Otrdiena, 16. aprīlis Mintauts, Alfs, Bernadeta
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Veiksmīgi noslēgusies Atvērto durvju nedēļa uzņēmumos

Veiksmīgi noslēgusies Atvērto durvju nedēļa uzņēmumos
23.02.2009 12:57

Atslēgvārdi

Veiksmīgi noslēdzies biedrības “Jauniešu konsultācijas” sadarbībā ar uzņēmumiem rīkotais apjomīgākais ikgadējais profesionālās orientācijas un karjeras attīstības projekts valstī “Atvērto durvju nedēļa”, informēja tās pārstāvji. Projekts norisinājās no 16. līdz 23. februārim. No Liepājas puses interesi bija izrādījuši aptuveni 230 jauniešu, kas piedalījās ekskursijās dažādos uzņēmumos: “Rimi”, “Vision Express Baltija”, “Lāčplēša alus darītava”, “Ergo” un “Latvijas gaisa satiksme”.

Ekskursijām pieteicās un grupas veidoja šādas Liepājas un rajona izglītības iestādes:
– Liepājas Universitātes Vadībzinātņu katedras 2.kursa studenti;
– Liepājas 3.vidusskola;
– Pāvilostas vidusskola;
– Liepājas pilsētas 11.vidusskola;
– Liepājas Tūrisma un tekstila skola;
– Rīgas Tehniskās universitātes Liepājas filiāles Profesionālās vidusskolas 3.kursa studenti;
– Liepājas A. Puškina 2.vidusskola;
– Liepājas vakara/maiņu vidusskola.

Projekts tika realizēts ar mērķi tūkstošiem vidusskolas, arodskolas un augstskolas jauniešiem parādīt reālās darba tirgus perspektīvas un dot iespēju iepazīt nozares un uzņēmumus Latvijā. Ekskursiju gaitā jaunieši iepazinās ar uzņēmumu vadību un darbiniekiem, aplūkoja uzņēmuma telpas un iedziļinājās ražošanas procesā.

Kopumā 50 uzņēmumu apmeklējumiem pieteicās aptuveni 7000 jauniešu, savukārt iespēju paviesoties 120 ekskursijās izmantoja vairāk kā 5000 jauniešu no 300 izglītības iestādēm, dodoties pie uzņēmumiem Rīgā un dažādos Latvijas reģionos.

Biedrības “Jauniešu konsultācijas” projektu direktore Marina Skļara:Ekskursiju gaitā novērojām, ka visbiežāk jaunieši interesējas par prakses iespējām uzņēmumos un uzņēmumu vadītāju ieteiktākajām studijām un atzītākajām izglītības programmām, kas varētu nodrošināt jauno speciālistu stabilu vietu darba tirgū. Īpašu interesi apmeklētāji izrādīja par agrāk nedzirdētam profesijām, kas šodien uzņēmumos nav retums, kā arī par specifiskiem un unikāliem projektiem, kas ieviesti Latvijā”. Kā būtisku faktu projekta vadītāja minēja to, ka jaunieši, novērtējot šā brīža ekonomisko situāciju valstī, aktīvi interesējās un īpaši uzklausīja uzņēmumu viedokļus par nozaru attīstību nākotnē un labām izredzēm strādāt Latvijā. “Jaunā paaudze rūpīgi seko notikumiem mūsu valstī un viņi domā par savām profesionālās orientācijas nākotnes perspektīvām,” norādīja M.Skļara.

Interesanti fakti par projektu

Ekskursijas piedāvāja 50 uzņēmumi no 16 nozarēm;
Ekskursijas norisinājās 10 Latvijas pilsētās, uzņēmumos viesojoties vairāk kā 5000 jauniešu;
Pieprasītākie uzņēmumi no jauniešu puses – airBaltic, Grindeks, Rimi un Swedbank;
Lielākais pieteikumu skaits uz vienu ekskursiju: Grindeks – 225 pieteikumi;
Par iespēju piedalīties ekskursijās interesējās arī studenti no Gruzijas;
Jauniešu atzītas kā interesantākās ekskursijas: Nacionālās Būvkompāniju apvienības rīkotā ”Gaismas pils” būvlaukuma apskate un airBaltic stjuartu mācību klases, angāri, lidmašīnas un simulators;
– Populārākie jauniešu jautājumi uzņēmumiem: prakses iespējas un ieteiktākās studiju programmas Latvijā.

Piecu dienu laikā jaunieši apmeklēja AirBaltic Corporation, Swedbank, Rimi Latvia, Grindeks, Severstaļlat, Binders, Aldaris, Rīgas siltums, Scania Latvia, būvfirma RE&RE, LR Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija, Mediju nams, Merks, Privatbank, Dienas Bizness, Lexel Fabrika, IF Latvia, Vision Express Baltija, Latvijas Dzelzceļš, Pasažieru vilciens, LDZ ritošā sastāva serviss, LDZ infrastruktūra, LDZ Cargo, LR Iekšlietu ministrija, Hanzas Maiznīcas, Maxima Latvija, Balsts, Exigen Services Latvia, Konekesko Latvija (Kesko Agro Latvija), RedCats, Lāčplēša alus darītava, Empower, Latfood, Latvijas gaisa satiksme, Draugiem.lv, Cido grupa, Rīgas ūdens, ERGO Latvia, RUUKKI Latvija, Nacionālā Būvkompāniju apvienība, Jūrmalas pilsētas dome, Rīgas Dome un Alises Rozes Mākslas dizaina studiju mācību centrs.

Projekts tika rīkots jau otro gadu. Pirmo reizi tas norisinājās 2008.gadā no 18. līdz 22. februārim. Tajā piedalījās 23 uzņēmumi un 2300 jaunieši no aptuveni 140 izglītības iestādēm visā Latvijā. Kā liecina 2008. gada rīkoto uzņēmumu ekskursiju laikā veiktie un apkopotie aptaujas dati, uzņēmuma apmeklējums mainījis viedokli par nozari 79.7 % dalībnieku, turklāt 93.6% jauniešu atzina, ka viedoklis mainījies uz pozitīvo pusi.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz