Noslēdzies piecu dienu hakatons ”Biznesa modeļa restarta nedēļa”
liepajniekiem.lv
Pagājušajā nedēļā tiešsaistē norisinājās hakatons ”Biznesa modeļa restarta nedēļa. Kā izdzīvot pēc izolācijas?”, kura laikā deviņas komandas un kopskaitā vairāk kā 30 mentori risināja reālus Liepājas uzņēmēju izaicinājumus, kas radušies vai vēl gaidāmi pandēmijas izraisītās krīzes dēļ, portālam liepajniekiem.lv pastāstīja Kurzemes Biznesa inkubatora sabiedrisko attiecību vadītāja Daira Bērtule.
Biznesa modeļa restarta nedēļas finālā piedalījās un savus risinājumus Liepājas uzņēmēju izaicinājumiem piedāvāja 9 komandas.
Par labāko tika atzīta un 1. vietu ieguva komanda “Apedd”, kuras dalībnieki atrada risinājumu uzņēmuma izaicinājumam un uzsāka ražošanu krīzes apstākļos.
”Dalība hakatonā mums iemācīja, ka ne vienmēr svarīgs ir tas, ko tu dari, bet gan kā tu to dari un kāpēc. Kā vārdā tu katru dienu celies ar garu darāmo lietu sarakstu plānotājā apņēmības pilns izdarīt visu ieplānoto un vēl vairāk,” uzsver komandas pārdošanas projektu vadītāja Alda. ”Uzvara hakatonā bija patīkams pārsteigums, taču ar to nekas nav beidzies. Hakatons ir labs sākums lielajam darba apjomam, kas vēl priekšā. Komandas mērķi ir lieli, taču, lai tos sasniegtu, būs jāstrādā, jācenšas un kaut kur arī jāriskē vairāk kā tas bija hakatona laikā,” turpina komandas līderis Matīss Dunkers. Komanda ir apņēmusies piedāvāt klientiem augstas kvalitātes veselīgus batoniņus, kuru sastāvā ir tikai žāvēti augļi, auzu pārslas un sēklas, tostarp iestājoties par zaļu Latviju un būt pirmie, kuri piedāvās savus batoniņus ilgtspējīgā papīra iepakojumā.
Kopumā projektā Biznesa restarta nedēļa bija iesaistīti vairāk kā simts cilvēki – dalībnieki, mentori, treneri, lektori, atbalstītāji un organizatori. Pasākums uzņēmējiem un hakatona dalībniekiem deva iespēju paskatīties uz uzņēmējdarbību caur četrām šķautnēm – biznesa modelis, tehnoloģijas, pārdošana un finanses.
”Šo piecu hakatona dienu laikā izšķirošais faktors bija attieksme – vienam pret otru, sasniedzamo rezultātu un arī pret sevi. Es domāju un ceru, ka pasākuma dalībniekiem atmiņā vēl ilgi paliks gan pasākumā gūtās zināšanas, gan iedvesmas lādiņš no piedzīvotā. Un Liepājai tiešām ir ar ko lepoties – gan jauni uzņēmumi veidojas, gan esošie pilnveidojas,” savās pārdomās dalās Kurzemes biznesa inkubatora valdes priekšsēdētājs Salvis Roga.
2. vietu ieguva komanda TOLIK Corporation, kuri atrada klientu lojalitātes risinājumus mazumtirdzniecībā, savukārt 3. vietu ieguva komanda VIA-S Modular Houses, kuri piedāvāja risinājumu vājām un nestabilām piegāžu ķēdēm.
Pasākums tika veidots sadarbībā ar Digitālo inovāciju parku, Liepājas pašvaldību, Zaļo tehnoloģiju klasteri, uzņēmumu ”InPass”, uzņēmumu ”Blue Shock Race”, Liepājas Universitāti un Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi.