Lai nodrošinātu ērtu vietnes izmantošanu un uzlabotu šīs vietnes veiktspēju un funkcionalitāti, mēs izmantojam sīkdatnes. Turpinot pārskatīt šo lapu, Jūs piekrītat sīkdatņu saglabāšanai Jūsu ierīces atmiņā. Turpināt Vairāk informācijas

Sestdiena, 19. augusts

+20°C
Vējš: DA 8.1 m/s
Laika ziņas Liepājā

Vārdadiena: Imanta, Melānija

Izglābties stundas laikā – “Slēgtā istaba” Karostas cietumā  (5)

Atslēgvārdi escape room karosta | spēle | karostas cietums

Kopš jūlija Karostas cietumā iespējams piedalīties spēlē “Escape Room” jeb “Slēgtā istaba”. Pēc pirmo mēnešu darba atsauksmes sociālajos tīklos pārsvarā ir pozitīvas un spēles idejas autors Edgars Šmiukšis portālam atzīst, ka ar sākumu ir apmierināts.

Spēlē “Escape Room” divu līdz piecu cilvēku liela komanda tiek ieslēgta Karostas cietuma kādreizējā ieslodzīto kamerā, un, lai izkļūtu no tās, stundas laikā jāatrisina virkne uzdevumu. Tie ir secīgi, loģiski uzdevumi, fiziskajai sagatavotībai nav nozīmes, visu izšķir prāta spēja un atjautība.

Edgars atzīst, ka ideja nav oriģināla, un pēdējo 10 gadu laikā šādas slēgtās istabas kļūst arvien populārākas visā pasaulē. “Skatījos, ar ko vēl var piesaistīt tūristus, turklāt, ne tikai vasarā, bet arī ziemā. Šādas spēles notiek visadažādākajās vietās. Karostas cietumā īpašu garšu spēlei dod autentiskā vide. Bet principā spēles tematika ir pieskaņota norises vietai – par tēmu var kalpot jebkas un mūsu gadījumā izvēlējāmies Džordža Orvela romāna “1984” tematiku. Loģiski, jo cietumā būtu pagrūti izveidot spēli par ponijiem un vienradžiem, kas skraida rozā istabā,” skaidro spēles idejas autors. Šoreiz gribējies izveidot kaut ko nedaudz atšķirīgu no Karostas cietuma tradicionālā piedāvājuma ar uzsvaru uz neseno vēsturi.

Ar pārējiem Karostas cietuma apsaimniekotājiem “Slēgtās istabas” veidotāji sadzīvo labi. “Mēs esam divas dažādas struktūras vienā ēkā un ieguvējas ir abas puses. Mēs ar cietuma palīdzību varam iegūt atpazīstamību, savukārt cietums caur mūsu aktivitātēm piesaista jaunus apmeklētājus,” sadarbības nozīmi uzsver E.Šmiukšis.

Apmeklētāji ir gan vietējie, gan tūristi, piemēram, šonedēļ spēli izmēģinājuši ciemiņi no Kanādas. Spēlē nav nozīmes valodai, tāpat nav obligāti jābūt lasījušam Dž.Orvela romānu, un vispār nav nepieciešamas nekādas priekšzināšanas, vien atjautība un spēja koncentrēties.

Pašlaik pirmo mēnešu statistika rāda, ka ar uzdevumu galā tiek ap 40% komandu. Vieglāk klājas komandām, kurās ir lielāks dalībnieku skaits – vairāk gudru galvu kopā spēj atrisināt grūtākus uzdevumus. “Losandželosā ir viena šāda istaba, no kuras izkļūst vien 2% dalībnieku – tur grūtības līmenis ir daudz augstāks. Bet mums nav mērķa to padarīt tik sarežģītu. Spēlei tomēr ir jābūt labam laika pavadīšanas veidam, kas palīdz saliedēt kolektīvu. Ir novērošanas kameras, ar kuru palīdzību administrators seko līdzi spēles gaitai, un, vajadzības gadījumā, dod papildu norādes, palīdzot uzdevuma risināšanā,” norāda spēles autors, skaidrojot, ka prieka līmeni, ko sniedz spēle, nevar izmērīt tikai ar to, vai izdodas atrisināt uzdevumu. “Galvenais, lai būtu nenormāli interesanti pavadīta stunda. Arī nosacītajiem neveiksminiekiem mēs pastāstām, kāds bija pareizais risinājums. Lielākā daļa spēli atrisinājušo to paveic apmēram 50 minūtēs – tātad uzdevumi ir samērīgi ar atvēlēto laiku. Tiesa, pēc tam visi brīnās, kur tas laiks tik ātri paskrējis”.

E.Šmiukšis nebaidās, ka spēli izmēģinājušie noslēpumus varētu atklāt nākamajiem dalībniekiem. “Tad jau pašiem vairs nebūs interesanti. Tas man atgādina laiku, kad skatījos populāro seriālu “Izlaušanās” – kad biju noskatījies pēdējās sezonas pēdējo sēriju, vēlējos, kaut varētu izdzēst atmiņu un seriālu baudīt vēlreiz,” tēlainu salīdzinājumu min Edgars.

Divi mēneši vēl nav pietiekams laika periods, lai spriestu par to, vai spēle ir “aizgājusi tautās”, bet tās autors ar līdzšinējo pieredzi ir apmierināts. Analoga šādam piedāvājums līdz šim nav bijis, tagad Liepājā parādījies arī konkurents, bet sākums iedvesmojis arī tālākiem darbiem. Sākotnēji, lai savāktu finansējumu, tika izveidota kampaņa pūļa finansēšanas vietnē “Indiegogo”. “Mēs savācām 1600 dolārus, tā gan nebija visa nepieciešamā summa, bet idejas sākotnējai realizācijai ar to pietika,” stāstīja E. Šmiukšis, piebilstot, ka idejas realizācijā palīdzējusi arī pašvaldība.

Latvijā šobrīd ir ap desmit šādu spēļu vietu, lielākā daļa Rīgā, vien divas Liepājā. E.Šmiukšis jau plāno vairākus uzlabojumus, lai spēli padarītu vēl aizraujošāku. “Mana galvenā mēraukla ir sajūta: jā, tas ir kaut kas! Ja pēc spēles tā ir, tad viss kārtībā.”

  • Komentāri (5)
  • 0
+ skatīt visus Atlikušie simboli: 500

Pievieno komentāru

liepajniekiem.lv neatbild par rakstiem pievienotajiem komentāriem. Aicinām ievērot pieklājību, toleranci un iztikt bez rupjībām.

Portālā aizliegts ievietot:
- personas godu un cieņu aizskarošu, draudošu, apmelojošu informāciju;
-musināt uz rasu vai etnisko neiecietību;
-komentārus, kas neatbilst Latvijas Republikas likumdošanai;
- komerciāla rakstura informāciju vai jebkāda veida reklāmu un aģitāciju.

Noteikumu neievērošanas gadījumā, liepajniekiem.lv patur tiesības komentārus dzēst, slēgt iespēju komentēt un ziņot tiesībsargājošām iestādēm.

Uzmanību!!!
Lai mazinātu iespēju portālā manipulēt ar komentētāju viedokli un noskaņojumu, komentāri, kuru autori diskusijās piedalās ar vairākiem vārdiem, tiek iezīmēti pelēkā krāsā. Tā kā šis process ir tehnisks, ir iespējamas situācijas, kurās iekrāsotie komentāri var nebūt no viena autora, vai arī neiezīmētos komentārus rakstījusi viena un tā pati persona.

Aktīvā zona

Saistītās ziņas

Pamanīji neatbilstošu saturu? Būsim pateicīgi, ka par to informēsi mūs!