Sūtīt reisos tikai lielos autobusus nav izdevīgi
Uzņēmuma “Liepājas Autobusu parks” rīcībā ir ne tikai lielie satiksmes autobusi, bet arī mazākas ietilpības transportlīdzekļi, kas tiek sūtīti reisos ārpus pilsētas. Taču kāda pasažiere norāda, ka tā ir klaja ņirgāšanās par māmiņām un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, jo tajos nav ne kravas nodalījuma, ne vieta salonā, kur varētu novietot bērnu vai invalīda ratiņus.
Autobusu parks skaidro, ka šādai sabiedriskā transporta maiņai ir ekonomisks pamatojums.
“Es katru piektdienu no Otaņķiem braucu uz Liepāju un tālāk uz Priekuli kopā ar savu četrus mēnešus veco meitiņu. Bērns ir jāstaipa pa rokām tikai tāpēc, ka katru dienu uz Otaņķiem sūta mazo, balto mikriņu, kur ratus nevar ielikt. Tas pats ir svētdienās, kad braucam atpakaļ no Priekules. Pulksten 17.05 atkal tiek sūtīts tas mikriņš, lai gan svētdienā daudzi brauc uz skolu, uz pilsētu. Kad mēs ar mazo iekāpjam, mikriņš jau ir pārpildīts. Ja nebūtu godprātīgu cilvēku, kas mūs palaistu apsēsties, es ar savu meitiņu uz rokām stāvētu kājās līdz pat Liepājai,” par radušos problēmu ar mazajiem autobusiem portālam raksta kāda sieviete, un jautā vai kaut ko nevar mainīt šajā situācijā.
Lēmums iegādāties četrus mazas ietilpības autobusus – ar 19 sēdvietām un 4 stāvvietām – tika pieņemts šā gada maijā, ņemot vērā pasažieru skaita kritumu, kas tieši saistīts ar ekonomisko situāciju valstī, un to, ka dotācijas vietējiem reģionālajiem pārvadājumiem ar katru gadu samazinās. A/s “Liepājas Autobusu parks” strādā pie izmaksu mazināšanas, tāpēc arī nomainīti lielās ietilpības autobusi pret mazākiem, neizslēdzot šos reisus pavisam. “Reisi, kuros sūtīt šos mazākas ietilpības autobusus, tika apzināti pētot pasažieru plūsmu un analizējot datus, kuriem regulāri sekojam līdzi, un nepieciešamības gadījumā operatīvi izdarām izmaiņas,” skaidroja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons.
Runājot par konkrētu maršrutu Liepāja – Otaņķi, vidējais pasažieru skaits esot 18 cilvēki, bet svētdienas reisam no Priekules – 23 cilvēki. “Taču tie ir pasažieri, kas pārvietojušies visu ceļu, tāpēc vienlaicīgi autobusā var atrasties vēl mazāk braucēju,” izpētījis G.Kristapsons, tāpēc uzņēmums neredz ekonomisku pamatojumu šos reisus izpildīt ar lielākas ietilpības autobusiem, kas reizē palielinātu pārvadājumu izmaksas. Turklāt autobusu maiņu ir akceptējis arī Kurzemes plānošanas reģions.