Spēlē un kļūsti zinošāks!
Šomēnes arī Liepājas skolās norisinājās Projektu nedēļa, kuras laikā skolēni paveica daudz interesanta.
Liepājas Valsts 1. ģimnāzijas 10. klases skolnieces Evelīna Meļņikova un Agnese Felicita Alžāne vēlējās paveikt ko atšķirīgu no iepriekšējiem gadiem, gribēja, lai galarezultāts šoreiz būtu ne tikai uz papīra, bet arī praktisks. Meitene izdomāja radīt spēli par Liepāju, ņemot par paraugu labi zināmo galda spēli “Latvija”. Vēstures un sociālo zinību skolotāja Baiba Balode atbalstīja meiteņu ieceri, un tā duets pērnā gada oktobrī sāka darbu pie erudīcijas spēles.
Evelīna un Agnese izklāj uz galda spēli, kuras vāku rotā četri Liepājā labi zināmi un vēsturiski nami un kura ir pilsētai raksturīgajā zaļajā krāsā. Viņas spriež, ka spēles izveides darbs bijis interesants, uzzinājušas daudz ko jaunu, neskatoties uz to, ka ir liepājnieces, dienu dienā pārvietojas pa pilsētu un daudz ko jau iepriekš bija lasījušas. Viņas pieļauj, ka arī citiem iedzīvotājiem nebūtu nemaz tik viegli atbildēt uz jautājumiem, īpaši par vēsturi, kur jāzina gadskaitļi un konkrēti fakti. Par piemēru vidusskolnieces uzdod dažus jautājumus: vai zināt, kāds ir Liepājas tramvaja vidējais ātrums? (17, 2 km/h.) Vai zināt, kas atrodas Liepājas augstākajā vietā – Kārļa kalnā? (Liepājas Pilsētas dome.) Vai zināt, kurš bija augstākais dzīvojamais nams Liepājā līdz pagājušā gadsimta 60. gadu vidum? (S. Kļepeņina nams Baznīcas un Bāriņa ielas stūrī.)
Jautājumi ir par četrām tēmām – kultūru, vēsturi, ģeogrāfiju un arhitektūru jeb fotogrāfiju bloks. Katrā grupā ir 60 jautājumu, kuri veidoti, talkā ņemot, piemēram, dažādus Liepājas portālus un Liepājas Tūrisma informācijas centrā pieejamos bukletus. Vissarežģītāk bijis izdomāt jautājumus par ģeogrāfijas tēmu.
Sagatavot jautājumus par arhitektūras stiliem palīdzējis mākslinieks Valdis Mackars un Agneses tētis Ainars Alžāns, SIA “Reklāmas dizains” īpašnieks. Lai nepārkāptu autortiesības, jaunietes pašas devušās fotografēt dažādas vietas, piemēram, Ziemeļu fortus, pieminekli Liepājas aizstāvjiem un Liepājas Jūrniecības koledžas mācību kuģi.
Pagaidām spēle ir pieejama vienā eksemplārā un ikviens interesents to var aplūkot un uzspēlēt ģimnāzijas skolotāju istabā. Meitenes spriež, ka šī spēle varētu būt laba piemiņa no Liepājas mūsu pilsētas viesiem, tāpēc būtu ļoti jauki, ja to varētu iegādāties, teiksim, Tūrisma informācijas centrā. Evelīna un Agnese uzzinājušas, ka vienas spēles pašizmaksa, ja to neražo vairumā, ir aptuveni astoņi lati. Tirdzniecības vietās to varētu iegādāties par latiem vienpadsmit. Meitenes ir iecerējušas rakstīt biznesa plānu, tāpēc, iespējams, ka spēli “Liepāja” mēs kādu dienu ieraudzīsim veikalu plauktos.
“Kurzemes Vārds”
Agnese un Evelīna par spēles izveidi ieguva augstāko novērtējumu – 10 balles.