Realizē ideju – skola tuvāk mājām
Karostas pamatskolas pirmā klase beigusi savu pirmo semestri. Šie bērni ir unikāli ar to, ka bijušajā pedagoģiskās korekcijas mācību iestādē sāk iemīt parastas vispārizglītojošas skolas ceļu. Karostas pamatskolu iecerēts izveidot par skolu, kurā vispārizglītojošo programmu apgūst apkārtnes zēni un meitenes.
Viņi ir un paliks pirmie
Kā jau ikvienam pirmajam, arī šiem piecpadsmit pirmklasniekiem – astoņiem zēniem un septiņām meitenēm – nācās būt tiem, kas lauž ierastos stereotipus. Vasarā, izsludinot uzņemšanu 1.klasē, Karostas pamatskolas direktore Santa Novada bija gatava darīt visu, lai iedrošinātu vecākus pieteikt savus bērnus tieši viņas skolā. Līdz tam skolā mācījās un arī vēl tagad pēc izglītības korekcijas programmām mācās skolēni no sestās līdz devītai klasei.
“Sākums bija grūts. Bērni man dažādi!” atcerējās 1.klases audzinātāja Zanda Ančenko. Un sarežģījumi radās, jo mazie audzēkņi ieradās skolā, ļoti atšķirīgi sagatavoti jaunajam mācību cēlienam. Citiem jau bija zināšanas, bet bija tādi bērni, kuri uz skolu atnāca, neko nemācēdami. Vairāki skolēni ir no jauktajām ģimenēm, un, tā kā mācības notiek valsts valodā, atsevišķiem audzēkņiem ir grūtāk ar pareizrakstību, ar garumzīmju pareizu lietošanu. Tagad bērni ir parādījuši savas spējas, klasē ir vairāki audzēkņi, kurus audzinātāja Zanda droši sūtīs uz pilsētas mēroga mācību priekšmetu olimpiādēm.
“Man ir doma veidot tādu kā ekoklasi, pievērst bērnus vides izzināšanas un izpētes jautājumiem,” stāstījumu par saviem mazajiem audzēkņiem turpināja Zanda Ančenko. Skolotāja jau no paša sākuma priecājās par skolas atrašanās vietu, par to, ka tuvumā ir jūra un koki, ka ir iespējams iziet pagalmā.
Ne tikai lasa un raksta, bet arī dejo un brauc ekskursijās
Pašlaik 1.klases skolēni ir mazākie visā skolā. Tāpēc svarīgi, lai viņi te justos labi un mājīgi. Uzsākot mācību gadu, audzinātāja iekārtoja klasi, piepildījusies viņas iecere par aktivitātes stūrīti. Tā ir vieta, kur bērni kopā ar savu skolotāju relaksējas pēc mācību vielas intensīvas apguves. Tur, visiem draudzīgi sasēžoties uz paklāja, var ne tikai izrunāt stundā apgūto, bet arī paspēlēt spēles. Šādu metodi Zanda bija novērojusi iepriekšējā skolā un ieviesa to te, Liepājā.
“Ņemot vērā vecāku prasību un to, ka viņi ir aizņemti darbā, mūsu skolēniem ir pagarinātās dienas grupa, kas strādā līdz pulksten 17.30,” paskaidroja pedagoģes. Pēc stundām mazajiem bērniem skolā notiek dažādas ārpusklases nodarbības, ir noorganizēts pat tautisko deju kolektīvs. Saliedēt klases kolektīvu palīdzējuši arī kopīgie izbraukumi, teātra izrādes apmeklējums un ekskursijas.
Atpakaļceļa nav
“Atpakaļceļa vairs nav, mēs esam iesākuši veidot vispārizglītojošu skolu Karostā, un sākums, manuprāt, ir izdevies,” par turpmākajiem plāniem sacīja Karostas pamatskolas direktore Santa Novada.
Izglītības pārvaldes vadītāja Ludmila Molčanova Karostas pamatskolas 1.klases aizvadīto pirmo semestri vērtēja pozitīvi:
“Iesākums ir ļoti labs, labi strādā jaunā skolotāja. Bērni skolā ir iejutušies, un, cik zināms, arī apkārtnes iedzīvotāju vidū ir interese par jauno variantu, ka viņu bērni var apgūt vispārizglītojošās skolas zinības savas dzīvesvietas tuvumā. Nākotnē esam iecerējuši Karostas pamatskolā uzsāk 5 un 6 gadu vecu bērnu sagatavošanu skolai, uzsākot viņu apmācību šajā skolā.”
Bērnu vecāku viedokļus lasiet laikraksta “Kurzemes Vārds” 6.janvāra numurā Dainas Meisteres publikācijā.
Pirmklasnieki kopā ar audzinātāju Zandu Ančenko (no kreisās) mācās dzejoli par sniegpārsliņu.