Izstrādāts materiāls angļu valodas apguvei neformālās izglītības metodēm
liepajniekiem.lv
Pēc nedēļas Bērnu un jauniešu biedrībā “Liepājas Jaunie Vanagi” noslēgsies projekts “Language mixer”, kura ietvaros ir izveidots materiāls angļu valodas apgūšanai, un tas ir pieejams ikvienam, informē biedrības valdes priekšsēdētāja Līga Krēsliņa.
Kopš 2016.gada oktobra Bērnu un jauniešu biedrībā ”Liepājas Jaunie Vanagi” jaunietes Dalila no Spānijas, Veronika no Čehijas, Nevena no Bulgārijas un Helena no Portugāles realizēja projektu ”Language mixer”, kuru finansēja programma ”Erasmus+”, pastāsta L.Krēsliņa.
Projekta ietvaros tika nodrošināta prakstiskās angļu valodas apguve dažādām vecuma grupām. Tajās iesaistījās Liepājas Ezerkrasta sākumsskola, Liepājas Raiņa 6.vidusskola, Liepājas 8.vidusskola, Liepājas J.Čakstes 10.vidusskola, Draudzīgā aicinājuma Liepājas pilsētas 5.vidusskola, pirmsskolas izglītības iestādes ”Pasaciņa”, ”Mazulītis”, ”Kāpēcītis”, kā arī Aizputes vidusskola un Krotes Kronvalda Ata pamatskola.
Piecu mēnešu garumā meitenes vadīja regulāras neformālās izglītības angļu valodas nodarbības, gatavojot programmu konkrētai vecuma grupai, ņemot vērā pašu pieredzi ar konkrēto grupu, norāda L.Krēsliņa. Projekta rezultātā tika izstrādāta elektroniska rokasgrāmata, kura nu ir pieejama ikvienam. Tajā meitenes iekļāva savus secinājumus un ieteikumus par darbu ar katru no mērķa grupām, kā arī metodes, kuras izmantoja nodarbībās. Materiāls ir pieejams ikvienam interesentam, lai izmantotu līdzīgu ideju realizēšanā. Tas ir angļu valodā un to apskatīt un lejuplādēt izmantošanai var biedrības mājaslapā www.liepajasjv.lv.
Projekts pēc nedēļas noslēgsies. Meitenes ir atzinušas, ka pašas ir augušas kopā ar šo projektu, norāda L.Krēsliņa. “Līdz projektam viņas neticēja, ka spēj vadīt mācību stundas un tikt galā ar klašu grupām, vai bērnudārza grupas bērniem. Taču šobrīd divas no viņām ir izvēlējušas šo pašu ideju turpināt savās valstīs, apgūstot skolotāja profesiju,” pastāsta L.Krēsliņa. “Līdz projektam viņas arī neticēja, ka viņu angļu valoda ir pietiekošā līmenī, lai mācītu to citiem. Taču bažas par šo zuda pēc pirmajām nodarbībām, kurās novērotāja lomā bija arī angļu valodu pasniedzēji, kuri atzinīgi novērtēja meiteņu darbu.”
“Pēc meiteņu pirmajām nodarbībām, pieprasījums pēc tām pieauga, taču ierobežotā laika trūkuma dēļ nevarējām nodrošināt nodarbības visiem gribētājiem,” norāda L.Krēsliņa. “Domāju, ka tādēļ meiteņu izstrādātais materiāls ir kaut maza daļiņa ko varam dot ikvienam interesentam.”
“Mēs kā biedrība arī augam ar katru no projektiem, un no savas puses varu teikt, ka šis ir mūsu vislabākais Eiropas Brīvprātīgā darba realizētais projekts, ar visredzamāko rezultātu – ne tikai rokasgrāmata to parāda, bet arī nodabrību pieprasījums un angļu valodas līmeņa uzlabošanās nodarbību dalībniekiem, kas ir redzams gan pēc formālās izglītības atzīmēm, gan pēc tā kā nodarbību dalībnieki spēj runāt un lietot angļu valodu,” priecājas L.Krēsliņa. “Tas noteikti nebūs pēdējais šāda veida projekts. Paldies skolām un pirmsskolas izglītības iestādēm, kuras bija atvērtas un iesaistījās.”