Kā likt iepatikties skolai
"Kurzemes Vārds"
Kāda 12. vidusskolas skolniece, kas iesaistījusies projektā “Pumpurs”, kura mērķis ir samazināt priekšlaicīgu mācību pārtraukšanu skolēniem, atzīstas: “Jūtos drošāk, kad mācos viena ar skolotāju. Kad kļūdos, citi to neuzzina un skolotāja nevis vienkārši izlabo, bet vēlreiz citiem vārdiem paskaidro.” Un šis ir tikai viens no piemēriem, kā projekts darbojas Liepājas skolās.
Liepājas Izglītības pārvaldes eksperte kompetenču un izglītības jautājumos Inta Budriķe paskaidroja: “Tautā projektu, kas uzsākts pērn augustā un nu jau norisinās gandrīz visās pilsētas skolās, saucam “Pumpurs”, lai vieglāk izrunāt un saprast, starp projekta nosaukuma pirmajiem burtiem ieliekot “u” burtu.” Projektā, kas turpināsies līdz 2022. gada 31. decembrim, paredzēti dažādi pasākumi ar mērķi radīt interesi par mācībām, piesaistīt bērnus skolai, lai nebūtu kavējumu un izvairīšanās no stundām.
Bet eksperte bērnu tiesību jautājumos Dace Liepa pastāstīja, ka skolas pašas izvērtē, kuriem audzēkņiem ir grūtības mācībās, daudz kavējumu. “Noteikti vairāki riska faktori, kas var traucēt bērnam pilnvērtīgi apgūt mācību vielu un iekļauties skolas un klases prasībās. Risks var būt saistīts ne tikai ar to, ka trūkst vecāku uzmanības un uzraudzības, bet gan bērns ir pārāk aprūpēts, un viņš sāk izvairīties no visa, ko viņam uzspiež,” eksperte norādīja.