Aivars Hermanis: Fonteins riskē visvairāk
0
Tas, ka “Baltic Beach Party” būs liels festivāls, ir skaidrs. Cik liels būs “Fontaine Festival”, to mēs vēl redzēsim. Tā kā likt vienlīdzības zīmi starp šiem sarīkojumiem būtu nekorekti un pāragri. No Luī Fonteina puses rīcība – savu pasākumu rīkot vienlaikus ar pludmales festivālu – ir mārketinga triks. Uzsēsties uz astes lielai reklāmas kampaņai (“Baltic Beach Party”) un, ne nieka neieguldot, gūt labumu – publicitāti no skandāla. Fonteins ir labs psihologs.
Sarīkojuma apmeklētāji būs ieguvēji jebkurā gadījumā, jo viņiem būs lielākas izvēles iespējas. Brāļiem Mediņiem “Fontaine Festival” nekādu nopietnu kaitējumu nodarīt nevar. Fonteins riskē visvairāk. Bet, kas neriskē, tas nedzer šampanieti.
Runājot par ieejas biļešu cenām, privātuzņēmējs liek tādu, kādu uzskata par nepieciešamu. Ja kļūdās, pats vainīgs. Apmeklētājs savukārt realizē savu izvēles brīvību – iet uz vienu, diviem vai vairākiem pasākumiem vienā vakarā vai arī sēž mājās un skatās televizoru. Brīvā tirgū uzņēmējs pats izvēlas, ko un kā darīt. Bez tam – biznesam var būt dažādi mērķi, ne tikai tūlītēja peļņas gūšana.
Par drošību pasākumu slēgtajās teritorijās jāatbild un jārūpējas pašiem rīkotājiem, savukārt drošība publiskajā telpā jānodrošina valsts un pašvaldības drošības struktūrām. Nodrošināt drošību un kārtību festivālu norises vietās ir šo struktūru tiešais pienākums.