Otrdiena, 23. aprīlis Jurģis, Juris, Georgs
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Piedzīvojuma parkā “Tarzāns” šķēršļu trases izbūves darbi gandrīz galā

Piedzīvojuma parkā “Tarzāns” šķēršļu trases izbūves darbi gandrīz galā
Foto: Egons Zīverts
21.05.2016 07:12

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Ir pabeigti aptuveni 85 procenti no piedzīvojuma parka “Tarzāns” izveides darbiem Beberliņos, portālam pastāstīja topošās izklaides vietas saimnieks Ivars Ciaguns, un, visticamāk, noliktais atklāšanas datums – 18.jūnijs – paliks nemainīgs. I.Ciaguns atklāj, ka šķēršļu trase ir tikai sākums, nākotnē viņš plāno šo vietu apaudzēt ar vēl dažādām aktivitātēm, kā tas ir Siguldā, kur “Tarzāns” darbojas jau desmit gadus un ir lielākais piedzīvojumu parks Baltijā. Pēc tam, kad darbi tiks paveikti Liepājā, I.Ciaguns ar komandu dosies uz Jūrmalu, – lai arī tur izveidotu ko līdzīgu.

Kad piektdienas pēcpusdienā atpūtas vietā “Beberliņi” viesojas portāls, I.Ciaguns, izrādot, kas ir paveikts, sacīja, ka sarežģītākais jau ir aiz muguras, atlikuši dažādi sīkumiņi. Darbi tika uzsākti aprīļa vidū, un šobrīd paveikti aptuveni 85 procenti. Atpūtas vietā “Beberliņi” tiek būvēta ne tikai šķēršļu trase, bet arī apkopes mājiņa, kur tikšot glabāts aprīkojums, drošības jostas. Taču viņi nav īpaši aizrāvušies ar piešķirtās vietas pārveidi.

“Šeit ir tiešām jauki atrasties,” no augstās kāpas, kuras virsotnē atrodamies, viņš norāda uz lejā redzamo Beberliņu ūdenskrātuvi, un priecājas par brīnišķīgo skatu. No šejienes var arī redzēt to, kas notiek kaimiņos – veikparkā. “Mūs šeit uzņem draudzīgi, līdz šim nekas nav pazudis vai sabojāts, lai arī tikām brīdināti par slikto rajonu.”

Intervijas laikā interesi par jauni izklaides vietu izrāda arī tuvējās apkārtnes iedzīvotāji. Tas, ka skatītāji nākot jau tagad, I.Ciagunu tikai priecējot. Kā plānojat šķēršļu trasi uzmanīt vakara stundās? “Par to vēl domājam, bet noteikti būs kameras,” sacīja vietas saimnieks. “Taču jau tagad ir skaidrs, ka cilvēki noteikti kāps arī ārpus darbalaika, par spīti aizliedzošajām zīmēm, ko izliksim.” Taču, ka kāds novelsies, tas jau būs uz paša atbildību.

Jaunajā Liepājas piedzīvojuma parkā būs piecas dažādas sarežģītības trases (zaļā, zilā, sarkanā, melnā un bērnu trase) ar 77 šķēršļiem, kā arī 330 metrus garš nobrauciens pāri Beberliņu ūdenskrātuvei, kas būs Latvijā līdz šim garākais nobrauciens pa trosi. Augstākā vieta trasē sasniegs 15 metrus, pastāsta I.Ciaguns. Lai izvairītos no negadījumiem, trase tiks aprīkota ar jaunākās paaudzes Šveices firmas “Kanopeo” drošības sistēmu, kura nodrošina, ka katrs parka apmeklētājs ir nepārtrauktā sasaistē ar drošības trosi visas konkrētās trases garumā. “Nebūs iespējams pastaigas laikā patvaļīgi atāķēties. To varēs izdarīt tikai trases sākumā un beigās,” uzsver I.Ciaguns, piebilstot, ka arī instruktori atradīsies tādā vietā, kur būs pārredzama gandrīz visa trase, un arī tā sekos līdzi atpūtnieku drošībai. “Trase ir pietiekami pārredzama, arī tādēļ, ka priežu apakša brīva, nav aizaugusi, līdz ar to nekas nenosedz skatu.”

I.Ciaguns pastāsta, ka tiem, kas vēl nebūs sasnieguši 10 gadu vecumu, būs paredzēta tikai pirmā – zaļā – trase. Vēl mazākiem bērniem (vecumā no 3 līdz 6 gadiem), būs pavisam atsevišķa trasīte. Tā būs izvietota tikai metru virs zemes, – tā, lai vecāki vajadzības gadījumā varētu palīdzēt.

Sākotnēji būs aprīkojums 70 interesentiem, ja būs nepieciešams, to palielinās līdz 100. To, vai piedzīvojuma parks būs pieejams cauru gadu, tiks vērtēts pēc apmeklētāju plūsmas. “Ja būs pieprasījums, tad strādāsim arī nesezonā,” sacīja I.Ciaguns. Viņš atklāja, ka šķēršļu trase ir tikai sākums.

Nākotnē tiek plānots to apaudzēt ar dažāda veida atrakcijām, kādas ir jau Siguldā, piemēram, milzu šūpolēm un džungļu lēcienu. “Mēs šeit nevarējām sākt ar mazajām aktivitātēm, kas aizņem tikai piecas minūtes. To dēļ cilvēki nebrauks lielu ceļa gabalu, savukārt šķēršļu trases dēļ gan cilvēki brauc tālu. Jā, nākotnē šeit plānojam daudz ko, jo ir piešķirts nomā lielāks zemes gabals, taču šobrīd mums galvenais ir uztaisīt pietiekami jaudīgu šķēršļu parku.”

Lūgts raksturot trasi, I.Ciaguns teic, ka šķēršļi būs visdažādākie – tiltiņi, šūpoles, riņķi, kuriem būs jālien cauri, jārāpjas pāri kastēm, jātiek pāri kustīgai tauvai utt. “Būs gan kustīgi, gan stacionāri šķēršļi,” viņš rezumē.

Tad, kad darbi Liepājā būs pabeigti, un šķēršļu trase nodota apmeklētājiem, “Tarzāna” parka būvniecības komanda dosies uz Jūrmalu, lai arī tur izveidotu ko līdzīgu. “Izteikšu komplimentu Liepājas pašvaldībai. Atšķirībā no Jūrmalas, šeit mēs praktiski vispār nesaskārāmies ar grūtībām birokrātijas jautājumos,” priecājas I.Ciaguns. “Pašvaldība bija ļoti pretimnākoša, palīdzējusi arī atrisināt ar infrastruktūru saistītas lietas, piemēram, ievelkot elektrību. Arī mazo un vidējo komercsabiedrību projektā ieguvām līdzfinansējumu – 7 900 eiro.” 

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz