Nemierā ar vienoto sabiedriskā transporta mēnešbiļeti
”Pārsprāga dusmu burbulis,” ”Kurzemes Vārdam” saka ar vienoto abonementa biļeti neapmierināts zvanītājs. Viņa sieva ikdienā braucot no Grobiņas uz darbu Liepājā. ”Atnāk mājās sašutusi, jo atkal nekas neiet, nepīkst. Šoferis sarkanu ģīmi bļauj, lai pērkot biļeti. Sieva saka, ka tikko 35 eiro samaksāja, neko nepirks,” pastāsta vīrietis.
"Kurzemes Vārds"
Viņš brīnoties, ka Latvija skaitās labi attīstīta IT valsts, bet divu gadu laikā nevar ieviest vienkāršu biļešu sistēmu, kas darbotos, turklāt visi šie jauninājumi paņemot lielus naudas ieguldījumus.
Vīrietis atstāsta sievas teikto, ka uz Liepāju puse autobusa braukājot par velti, jo nevar nopīkstināt karti. Tās darbības laiks ir no mēneša sākuma līdz beigām, līdz ar to neiztērētās summas aiziet zudumā. Autobusu parkā neuzrādās maksājumi, tātad varot secināt, ka nav pasažieru – reiss nav pieprasīts.
Vienoto abonementa biļeti reisiem no Liepājas uz Grobiņu, Iļģiem, Cimdeniekiem un Dubeņiem un Liepājas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutos ieviesa šī gada 1. oktobrī. Biļeti izdod tikai pilnam kalendārajam mēnesim.
”Liepājas autobusu parka” (LAP) izpilddirektors Māris Ārbergs stāsta, ka, ieviešot vienoto biļeti, vajadzējis nomainīt braukšanas kartes: ”Likām sludinājumus, lai cilvēki nāk, apmainīsim bez maksas, un neizmantotos braucienus kompensējam”.
Viņš nenoliedzot, ka katra jauna sistēma ir interesanta un var būt tehniskas problēmas, bet katrs gadījums esot individuāli risināms. Kases aparāti ir pielāgoti. Beidzamā laikā sūdzību neesot bijis. ”Ja cilvēks piezvanītu mums, mēs tiktu skaidrībā. Pasažieri vienoto biļeti labprāt izmanto, jo tā ir ātri, ērti un lētāk,” pēc biļešu atskaitēm spriež M. Ārbergs.
Ja trīs stundās braucot ap trīsdesmit cilvēku, nevarot būt ne runas par to, ka sistēma nestrādā un puse brauc par velti.
Ja arī kādam biļete no mēneša pirmā līdz pēdējam datumam nešķiet ērta, citādi ieprogrammēt to neesot iespējams, norāda LAP izpilddirektors. ”Mums ir četrpusējs līgums, kurā esam vienojušies. Pilsētā ir papīra biļete, kurā var iekniebt caurumu no 2. datuma. Šeit tas nav iespējams, mums katru mēnesi dod jaunu uzlīmīti. Informācijas nesējs ir plastmasas gabaliņš,” skaidro M. Ārbergs.