Ceturtdiena, 27. februāris Līva, Līvija, Andra

Meitene no laukiem ar 13 tūkstošiem sekotāju

Meitene no laukiem ar 13 tūkstošiem sekotāju
Foto: no personīgā arhīva
08.02.2020 07:00

Laikā, kad sociālie tīkli cilvēku ikdienā spēlē lielu lomu, arvien vairāk aktīvo interneta lietotāju pievēršas kļūst par influenceriem – interneta vidē populāriem cilvēkiem, kurus uzskata par viedokļu līderiem un kuriem ir liels sekotāju skaits. 

Kaut arī domas par influenceriem dalās, liepājniece Marita Dinsberga, kurai vietnē “Instagram” ir vairāk nekā 13 tūkstoši sekotāju, atzīst, ka viņa savas sociālo tīklu aktivitātes uzskata par iedvesmojošām. 

Portāls liepajniekiem.lv ar sievieti tiekas viņas otrajās mājās – ”Avon” birojā, kur brīvajā laikā viņa darbojas kā atbalsta persona jaunajiem konsultantiem, sniedzot dažādus skaistuma padomus. Viņa ļoti silti mūs uzņem kopā ar savu septiņgadīgo dēlu un ir gatava padalīties savā stāstā. Marita uzaugusi Gaviezē un sauc sevi par vienkāršu meiteni, kurai patīk dažādas skaistuma lietas.

Starp stabilitāti un hobiju

“Es vakar vīram teicu, ka man diennaktī vajadzētu par piecām stundām vairāk,” atzīst liepājniece. “Es esmu sadalījusi prioritātes un cenšos ļoti saplānot savu ikdienu. Darba dienās astoņas stundas strādāju bankā.”

Kaut arī darba dienās Marita cenšas sociālos tīklus atstāt otrajā plānā, viņa atzīst, ka tas ne vienmēr izdodas. “”Instagramam” nododos brīvdienās – fotografējot, filmējot, bet tik un tā pa nedēļu vakaros nākas pašai montēt un apstrādāt materiālus, jo man nav asistenta un visu daru pati,” skaidro Marita. Viņa smej, ka varbūt pāris gadu laikā izaugs līdz tam, ka varēs daļu darbu nodot asistentam, bet pagaidām viņa tiek galā pati.

“Liels palīgs man ir vīrs. Viņš pašmācības ceļā apgūst fotografēšanu. Protams, viņu nedaudz kaitina, ka reizēm jau pārāk daudz no viņa prasu. Sākumā mums gāja grūti, bet laika gaitā esam pielāgojušies. Es esmu gatava saturu radīt pati, esmu iegādājusies visu nepieciešamo aparatūru, taču laiku pa laikam tik un tā man ir vajadzīga viņa palīdzība. Aizvien no viņa kautrējos un vieglāk sastrādājos ar citiem fotogrāfiem,” smaidot stāsta Marita.

Grūtākais sākumā bijis ierunāt video, skatīties uz sevi, klausīties ierakstu. “Es aizvien nespēju ierunāt video vīra klātbūtnē. Arī tad, ja viņš pēc tam klausās jau nopublicētu video, es lūdzu izslēgt skaņu!” smejas sieviete.

Kādreiz viņa video pārrakstījusi pat piecas reizes, līdz ieguvusi sev vēlamo rezultātu, taču ar laiku pieņēmusi to, kas sanāk dabiski. “Ja pakasu degunu filmēšanas laikā, to tā arī atstāju.” 

Viņa gan sarunas laikā izvairās no vārda “influenceris”, jo atzīst, ka šis vārds viņai ne pārāk iet pie sirds. “Man nebija mērķis kļūt par influenceri. Viss tā organiski sanāca un es domāju – kāpēc ne? Tagad jau man tas viss ir ļoti iepaticies. Es pati nekļuvu par influenceri, negāju mērķtiecīgi pēc šī titula – tā mani nodēvēja citi.”

Kaut arī sociālajos tīklos tiek ieguldīts liels darbs, karjera bankā viņai ir prioritāte.

“Jau bērnībā zināju, ka mana vieta būs bankā. Es tur strādāju jau astoņus gadus un man ļoti patīk. Es esmu tāds “pa gaisiem” cilvēks, tādēļ banka mani ļoti labi nosēdina.”

Marita atminas, ka jau bērnībā viņas intereses bijušas ļoti dažādas. “Es gāju uz bibliotēku un rakstīju visādus ciparus, bilances, kaut arī daudz no tā visa nesapratu, bet pēc tam ar meitenēm taisīju modes skates Bārbijām. Šobrīd ir tāpat – banka ir mana stabilitāte, bet sociālie tīkli – hobijs.”

