Attālināto nodarbību piedāvājums Liepājas skolēniem ir bagātīgs
Skolēniem šoziem tiešsaistē ir pieejamas dažādas izglītojošas nodarbības. Tās rīko gan Dabas māja, gan Liepājas muzejs, un interese esot liela. Organizatori cenšas, lai būtu interesanti un spētu noturēt bērnu uzmanību, bet pedagogi priecājas, ka viņiem ir iespēja dažādot mācību procesu.
Ligita Kupčus-Apēna
"Kurzemes Vārds"
Zinātnes un izglītības inovāciju centra (ZIIC) koprades telpa Dabas māja novembrī sāka un pašlaik decembrī turpina nodarbību zūmā par tēmu ”Cilvēka iekšējie orgāni”, kuras mērķauditorija ir 11 līdz 18 gadus veci skolēni.
ZIIC interešu izglītības pedagoģe Justīne Rusakova pastāsta, ka 60 minūšu laikā tiekot izmantotas sešas interaktīvas aktivitātes. ”Lielāko daļu no tām skolēni lieto viedierīces – mobilos telefonus vai planšeti, kas tomēr ir viņu dzīves neatņemama sastāvdaļa. Pat tik pašsaprotamo teorētisko daļu esam centušies padarīt interaktīvu, kas savukārt piesaista uzmanību un rada interesi. Mēģinām iedot tieši tik daudz satura, lai skolēniem būtu āķis lūpā un veidotos dabiska interese uzzināt vēl,” viņa paskaidro.
Nodarbībai pieteikušās skolas no Liepājas, Rīgas Nīcas, Kalētiem, Lazdonas, Lādezera u.c. vietām. ZIIC piedāvā klašu kolektīviem piedalīties arī Ziemassvētku tiešsaistes radošajās darbnīcās, apgūstot ko jaunu un vienlaikus izgatavot ko praktisku – personalizētu puzli vai krūzi.
Liepājas muzeja galvenā muzejpedagoģe Inga Zīverte atzīst, ka bijusi bažīga par to, vai būs atsaucība viņu piedāvātajām divām jaunajām nodarbībām – ”Mans ģimenes muzejs” un ”Piparkūka – Ziemassvētku gardums ar tradīcijām”, ņemot vērā, cik daudz pašlaik bērni pavada laiku pie ekrāniem, taču, kā izrādīsies, velti.
Patlaban atrast vēl kādai klasei lodziņu pieblīvētajā grafikā būtu pagrūti. ”Brīvu vietu gandrīz nav,” viņa saka, un par to it kā prieks, taču iezīmējusies kāda nianse: ”Daudzām skolām ir neapgūta piešķirtā valsts nauda programmā ”Skolas soma”. Un nu tiek mēģināts to ātri risināt. Man tas liekas nepareizi, jo netiek izvērtēts, ko bērnam vajadzētu, bet vienkārši atrasts, kur kāds viņus var paņemt.”
”Man trūkst klātesamības,” atzīst I. Zīverte, taču pagaidām nākas pielāgoties netradicionālajiem apstākļiem. Muzejpedagoģei nācies vadīt nodarbību ārzemju latviešu bērniem.
”Bija pieteikusies skoliņa no Īrijas. Viņi vēlējās, lai pastāstām par gadskārtu ieražām, ko esam piedāvājuši jau iepriekš. Viņiem šis temats likās saistošs, un bērni bija vecumā no pieciem līdz padsmit gadiem.”
Skolēni attālināti viesojās ekspozīcijā ”Dienvidkurzemes ļaudis, dzīve un darbs”, virtuāli izstaigājot muzeja telpas, iepazīstot senās latviešu tradīcijas un gadskārtu ieražas. Plānā esot ko līdzīgu veidot par gleznotāja Jāņa Ferdinanda Tīdemaņa izstādi.
Kalētu Mākslas un mūzikas pamatskolas dabaszinību skolotāja Inguna Lauva uzskata – tie, kas veido tiešsaistes nodarbības, zina ko dara, un līdz šim pieredzētais bijis vērtīgs. ”Tas dažādo mācību procesu,” viņa paskaidro un smaidot piebilst, ka skolotājs bērniem dažbrīd jau ir apnicis, tādēļ pārmaiņas pat nepieciešamas.
Parasti nodarbībās skolēni var darboties gan paši, gan vienkārši sekot līdzi notiekošajam. I. Lauva izmantojusi arī Dabas mājas piedāvājumu.
Pedagoģe savus audzēkņus pieteikusi arī ekskursijai uzņēmumā ”Getliņi EKO”, tiesa gan – virtuālā. Zūma ekskursijas laikā notiks poligona apskate, kā arī būs organizēts grupu darbs par atkritumu šķirošanas jautājumiem. ”Mēs jau pašlaik nekur netiekam, jo barā nekur aiziet nevar,” šādu izvēli skaidro I. Lauva.