Kravas auto jau stājas kolonnā
"Kurzemes Vārds"
Agrāk nekā citus gadus Brīvostas ielā vērojama kravas auto kolonna, kas uz ostas uzņēmumu “Liepaja Bulk Terminal” atvedusi jauno graudu ražu. To, cik sezona būs veiksmīga, ostas uzņēmēji pagaidām gan atturas prognozēt.
Uzņēmumā “Liepāja Bulk Terminal” ir vislielākais graudu pārkraušanas apjoms Liepājas ostā. Aizvadītā sezonā, kas ilga no 2017. gada 1. augusta līdz šā gada 1. augustam, uzņēmums pārkrāvis 2,7 miljonus tonnu graudu, pastāsta Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārstāve Līga Ratniece-Kadeģe. “Kāda būs nākamā sezona, šobrīd ir grūti prognozēt. Ir pamats uzskatīt, ka sausuma dēļ raža nebūs tik liela kā pagājušā gadā,” viņa norāda, piebilstot, ka uzņēmēji ir gatavi piesaistīt arī cita veida lauksaimniecības kravas.
Vakar ap pusdienas laiku ceļmalā gar Brīvostas ielu rindā sastājušās aptuveni desmit automašīnas. To vadītāji no svelmes cenšas patverties koku paēnā. “Kurzemes Vārdam” viņi pastāsta, ka uz Liepāju no dažādām Kurzemes vietām atveduši rapsi. Ilgstošā sausuma dēļ raža “neesot neko laba”.
Šoferi neslēpj neapmierinātību ar to, ka kravas nodošana notiek pārāk gausi – rindā jāgaida vairākas stundas. “Kārtīgs bardaks!” pikti nosaka runīgākais no šoferiem Imants, kurš gan savu uzvārdu atklāt nevēlējās. Viņš no Lietuvas atvedis kviešu kravu. “Te par šoferiem neviens nedomā. Vispirms jau nedomā par normālu vietu kravas izbēršanai. Ja jābrauc iekšā noliktavā, tad tur ir putekļu mākonis. Redzēt neko neredzi – attaisi durvis un pilna kabīne ar putekļiem. Ne te kāda normāla bedre uztaisīta, nekas. Nav arī uztaisītas stāvvietas mašīnām. Gadu gadiem tā mala [Brīvostas ielā] izbraukāta un neviens nedomā neko labot. Uznāks lietus, un mašīnas stigs dubļos,” sašutis Imants.
Transporta plūsmas uzlabošana Brīvostas ielā ir viens no SEZ projektiem, kura īstenošana jau ir uzsākta. Šobrīd notiek autotransporta ceļa pārbūve posmā no prāmju termināļa līdz dzelzceļa pārbrauktuvei, taču pakāpeniski plānots sakārtot Brīvostas ielu visā tās garumā, izveidojot trīs braukšanas joslas – divas vedīs ostā, viena – no tās ārā,” norāda Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Arnis Mazalis.
Ielas pārbūvi iecerēts pabeigt līdz nākamā gada beigām.