Ceturtdiena, 25. aprīlis Līksma, Bārbala
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pēc ziemas velosipēds “jāuzpucē”

Pēc ziemas velosipēds “jāuzpucē”
Foto: Egons Zīverts
25.03.2016 07:15

liepajniekiem.lv

Pirms došanās izbraucienā ar velosipēdu, būtu jāpārliecinās, vai pēc ziemas šekumdrillis ir darba kārtībā. Īpaši, ja tas stāvējis vietā, kur ticis klāt aukstums – uz balkona, šķūnītī vai pagrabā, un pirms guļas nav ticis “ieziemots”. “Tas pašu drošībai,” norāda velomeistars, riteņbraukšanas kluba “Liepāja” treneris Viesturs Zuzāns. Turklāt – uzmanīts velosipēds kalpos ilgāk.

“Vajag iztīrīt, sasmērēt, uzpumpēt riepas, paskatīties, vai slēdzās visi ātrumi, vai darbojas bremzes, vai ritošā daļa darbojas viegli,” V.Zuzāns uzskaita, kam būtu jāpievērš uzmanība, kad pēc garās ziemas velosipēds izvilkts saulītē. Un tikai tad, ja viss ir darba kārtībā, doties baudīt pavasari. Mazāk pūļu varbūt prasīs tiem, kam braucamais stāvējis mājās guļamistabā. “Tad, iespējams, tikai būs jānotrauš putekļi un jāuzpumpē riepas.” Vairums gan savu “zirdziņu” atstāj uz balkona, šķūnītī vai pagrabā, zina teikt V.Zuzāns. Ja velosipēds nolikts vietā, kur tam tiek klāt liels aukstums, sals, uz riteņa varot veidoties rūsa. V.Zuzāns norāda: “Ja pēc rudens tas atstāts “neieziemots”, tad pavasarī noteikti būtu jāveic tehniskā apkope.” To var uzticēt arī profesionāļiem, ja pats to iepriekš nav darījis, un bail kaut ko saķimerēt nepareizi, iesaka riteņbraucējs. “Manuprāt, meistaru mums pilsētā ir daudz. Tikai jāatrod savējais.”

Attiecībā pret savu velosipēdu vairums cilvēki izturoties nevērīgi, novērojis V.Zuzāns. Lielākā daļa darot tā: pēc tam, kad kādā lietainā rudens dienā izbraukts pēdējo reizi, ritenis arī tāds – slapjš, nenotīrīts – tiekot nolikts un atstāts rūsēt līdz pavasarim. Pavisam bēdīgi, – ja tas notiekot uzreiz pēc izbrauciena pa pludmali. “Tas būtu jāsakopj!” uzsver V.Zuzāns, piebilstot, ka pret velosipēdu būtu jāattiecas ar tādu pašu rūpību, kā, piemēram, pret savu automašīnu.

Riteņbraucējs piekrīt, ka daļai cilvēku velosipēds ir tikai dzelzs gabals, nevis jauks braucamais, ar kuru doties baudīt izbraucienus. “Neaizdomājamies, ka pēc nopirkšanas par to būtu jārūpējas.” Tāpēc arī daudzi riteņi, kas redzami uz ielām, veloceliņiem, esot “žēlīgā” paskatā. V.Zuzāns īpaši aicina tos braucējus, kam patīk vizināties gar jūru, sekot līdzi sava “zirdziņa” tehniskajam stāvoklim. “Riteni īpaši bendē mehānismos iekļuvusī smalkā pludmales smilts. Tā darbojas kā smilšpapīrs,” viņš paskaidro. “Tāpēc savs braucamais ir jāuzmana, arī ikdienā jāseko līdzi, vai nevajag ko pieregulēt, patīrīt, saeļļot. Īpaši, ja gribas, lai tas kalpotu ilgi.” Riteņa apkope būtu jāveic vismaz divreiz gadā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz