Katrai ielai sava bedrīte?
Katru gadu pavasarī Liepājas ielas ir nesalīdzināmi sliktākā kārtībā, nekā tas bijis iepriekšējā gada rudenī. Ziemas sezonā, kad gan līst, gan snieg, gan tiek izmantota ielu tīrāmā tehnika un nepārtraukti notiek automašīnu kustība, ielās veidojas bedres, bedrītes, iesēdumi u.c. Kāds būs šis gads Liepājas ielās? Vai līdzekļu trūkuma dēļ tiešām nekas vairs netiks darīts un remontēts?
Devāmies nelielā izbraukumā pa Dienvidrietumu un ezermalas rajonu, lai pārliecinātos, kāds ir ielu seguma stāvoklis. Katrā nelielajā ieliņā vai iekšpagalmā neiebraucām, bet priekšstats radās. Tajās asfaltētajās ielās, kas tālāk no centra un nav remontētas pēdējo gadu laikā, bedrītes nav nekāds retums. Skaidri redzams, ka vecā asfalta kārtā ik pēc laika bedres lāpītas un atkal lāpītas.
Šogad līdzekļu trūkuma dēļ iesāktais vērienīgais darbs apstājies. Iemesls? Līdz šim ielu remontam Liepājas dome ņēma kredītus, taču pašlaik valdība pašvaldībām vairs neļauj aizņemties. Jāiztiek ar tiem līdzekļiem, kādi ir, proti, ar naudu no pilsētas pamatbudžeta, no ostas nodevām un Latvijas Autoceļu fonda piešķirtā finansējuma. No pirmajiem diviem avotiem summas palikušas tādas pašas kā pērn, bet no valsts – Autoceļu fonda – samazinājusies uz pusi, tas ir, apmēram par vienu miljonu latu. Komunālās pārvaldes vadītājs Ģirts Reinbergs sacīja, ka ar šim gadam atvēlētajiem līdzekļiem jāpietiek bedrīšu aizlāpīšanai Liepājas ielās, lietus ūdens novadīšanas sistēmu uzturēšanai, ielu horizontālo apzīmējumu atjaunošanai, luksoforu uzturēšanai, seguma sakārtošanai iekškvartālos un citiem nepieciešamiem darbiem. Bet ne vērienīgai ielu remontēšanai.
Tagad tiek gaidīti piemēroti laika apstākļi (gaisa temperatūrai jābūt +10 grādu un bez nokrišņiem), lai ielās sāktu bedrīšu vērienīgu aiztaisīšanu un darbs būtu kvalitatīvs. Diemžēl taupības programma liek rīkoties ne tā, kā iepriekšējos gadus, kad ielas posmu, kurā bija bedres, noasfaltēja, uzliekot vienu lielu ielāpu. Tad gan ielas izskatu, gan seguma kvalitāti varēja saukt par labāku, nekā asfaltējot katru bedri atsevišķi, kā to plāno darīt šogad. Izmaksu taupīšanas nolūkos.
Runājot par grantētajām ielām, šogad nevienu no tām neasfaltēs. Tikai planēs vai dziļākajām bedrēm vedīs granti, lai tās izlīdzinātu.
Lai arī līdzekļu taupīšanas vilnis skāris arī Liepāju un praktiski visas nozares, šogad tomēr būs vietas un ielas, kas tiks renovētas vai rekonstruētas. Daļu finansēs no iepriekšējos gados pašvaldības ņemtā kredīta līdzekļiem, daļu – no Eiropas Savienības fondu naudas.
Remonts notiks Vidusceļa un Bernātu ielā, Brīvības un Cukura ielas krustojumā, asfaltēs gan Klaipēdas ielas iekškvartālu, gan E.Veidenbauma ielas iekškvartāla un pašas ielas virskārtu, Kapsēdes ielā izbūvēs autobusu apgriešanās laukumu.
Cik izmaksās?
Eiropas Savienības fondu nauda (latos)
Gulbju dīķis un M.Ķempes piemineklis 860 000
Brīvības ielas rekonstrukcija 9000 000
Veloceliņu izbūve 810 000
Stacijas laukuma rekonstrukcija 1 400 000
Liepājas ielas (nauda no pašvaldības pērn ņemtā kredīta)
Vidusceļa un Bernātu ielas rekonstrukcija 118 614
Brīvības-Cukura ielas krustojuma rekonstrukcija 307 929
Apgriešanās laukums Kapsēdes ielā 63 712
Klaipēdas ielas iekškvartāla virskārta 220 000
E.Veidenbauma ielas iekškvartāla virskārta 49 000
E.Veidenbauma ielas virskārta 45 504
Stadions “Daugava” 760 688
Plašāk par plānotajiem darbiem lasiet Daigas Luteres publikācijā laikraksta
“Kurzemes Vārds” 30.marta numurā.
Darba pietiek. Bedres un bedrītes ielās rodas cita pēc citas.