Viņa gan atzīst, ka influencēšana arī ir oficiāla nodarbošanās: “Esmu pašnodarbināta persona un nupat mani uzaicināja kļūt par Latvijas blogeru un influenceru asociācijas dalībnieku. Lai darbotos, ir jāmācās ļoti daudz, tādēļ ir noderīgas dažādas domubiedru grupas, kas palīdz saprast, kā, ko darīt. Tam visam apakšā ir milzīgs stress.”

Ne visi lielo spiedienu un stresu var izturēt. Marita atzīst, ka arī viņai laiku pa laikam nolaižas rokas, jo katram ierakstam jāvelta ļoti liels darbs. “Es it kā neesmu perfekcioniste, bet es nevaru ielikt bildi, ja tā nav pilnībā atstrādāta vai aprakstā man kaut kas līdz galam nepatīk.”

Sākums – viens attēls

Par to, kā vispār Marita nonākusi līdz influenceres statusam, viņa smejot atbild: “Tā tiešām bija viena bilde. Es kādu laiku ļoti aktīvi sportoju un veidoju ierakstus ar bildēm par aktīvu dzīvesveidu, līdz kāda amerikāņu apģērbu kompānija mani uzrunāja, piedāvāja atsūtīt sporta tērpu. Vienojāmies, ka ja man patiks, uztaisīšu bildi un ierakstu par to.”

Kad sporta tērps saņemts, sievietei tas ļoti paticis, tādēļ ar to padalījusies savā Instagram profilā. “Uzņēmumam tik ļoti patika bilde, ka viņi to arī ielika savā lapā un tas bija viss – tajā brīdī manam profilam sāka sekot tik daudz cilvēku. Vairums, protams, bija no ārvalstīm. Es neko īpašu neesmu darījusi, tādēļ biju šokā par to, kā auga sekotāju skaits.”

Kaut arī tas noticis pirms pusotra gada, viņa aizvien atceras izjusto pārsteigumu par to, ka kāds vēlas viņai vienkārši dāvināt sporta tērpu. “Man ļoti patīk tas sadarbības modelis, ka neviens neuzspiež, lai reklamēju viņu preci. Es to tā arī neuztveru. Protams, ja par manu darbību ir monetāra atlīdzība, vienojamies par ierakstu, samaksu, taču dāvanas publicēju tikai tad, ja man tiešām pašai patīk. Es arī nekad nereklamētu to, kas man nepatīk, lai kādu naudu man piedāvātu!” Paciņu saņemšana Maritai aizvien izraisa lielu sajūsmu, taču viņa nereti atsaka, ja tiek piedāvātas dāvanas, kas viņai nav aktuālas.

“Saņēmu dāvanas un ja patika, par tām uzrakstīju savā Instagram. Sākumā sadarbojos ar Amerikas, Austrālijas uzņēmumiem, Eiropa, Latvija nāca tikai pēc laika.”

Maritai ir ļoti svarīgi, lai viņas publicētā informācija patiktu gan uzņēmumam, gan viņai pašai, taču viņa stingri turas pie saviem nosacījumiem un neļaujas sevi ietekmēt.

Sākotnēji gan Marita naudu par ierakstiem vispār nav gaidījusi. “Jo vairāk sekotāju radās, jo profesionālāk piegāju visam procesam un pēc laika no kāda Amerikas uzņēmuma saņēmu zīda šalles. Viņiem patika, kā darbojos un es biju ļoti pārsteigta, kad viņi atsūtīja, vai nevēlos kļūt par kontrakta modeli un lūdza nosaukt summu, kādu par to vēlētos. Es biju šokā, jo nezināju, kādos apmēros tas viss notiek, līdz viņi atsūtīja piedāvājumu un man bija vēl lielāks pārsteigums. Atalgojums bija ļoti labs un es piekritu.”

Marita gan smej, ka viņai nepatīk, ja viņu dēvē par modeli. “Nekur to neesmu mācījusies, modele neesmu. Darbojoties pati esmu apguvusi, kā, kas jādara, bet man patīk, ja mani aicina piedalīties kādos projektos.”

Sievietei bieži nākoties dzirdēt, ka viņai jau viss patīk, bet tā gluži neesot. “Es nekad nepublicēju negatīvu viedokli, jo ja man kaut kas nepatīk, tas nenozīmē, ka citam tas nederēs. Es savā “Instagram” kontā lieku tikai sev tuvas lietas. Tā vienkārši ir mana dzīve un man patīk dalīties ar skaistām, foršām lietām, negatīvo atstājot ārpusē.”

Viņa atzīst, ka ļoti daudz atstāj ārpus sociālajiem tīkliem. “Es cenšos daudz nepublicēt savu vīru, dēlu. Pēdējā laikā ģimeni iesaistu vairāk, jo viņi paši izrāda tādu vēlmi, taču es vienmēr visiem cilvēkiem pajautāju, vai viņiem ir vēlme būt manos ierakstos.”

Savus “Instagram” sekotājus Marita vairākkārt nosauc par draugiem. “Tā arī es viņus uzskatu. Man patīk ar viņiem papļāpāt, cik vien spēju.” Arī viņa pati seko dažādiem influenceriem, lai no viņiem iedvesmotos. “Ja es reklamēju kādu produktu un pēc tam redzu, ka to pašu reklamē kāda cita, man nav aizvainojuma vai konkurences sajūtas.”

Ņemt visu vieglāk

Kaut arī pēdējā laikā Latvijā daudz dzirdēts par influenceru negatīvajām izdarībām, Marita par tādām lietām nesatraucas. “Protams, daudz dzirdam par pirktiem sekotājiem, neizmēģinātu produktu reklamēšanu, dažādus pieredzes stāstus, bet mani tas nenovirza. Tev ir grūti redzēt abas puses un visā iedziļināties. Es negribu par to stresot, tāpēc es ņemu to visu viegli, ar pārliecību par to, ko daru. Ir ļoti daudzi, kas vārdus “influenceri” un “blogeri” uzskata par lamu vārdu. Gribas pateikt – ņemiet to visu vieglāk. Man negribas nevienu iespaidot. Es dalos pieredzē un tālāk tu vari skatīties – patīk, nepatīk.”

Maritai ir ļoti svarīgi būt godīgai. “Man liekas briesmīgi, ja melo sekotājiem un stāsta, cik kāda lieta ir laba, kad varbūt pats influenceris to pat nav izmēģinājis. Es vienmēr sniedzu atsauksmes tikai pēc izmēģināšanas. Es nevaru sadarboties ar kompānijām, kas mani piespiež, jo es neesmu tik ļoti reklāmā. Man vienkārši patīk stāstīt, rādīt – tas nav ar mērķi taisīt lielo reklāmu un pelnīt.”

Viņa neslēpj, ka bieži cilvēki domā, ka viss viņas “Instagram” redzētais ir sadarbības rezultātā saņemts, taču patiesībā Marita ļoti bieži dalās ar lietām, kas viņai ir svarīgas. “Pati bieži kaut ko nopērku un gribu par to pastāstīt, ieteikt. Šobrīd esmu izdomājusi taisīt Latvijas viesnīcu apskatu, jo tas ir aktuāli man pašai. Ja kāds ieraksts ir reklāma, es klāt to arī pierakstu. Es cenšos būt atklāta pret saviem sekotājiem, nevienam nemeloju. Ja saņemu dāvanu, palepojos, ka man tāda ir. Nu gluži kā ar draudzenēm, tikai man “Instagram” ir tāds liels draudzeņu pulks, kam pastāstīt par visādām smukumlietiņām,” smejoties skaidro influencere.

Vaicāta, vai nav grūti pazaudēt sevi un nenoslīkt starp piedāvājumiem un sociālo tīklu aktivitātēm, viņa atbild:

“Es reizēm noslīkstu, pat raudiens uznāk, jo mēdzu tik daudz uzņemties. Bet man ir milzīgs atbalsts no vīra!”

Marita gan sākumā piekritusi ļoti daudz piedāvājumiem, bet nu viņa mācās pateikt “nē”. “Cenšos izvērtēt katru piedāvājumu rūpīgāk un vairāk novērtēt savu laiku!”

Tāpat sievietei nācies dzirdēt, ka viņa kļuvusi iedomīga. “Tā noteikti nav. Man pat nav laika kļūt iedomīgai. Es aizvien nejūtos pārliecināta par sevi, baidos, vai viss būs labi, vai sadarbības partneriem patiks.”

Marita ir pārliecināta, ka turpinās savas sociālo tīklu aktivitātes, kamēr vien tas netraucēs pamatdarbam un ģimenei. “Cilvēki mēdz prasīt vai es nedzīvoju tikai “Instagram”. Nē – mēs kopā ar ģimeni aktīvi pavadām laiku un veltam uzmanību cits citam. Tas ir ļoti svarīgi!”

Foto galerija

Sadarbībā ar

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Aizmirsu paroli