Piektdiena, 30. jūlijs Valters, Renārs, Regnārs
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzticamas un aktuālas ziņas šajā laikā ir ļoti svarīgas!

Piesakies paziņojumiem un esi informēts par būtiskākajiem notikumiem Liepājā!

Pieteikties

Pilotprojekts: Covid-19 pandēmija un attālināto mācību process ir ietekmējis Liepājas skolēnu emocionālo veselību

Covid-19 pandēmija un attālināto mācību process jau šobrīd ir ietekmējis Liepājas skolēnu emocionālo veselību, secināts pilotprojektā par Liepājas skolēnu emocionālo veselību, aģentūru LETA informēja Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes vadītājas palīdze komunikācijas jautājumos Renāte Meļķe.

Pilotprojekts: Covid-19 pandēmija un attālināto mācību process ir ietekmējis Liepājas skolēnu emocionālo veselību
Foto: Edgars Pohevičs
02.06.2021 21:20

LETA

Pilotprojekts ir palīdzējis gan skolām, gan vecākiem apjaust emocionālās veselības nopietnību un mērogus. Skolēnu aizpildītie testa rezultāti parāda, ka līdz pat 1/5 jau patlaban potenciāli ir būtiskas emocionālas vai uzvedības grūtības, kuras nepieciešams nekavējoties risināt.

Ja skolas ikdienā ierastā situācijā problēmjautājumus iespējams pamanīt laikus, tad attālinātā mācību procesa laikā izvērtēt skolēnu labbūtību bija sarežģīti. Tika novērots, ka skolēniem ir problēmas ar mācībām, ko ietekmē garastāvokļa svārstības vai citas emocionālās veselības grūtību izpausmes. Lai to laikus pamanītu, nodibinājums “Fonds “Plecs”” ir radījis digitālu rīku “EMU:Skola”, kuru kā pilotprojektu izmantoja arī Liepājas skolas.

Kā skaidroja Meļķe, “EMU: Skola” ir praktisks digitāls atbalsta rīks skolotājiem un vecākiem, kas ļauj sekot līdzi bērnu emocionālajām vajadzībām skolā, jo, atbalstot bērnu emocionālās vajadzības, būtiski uzlabojas arī mācību sniegums.

“EMU: Skola” piedāvājums – iegūt izmērāmu rezultātu, kā arī konkrētus ieteikumus rīcībai, paredzot skolēnu, vecāku arī skolotāju elektronisku anketēšanu, ļaujot ātri identificēt bērnus un jauniešu, kuriem ir nepieciešams atbalsts.

No Liepājas pašvaldības pilotprojektā piedalījās Liepājas Raiņa 6.vidusskola un J. Čakstes Liepājas pilsētas 10.vidusskola. Abu Liepājas skolu audzēkņi, vecāki un skolotāji bijuši vieni no aktīvākajiem pilotprojekta dalībniekiem – aizpildot anketas, pilotprojektā piedalījušies 74% bērnu un 77% vecāku, kā arī 48 klašu audzinātāju, ļaujot novērtēt 1228 bērnu emocionālās vajadzības. Pēc “EMU:Skola” pilotprojekta gan abu skolu direktori, gan 81% šo skolu aptaujāto klašu audzinātāju piekrita, ka vēlētos šo praktisko rīku izmantot savā darbā arī nākamgad.

“Lai varētu noskaidrot bērnu sajūtas, anketēšana tika veikta skolēniem, vecākiem, klašu audzinātājiem. Jāsaka, ka pēc atbilžu apkopojuma saņemšanas, audzinātāju un vecāku novērojumi bija līdzīgi, neskatoties uz to, ka audzinātāji pašlaik varēja balstīties tikai uz novērojumiem pēc skolēnu mācību sasniegumiem, no sarunām ar savu klašu skolēniem un iepriekšējās pieredzes,” atzina J. Čakstes Liepājas pilsētas 10.vidusskolas direktore Inta Freiberga.

Viņa piebilda, ka pēc iepazīšanās ar rezultātiem skola saņēma arī rekomendācijas – vingrinājumus skolēniem stresa mazināšanai, sarunu kartes. Tā kā attālinātā mācību procesa laikā tos izmantot var ģimenē, tad tie tika nosūtīti skolēnu vecākiem.

Izvērtējot pētījuma rezultātus, pārrunājot tos izveidotajā skolotāju fokusgrupā, vienisprātis ir izveidojies secinājums, ka šāds pētījums lielāku pienesumu noteikti dotu klātienes mācību laikā. Tas atvieglotu gan skolas atbalsta personāla veicamo darbu, sniegtu arī objektīvāku priekšstatu, jo, kā atzina daļa skolēnu, viņu sniegtās atbildes ietekmējusi tā konkrētā brīža pašsajūta, viens otrs nesaprasts jautājums, stāstīja Freiberga.

Iespēju Liepājas skolām piedalīties šīs sistēmas aprobācijā nodrošināja Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), veicot pētījumu par skolēnu emocionālo labsajūtu, emocionālajām vajadzībām, risinājumiem un to ietekmi uz mācību procesu.

Pētījumā piedalījās 15 skolas no visas Latvijas. Pilotprojekts būtiski veicinājis izglītības iestāžu, skolotāju un vecāku izpratni par bērna emocionālajām vajadzībām un labbūtības ietekmi uz mācību rezultātiem, rosinājis sadarboties un veidot vienotu skolēnu atbalsta sistēmu.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz