Ar likuma grozījumiem plāno ierobežot nelegālos pasažieru pārvadājumus
Satiksmes ministrija (SM) iesniegusi izskatīšanai Saeimā grozījumus Autopārvadājumu likumā, ar kuriem plānots ierobežot nelegālos pasažieru pārvadājumus, ko veic juridiskas un fiziskas personas ar autobusiem, “nolasot” pasažierus pieturās pirms regulārajiem reisiem.
Par to informēja uzzināja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās un vides politikas komisijas sēdē.
Kā skaidroja SM pārstāvji, problēma ar nelegālajiem pasažieru pārvadājumiem, kas tiek veikti ar autobusiem, eksistē jau ilgstoši. Šie pārvadātāji ir saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai, taču tas nedod viņiem tiesības veikt regulāros pasažieru pārvadājumus, jo nav noslēgts sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgums un saņemts šo pakalpojumu sniegšanas tiesību apliecinājums.
Ja šādus pārvadātājus aptur kontroles institūcija, tad viņi paskaidrojot, ka veic pasažieru neregulāros pārvadājumus, piemēram, ved cilvēkus uz teātri.
Tomēr būtībā šie pārvadājumi esot maskēti pasažieru regulārie pārvadājumi, jo ir noteikts maršruts, brauciena maksa un atiešanas laiki no galapunkta, kas uzzināmi, piezvanot dispečerei. No regulārajiem pārvadājumiem minētie pārvadājumi atšķiras tikai ar to, ka maršruta sākums un beigas nav autoosta, bet pārvadātājs pats nosaka pasažieru apmaiņas vietas galapunktos, maksu par braucienu iekasē vadītājs, ne vienmēr izsniedzot biļeti, kā arī pārvadājumi netiek veikti pēc apstiprināta saraksta.
Kā piemērs tika minēti reisi no Liepājas un Bauskas uz Rīgu. Piemēram, regulārajā reisā no Liepājas biļete maksā 5,4 latus, bet neregulārais pārvadātājs cilvēkus aizved par pieciem latiem, tādēļ nelegālos pārvadājumus izmantot ir izdevīgāk. Savukārt no tā cieš regulārie pārvadātāji, kas tiek dotēti no valsts.
“Nav pieļaujams, ka brauc tā saucamie pirāti un nolasa pasažierus,” uzsvēra bijušais satiksmes ministrs, tagad deputāts Ainārs Šlesers (PLL).
LETA