A. Gaidlazda atzīmē, ka pasažieri novērtē komfortu un visas piedāvātās iespējas: multimediju ekrāns, tualete, bezmaksas karstie dzērieni un ūdens.

Viņš divas dienas braucis uz Liepāju, un pa šoseju ar blīvu satiksmi un daudziem neprātīgiem apdzīšanas manevriem tomēr neesot bijis ne vainas.

“Mums regulāri notiek apmācības par ekonomisku un, pirmām kārtām, drošu braukšanu. Tiekam vērtēti, novērtējums tiek atlīdzināts.

Mums pirmajā vietā ir pasažieru drošība, tāpēc neskatāmies uz to, cik intensīva ir satiksme, braucam ar drošu distanci,”

saka šoferis.

Darba apstākļus uzņēmumā viņš sauc par fantastiskiem.

“Mums ir lielisks vadītājs, kurš saskaņo un saliek grafikus tā, ka neviens netiek pārslogots. Ir diezgan lieli atpūtas laiki, mēs zinām savus grafikus vairākus mēnešus uz priekšu, nekas netiek mainīts un raustīts,” pastāsta A. Gaidlazda.

Portālam liepajniekiem.lv neoficiāli zināms, ka nesenā laikā no “Liepājas autobusu parka” (LAP) uz “Lux Express” strādāt aizgājuši vismaz astoņi šoferi.

Kamēr žurnālisti un Liepājas domes pārstāvji aplūko jauno autobusu, sākusies iekāpšana LAP nodrošinātā komercreisā uz Rīgu.

Adrians pauž, ka viņa neesot svarīgi, kas ir pārvadātājs un kāds autobuss brauc, jo ikdienā nebraukājot.

“Izskatās jau ērts,” viņš uzlūko “Lux Express” autobusu, “bet vienstāva.”

“Es tik reti braucu, ka man ir pilnīgi vienalga,” atklāj Antra.

“Braucu tikai līdz Saldum. Ja kādreiz kaut kur tālāk došos, uz Rīgu, tad padomāšu par citu iespēju.”

“Lux Express” Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns paziņo, ka šodien atklājam Latvijā garāko autobusu maršrutu, kas savienos rietumu robežu ar austrumu robežu, savienos trīs Latvijas lielākās pilsētas un dos ļoti daudz pasažieriem ērti nokļūt sev nepieciešamajos galamērķos.

“Pasažieru pārvadājumu nozare ir veikusi pagriezienu no biznesa modeļa, kas balstījās uz valsts subsīdijām pretim biznesa modelim, kur pirmajā vietā ir pasažieris un viņa komforts,” viņš saka.

Liepājas domes priekšsēdētājs Gunārs Ansiņš teic pārvadātājam paldies: “Šis ir ļoti labs sākums, kad Liepājā ienāk komercreisi, kas var konkurēt ar valsts dotētajiem reisiem. Jums ir šeit publiski jāapsola, ka reiss Daugavpils – Rīga – Liepāja tiks pagarināts Klaipēdas virzienā. Kas to varētu apsolīt?”

Tūlīt priekšā nāk “Lux Express” valdes loceklis Ingmars Ross un atklāj, ka latviski zinot vienu nozarē ļoti svarīgu vārdu “kustība”.

“Es apsolu, ka iekļaut Klaipēdu mūsu kustībā ir viena no prioritātēm,”

viņš paziņo.

Liepājas pašvaldība ir “Liepājas autobusu parka” mazākuma akcionārs. Vai, priecājoties par “Lux Express” ienākšanu, tā ir arī ieinteresēta otra pārvadātāja attīstībā un spējā sniegt līdzvērtīgus pakalpojumus?

Ļoti svarīga ir konkurence, kas gan uzlabo kvalitāti, gan visbiežāk arī samazina cenas, atzīmē G. Ansiņš.

“Arī LAP ir paziņojis par komercreisu atklāšanu Rīgas maršrutā. Divi lielākie spēlētāji, kas pārvadā pasažierus, ir sapratuši, ka Liepāja ir nozīmīga vieta, kur satiksmi paplašināt,” uzsver domes priekšsēdētājs.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz