Skolēni pēta zivis, ēdamgliemenes un Baltijas jūru
liepajniekiem.lv
No 10. līdz 14.jūlijam skolēniem ar labiem sasniegumiem un ieinteresētību bioloģijā norisinājās Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas atbalsta biedrības organizētā diennakts nometne ”Mytilus edulis – Baltijas jūras atdzimšana vai gals”. Nometnē piedalījās 28 skolēni no Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas, Liepājas valsts 1.ģimnāzijas, Liepājas 3.pamatskolas un Liepājas Katoļu pamatskolas. Nometnes norises vieta bija atpūtas komplekss “Jūrnieka Ligzda”.
Kā portālam pastāstīja Oskara Kalpaka 15.vidusskolas skolotāja Maija Ročāne, nometnes dalībnieki piedalījās interaktīvās un radošās nodarbībās par Baltijas jūras tematiku: izzināja zivju sugu daudzveidību un ziemeļu ēdamgliemeņu (Mytilus edulis) izplatību un nozīmi, attīstīja izpratni par Valsts vides dienesta veiktajiem, plānotajiem un iecerētajiem pasākumiem ēdamgliemeņu populācijas aizsardzībai, izveidoja mācību materiālus par Baltijas jūras atjaunošanas iespējām, kā arī praktizējās ekotūrisma pamatelementos.
Nodarbību vadītāji bija gan Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas skolotāji Linda Bezrodina, Inese Stepko, Trīne Samma, Maija Demitere, Feliks Rekovičs, Kārlis Dovgvillo un Mārtiņš Viktors Rācenis, kā arī vieslektori: Zaiga Ozoliņa un Zane Gaile (starptautiskā projekta ”Baltic Blue Growth” koordinatores), Solvita Strāķe (Latvijas Hidroekoloģijas institūta vadošā pētniece), Lilita Ābele (Liepājas Universitātes Vides pētījumu centra vadītāja), Liepājas Universitātes pārstāvji Viesturs Kalniņš, Roberts Jūrmalietis, Arturs Bilerts, Andris Junkurs (Valsts vides dienests), Didzis Ustups (Zivju resursu pētniecības departamenta vadītājs vides zinātniskajā institūtā BIOR) un Antra Stīpniece (Latvijas Universitātes bioloģijas institūta pētniece). Nometnes metodiskās vadlīnijas izstrādāja Oskara Kalpaka Liepājas 15.vidusskolas bioloģijas skolotāja Linda Bezrodina.
Nometnes dalībnieki devās arī izglītojošā pārgājienā uz Dunikas purvu, kā arī izzināja piecas ekosistēmas – ezeru, pļavu, mežu, purvu un kāpas Papes dabas procesu takā.
“Nozīmīgs ieguvums skolēniem bija gan teorētisko, gan praktisko nodarbību ciešā saikne, kā arī dažādu vecuma grupu skolēnu saliedētais komandas darbs. Tā bija iespēja skolēniem dzīvot dabā un izjust dabu,” atzīst nometnes vadītāja Inese Stepko.