Sestdiena, 4. maijs Viola, Vizbulīte, Vijolīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Izglābties stundas laikā – ”Slēgtā istaba” Karostas cietumā

Izglābties stundas laikā – ”Slēgtā istaba” Karostas cietumā
Foto: Publicitātes
29.08.2015 07:03

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Kopš jūlija
Karostas cietumā iespējams piedalīties spēlē ”Escape Room” jeb ”Slēgtā istaba”.
Pēc pirmo mēnešu darba atsauksmes sociālajos tīklos pārsvarā ir pozitīvas un
spēles idejas autors Edgars Šmiukšis portālam atzīst, ka ar sākumu ir
apmierināts.

Spēlē ”Escape Room”
divu līdz piecu cilvēku liela komanda tiek ieslēgta Karostas cietuma kādreizējā
ieslodzīto kamerā, un, lai izkļūtu no tās, stundas laikā jāatrisina virkne
uzdevumu. Tie ir secīgi, loģiski uzdevumi, fiziskajai sagatavotībai nav
nozīmes, visu izšķir prāta spēja un atjautība.

Edgars atzīst, ka
ideja nav oriģināla, un pēdējo 10 gadu laikā šādas slēgtās istabas kļūst arvien
populārākas visā pasaulē. ”Skatījos, ar ko vēl var piesaistīt tūristus,
turklāt, ne tikai vasarā, bet arī ziemā. Šādas spēles notiek visadažādākajās
vietās. Karostas cietumā īpašu garšu spēlei dod autentiskā vide. Bet principā
spēles tematika ir pieskaņota norises vietai – par tēmu var kalpot jebkas un mūsu
gadījumā izvēlējāmies Džordža Orvela romāna ”1984” tematiku. Loģiski, jo
cietumā būtu pagrūti izveidot spēli par ponijiem un vienradžiem, kas skraida
rozā istabā,” skaidro spēles idejas autors. Šoreiz gribējies izveidot kaut ko
nedaudz atšķirīgu no Karostas cietuma tradicionālā piedāvājuma ar uzsvaru uz
neseno vēsturi.

Ar pārējiem
Karostas cietuma apsaimniekotājiem ”Slēgtās istabas” veidotāji sadzīvo labi.
”Mēs esam divas dažādas struktūras vienā ēkā un ieguvējas ir abas puses. Mēs ar
cietuma palīdzību varam iegūt atpazīstamību, savukārt cietums caur mūsu
aktivitātēm piesaista jaunus apmeklētājus,” sadarbības nozīmi uzsver
E.Šmiukšis.

Apmeklētāji ir gan
vietējie, gan tūristi, piemēram, šonedēļ spēli izmēģinājuši ciemiņi no Kanādas.
Spēlē nav nozīmes valodai, tāpat nav obligāti jābūt lasījušam Dž.Orvela romānu,
un vispār nav nepieciešamas nekādas priekšzināšanas, vien atjautība un spēja
koncentrēties.

Pašlaik pirmo
mēnešu statistika rāda, ka ar uzdevumu galā tiek ap 40% komandu. Vieglāk klājas
komandām, kurās ir lielāks dalībnieku skaits – vairāk gudru galvu kopā spēj
atrisināt grūtākus uzdevumus. ”Losandželosā ir viena šāda istaba, no kuras
izkļūst vien 2% dalībnieku – tur grūtības līmenis ir daudz augstāks. Bet mums
nav mērķa to padarīt tik sarežģītu. Spēlei tomēr ir jābūt labam laika
pavadīšanas veidam, kas palīdz saliedēt kolektīvu. Ir novērošanas kameras, ar
kuru palīdzību administrators seko līdzi spēles gaitai, un, vajadzības
gadījumā, dod papildu norādes, palīdzot uzdevuma risināšanā,” norāda spēles
autors, skaidrojot, ka prieka līmeni, ko sniedz spēle, nevar izmērīt tikai ar
to, vai izdodas atrisināt uzdevumu. ”Galvenais, lai būtu nenormāli interesanti
pavadīta stunda. Arī nosacītajiem neveiksminiekiem mēs pastāstām, kāds bija
pareizais risinājums. Lielākā daļa spēli atrisinājušo to paveic apmēram 50
minūtēs – tātad uzdevumi ir samērīgi ar atvēlēto laiku. Tiesa, pēc tam visi
brīnās, kur tas laiks tik ātri paskrējis”.

E.Šmiukšis
nebaidās, ka spēli izmēģinājušie noslēpumus varētu atklāt nākamajiem
dalībniekiem. ”Tad jau pašiem vairs nebūs interesanti. Tas man atgādina laiku,
kad skatījos populāro seriālu ”Izlaušanās” – kad biju noskatījies pēdējās
sezonas pēdējo sēriju, vēlējos, kaut varētu izdzēst atmiņu un seriālu baudīt
vēlreiz,” tēlainu salīdzinājumu min Edgars.

Divi mēneši vēl nav
pietiekams laika periods, lai spriestu par to, vai spēle ir ”aizgājusi tautās”,
bet tās autors ar līdzšinējo pieredzi ir apmierināts. Analoga šādam piedāvājums
līdz šim nav bijis, tagad Liepājā parādījies arī konkurents, bet sākums
iedvesmojis arī tālākiem darbiem. Sākotnēji, lai savāktu finansējumu, tika
izveidota kampaņa pūļa finansēšanas vietnē ”Indiegogo”. ”Mēs savācām 1600
dolārus, tā gan nebija visa nepieciešamā summa, bet idejas sākotnējai
realizācijai ar to pietika,” stāstīja E. Šmiukšis, piebilstot, ka idejas
realizācijā palīdzējusi arī pašvaldība.

Latvijā šobrīd ir
ap desmit šādu spēļu vietu, lielākā daļa Rīgā, vien divas Liepājā. E.Šmiukšis
jau plāno vairākus uzlabojumus, lai spēli padarītu vēl aizraujošāku. ”Mana
galvenā mēraukla ir sajūta: jā, tas ir kaut kas! Ja pēc spēles tā ir, tad viss
kārtībā.”

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz