Tramvajs padodas inflācijai
No 1. aprīļa Liepājas tramvajā biļešu cena būs paaugstināta: kioskā biļete maksās 30 santīmu, pie tramvaja vadītāja – 35 santīmus. Pašlaik vēl iespējams braukt tramvajā par 25 santīmiem.
“Galvenais iemesls, kādēļ ceļam cenu, ir elektrības tarifu pieaugums. No 1. aprīļa ar vecajām biļešu cenām vairs nevaram izvilkt. Arī visas citas izmaksas ir pieaugušas – divu gadu laikā pievienotās vērtības nodokļa likme sabiedriskajiem pārvadājumiem palielinājusies no 5 līdz 12 procentiem, minimālā alga ir pieaugusi un citi izdevumi arī. Līdz šim mēģinājām iztikt no iekšējām rezervēm,” teica pašvaldības SIA “Liepājas tramvajs” valdes loceklis Aigars Puks.
“Liepājas tramvajs” izlieto apmēram divus miljonus kilovatstundu elektrības gadā – patēriņš ir faktiski nemainīgs gadu gadā, jo reisu skaits un līnijas garums nav mainījies jau sen. “Liepājas tramvajs” šogad apsvēris pirkt elektrību no Igaunijas ražotājiem, tomēr cenu aptaujā igauņi piekāpušies “Latvenergo”, pastāstīja A. Puks. Uzņēmumā apsvērts arī veikt energotaupības pasākumus tramvajiem, lai patērētu mazāk elektrības, bet aprēķināts, ka šo pasākumu izmaksas būtu neadekvāti augstas un attaisnotos “vairāk nekā divsimt gados”. Ceļot biļešu cenas, uzņēmumā nekas cits nemainīšoties – ne algas, ne arī kas cits. Tramvaja vadītājs caurmērā nopelnot apmēram 350 latu uz papīra, un A. Puks uzsvēra – tas nebūt nav daudz. Sākoties krīzei, uzņēmumā arī netiek maksātas prēmijas.
“Trīspadsmit gadu laikā, kopš strādāju “Liepājas tramvajā”, biļešu cenas ceļam trešo reizi. Ceru, ka šī ir pēdējā reize, kad to daru. No nākamā gada tarifus sabiedriskajā transportā rēķinās Pilsētas sabiedriskā transporta aģentūra,” sacīja A. Puks.
Nora Driķe,
“Kurzemes Vārds”