Sacenšas tiltu, kuģu un elektroierīču konstruēšanā
liepajniekiem.lv
Liepājas
Bērnu un jaunatnes centra struktūrvienībā “Laumiņa”
piektdien, 27. februārī, norisinājās Tehniskās jaunrades diena,
kuras laikā skolēni darbnīcās izgatavoja dažādus modeļus un
arī savā starpā sacentās, kuram tad būs izdevies ātrākais un
veiklākais modelis. Sacensībās piedalījās Liepājas skolu 7.
līdz 9. klašu skolēni, katrā komandā startējot sešiem
jauniešiem.
Tehniskās
jaunrades diena “Laumiņā” norisinās jau ceturto gadu un
kopā ar pulciņu skolotājiem, šo dienu organizē un skolēnu
veikumu novērtēja Liepājas BJC struktūrvienības “Laumiņa”
vadītāja Indra Bunka un Tehniskās jaunrades metodiķe Dace
Tetere.
Pirms
doties uz sacensībām, katrai komandai bija arī jāizpilda mājas
darbs un jāuztaisa savs kosmosa kuģis, izmantojot visdažādākos
materiālus un idejas. Savukārt piektdienas pēcpusdienā “Laumiņā”
zēni un meitenes aktīvi iesaistījās gan makaronu tilta
būvniecībā, gan kuģu modelēšanā un elektronikas ierīču
konstruēšanā.
Skolotāja
Arņa Bačas uzraudzībā skolēni saviem spēkiem konstruēja
elektroierīci, kas izskatās pēc mehāniska zirnekļa. No dotajiem
rasējumiem un detaļām zēniem un meitenēm bija jāuztaisa
mehānisks zirneklis, kurš rezultātā arī kustētos uz priekšu.
Kā pastāstīja Liepājas A. Puškina 2. vidusskolas skolnieks
Vladimirs Tarasovs, šāda elektroierīču konstruēšana viņam nav
sveša, jo agrāk arī apmeklējis elektronikas pulciņu. “Mājās
strādāju ar dažādām mikroshēmām, šīs lietas man vienkārši
interesē,” pastāstīja Vladimirs.
Tāpat
jauniešiem no vienas paciņas spageti makaronu bija jāizgatavo
tilts. Te gan jāņem vērā un jāaprēķina tilta nestspēja, lai
rezultāts nesanāktu bēdīgs un garie makaroni vienkārši
nesalūztu. Šo darbu uzraudzīja skolotājs Pāvels Ivanovs, kurš
pirms trim gadiem šādās makaronu tiltu konstruēšanas sacensībās
guvis labus rezultātus valsts mērogā. “Ideja par makaronu
tiltiem nav mana, to aizguvu internetā. Mēs bērniem dodam divas
stundas laika, lai tādu uztaisītu, jāizmanto vien makaroni un
karsta līme,” pastāstīja skolotājs. Lai gan Pāvels atzīst,
ka šobrīd jau spēj izgatavot sarežģītākus tiltus, salīdzinot
ar pirmajiem mēģinājumiem, tomēr arī lielas grūtības nav
sagādājuši pirmie mēģinājumi šajā jomā.
Aktīva
rosība norisinājās arī kuģu modelistu vidū. Katrai komandai
bija jāuztaisa katamarāns, kas būtu arī spējīgs baseinā
peldēt uz priekšu un bez elektronikas palīdzības jāsaprot, kā
tad izveidot motoru,kas katamarānu dzīs uz priekšu. Liepājas
Raiņa 6. vidusskolas 8. klases skolēni Toms Dzērve un Kārlis
Gvozda šādās sacensībās piedalās jau otro gadu, tādēļ zināma
pieredze jau uzkrāta un puiši ir apņēmības pilni. Abi jaunekļi
arī skaidro, ka no pudelēm izgatavoto katamarānu uz priekšu dzīs
ar gumijas motora un airu palīdzību. Šis gan neesot vienīgais
veids, kā panākt, ka katamarāns kustas uz priekšu, bet puiši
atzīst, ka šāda metode ir viena no vienkāršākajām.
Tehniskās jaunrades diena noslēdzās ar labāko komandu apbalvošanu.
1.vieta J. Čakstes 10.vidusskolas komanda “BBK 2”, skolotājs – Hardijs Kulmanis.
2.vieta Liepājas BJC struktūrvienības “Laumiņa” komanda “APOLLO 15”, skolotāja – Oksana Vilkova.
3.vieta Liepājas 15.vidusskolas komanda “Labākie”, skolotāja – Ina Sproģe.
4.vieta Liepājas Raiņa 6.vidusskolas komanda “Asie naži”, skolotāja – Zigeta Simanoviča.
5.vieta Liepājas Puškina 2.vidusskolas komanda “Jaunie inženieri”, skolotājs – Jūrijs Afoņkins.
6.vieta Liepājas 7.vidusskolas komanda “Smailiks”, skolotājs – Mihails Konorevs.