Ceturtdiena, 28. marts Ginta, Gunda, Gunta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Mākslas vidusskolas audzēknēm panākumi konkursā “Young? Creative? Chevrolet! 2009”

Mākslas vidusskolas audzēknēm panākumi konkursā “Young? Creative? Chevrolet! 2009”
08.04.2009 17:45

Ligita Kupčus

Noslēgusies “Chevrolet Europe” organizētā konkursa “Young? Creative? Chevrolet! 2009″ Baltijas atlase. Tajā godalgotas vietas ieguvušas arī Liepājas Mākslas vidusskolas Audio vizuālās mediju mākslas nodaļas 3.kursa audzēknes Karīna Stefanišina un Alise Pāvilsone. Karīna video kategorijā pārliecinoši izcīnījusi 1.vietu, bet Alise vizuālās mākslas kategorijā ierindojusies 3.vietā.

“Young? Creative? Chevrolet!” ir Eiropas mēroga konkurss, kuru “Chevrolet” katru gadu rīko mākslas  skolu un augstskolu audzēkņiem, lai veicinātu jaunos talantus un viņiem dotu iespēju gūt jaunu, interesantu pieredzi, veidojot profesionāla līmeņa projektus. Tajā katru gadu aktīvi piedalās arī Latvijas jaunie mākslinieki. Šogad konkursā darbus varēja iesniegt trīs kategorijās – vizuālās mākslas, video un mūzikas. Diemžēl pēdējā kategorijā netika iesniegts neviens darbs.

Video kategorijas uzvarētājas Karīnas veidotais interneta videoklips, kā izteikušies konkursa organizatori, visprecīzāk iemiesojis “Chevrolet” zīmola ideju – “reāls auto reāliem cilvēkiem”, tāpēc arī uzvarējis. Viņas darbs būs viens no tiem, kas pārstāvēs Baltiju “Young? Creative? Chevrolet! 2009” Eiropas konkursā, kas notiks rudenī.

“Ar konkursa nolikumu iepazinos skolā un secināju, ka tas ir interesants, radošs un aktuāls,” par dalību paskaidroja Karīna, piebilstot, ka video veidošana ir viņas aizraušanās un ar to vēlas turpmāk saistīt savu nākotnes nodarbošanos. Turklāt video kategorijā bijusi vislielākā iespēja radoši izpausties.

Kā prasa konkursa nolikums, Karīnas video ir veidots kā auto reklāma un paredzēta izplatīšanai interneta vidē. “Video rullīša ideja radās vienkārši prātojot par to, kādā veidā attēlot “Chevrolet” auto ērto lietošanu, vienotību un dzīvesprieku. Lielā mērā to palīdzēja īstenot klipiņā redzamie aktieri – auto vadītājs Žeroms no Francijas un viņa pasažieres Elīna un Egita, jo arī dzīvē viņi ir ļoti jauki un labsirdīgi cilvēki. Turklāt Jarome Liepājā ieradies strādāt brīvprātīgo darbu,” pastāstīja Karīna. Video nav filmēts, bet veidots no vairāk kā 500 fotogrāfijām, kuras tika izgrieztas, lai pēcāk veidotu kolāžu.

“Būs interesanti redzēt, vai mans darbs ir konkurētspējīgs Eiropas līmenī,”  pēc konkursa rezultātu paziņošanas prāto Karīna. Jāatzīmē, ka jauniete arī pagājušajā gadā piedalījusies šajā konkursā, veidojot animāciju un divu “Chevrolet” auto satikšanos, un ieguva 2.vietu. “Cenšos piedalīties dažādos konkursos, neizpaliek arī panākumi un pirmās vietas, taču ne tādēļ piedalos. Man vienkārši patīk veidot video un citas līdzīgas lietas. Turklāt vēlos, lai ar mani lepotos ģimene, draugi un skola, kurā mācos,” sacīja Karīna.

Savukārt vizuālās mākslas kategorijā jauniešu uzdevums bija radīt jaunā “Chevrolet Cruze WTCC” sporta auto dizainu. Atoņpadsmit gadus vecajai Alisei sporta auto asociējas ar ātrumu, un to viņa savā darbā centās arī parādīt. Izmēģināt spēkus konkursā pagājušajā gadā nav sanācis, tāpēc piedalījusies šogad. Turklāt bija vēlme pārbaudīt savas spējas plašākā mērogā. Alise strādā dažādās zīmēšanas tehnikās, jo aizvien patīk izmēģināt ko jaunu. Iesūtītais darbs tapis tikai nedēļas laikā. “Biju ļoti priecīga, kad uzzināju rezultātus, jo bieži negadās tik veiksmīgi startēt konkursos. Taču vēl lielāks prieks ir par manu kursabiedreni Karīnu, kas savā kategorijā ieguva 1.vietu,” atzina Alise. Jaunā māksliniece balvā saņēma 300 eiro, taču kur iztērēt saņemto naudiņu, viņa vēl nav izlēmusi, bet visticamāk – skolas vajadzībām. Pirmās divas vietas izcīnīja J.Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolas audzēknes. Jāatzīmē, ka pagājušajā gadā Mākslas vidusskolas audzēkne konkursā “Jaunais profesionālis 2008” datorgrafikas konkursā ieguva 2.vietu.

Konkursā iesniegto darbu vērtēšanu veica žūrijas eksperti: mākslinieki Elita Patmalniece un Juris Petraškēvics, kino režisore Anna Viduleja,  režisors un operators Gints Fārenhorsts, kā arī “General Motors Baltija” sabiedrisko attiecību vadītāja Nele Normak un reklāmas aģentūras “Inorek&Grey” pārstāvji.

Šis ir trešais “Chevrolet” organizētais konkurss jaunajiem māksliniekiem. Latvijas vārds Eiropā šajā konkursā jau ir labi pazīstams: pagājušajā gadā Rīgas Dizaina un mākslas skolas audzēknis Erlands Celmiņš plūca uzvaras laurus Eiropas mērogā.

Alises Pāvilsones redzējums par sporta auto “Chevrolet Cruze WTCC” dizainu.

Foto no personīgā arhīva

Vizuālās mākslas kategorijas 3.vietas ieguvēja – Alise Pāvilsone.

Foto no personīgā arhīva

Video kategorijas uzvarētāja – 1.vietas ieguvēja Karīna Stefanišina.

Video materiālā redzams Karīnas veidotais reklāmas rullītis par “Chevrolet” auto ērto lietošanu, vienotību un dzīvesprieku.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz