Skolēni sacenšas koka mašīnu un buru laivu modeļu ātrumsacensībās
liepajniekiem.lv
11.decembrī Liepājas Bērnu un jaunatnes centra struktūrvienība “Laumiņa” jau septīto gadu pēc kārtas organizēja auto modeļu ātrumsacensības un buru laivu pūšanas sacensības, kurās piedalījās skolēni no 1. līdz 9.klasei.
Auto modeļi tiek izgatavoti no koka, izzāģējot, izslīpējot formu un pievienojot tam asis un riteņus. Modeļiem izveido dizainu un tad bērni piedalās sacensībās, ripinot tos no slīpas rampas. Spēks, kas dzen auto uz priekšu, ir gravitācija un inerce, bet gaisa pretestība un berze to cenšas bremzēt, portālam stāsta Gunta Jākobsone.
Sacensībās strikti tiek ievērotas modeļu tehniskās prasības – izmēri, attālumi un masa. Trase ir aprīkota ar elektroniku, līdz ar to tiek veikta precīza vietu noteikšana un ātruma fiksācija katram auto modelim ikvienā braucienā. Sacensību ietvaros tiek vērtēts arī auto dizains.
Savukārt buru laiviņu sacensībās piedalījās 20 dalībnieki. Buru laivas tiek pūstas pa 3 metrus garām ar ūdeni piepildītām trasēm, laiks tiek fiksēts ar hronometru.
Koka auto modeļu skriešanās sacensību rezultāti:
1.vieta – Daniels Rapītis, Talsu BJC.
2.vieta – Kristaps Liepa, Talsu 2.vsk.
3.vieta – Markuss Rozīte, Talsu BJC.
4.vieta – Kristers Rozīte, Talsu BJC.
5.vieta – Dāvis Siliņš, Liepājas BJC.
6.vieta – Romāns Jaunzemis, Liepājas BJC.
Labākais dizains: Mārtīņš Kleinšmits, Liepājas speciālā internāta pamatskola.
Buru laivu pūšanas sacensību rezultāti:
1.vieta – Daniels Vlasovs, Liepājas 7.vsk.
2.vieta – Daniels Liekne, Liepājas 7.vsk.
3.vieta – Ņikita Kaņevskijs, Liepājas 7.vsk.
Šogad sacensībās piedalījās Liepājas 2.vidusskola, 7.vidusskola, 10.vidusskola, 15.vidusskola, Speciālā internāta pamatskola, Centra sākumskola, Liepājas BJC trīs pulciņu dalībnieki, kā arī Talsu Bērnu un jauniešu centra kokapstrādes pulciņš un Talsu 2.vidusskolas kokapstrādes pulciņš. Pavisam sacensībās piedalījās 71 dalībnieks.
Sacensību mērķis ir popularizēt skolēnu tehnisko jaunradi, attīstīt bērnu un jauniešu vispārējās tehniskās zināšanas un profesionāli novērtēt dalībnieku prasmes un iemaņas.