Visvairāk pirkts “ripojošais” akmens
0
Lielākais latviešu mūzikas lejupielāžu portāls www.doremi.lv apkopojis pērn visvairāk pirkto latviešu dziesmu topu. Tas ir pirmais saraksts Latvijā, kas veidots, balstoties tikai uz pārdošanas datiem – tie jau daudzas desmitgades ir noteicošais dziesmu popularitātes kritērijs pasaules mūzikas tirgū, jo atspoguļo pieprasījumu neatkarīgi no dziesmu stilistiskas, radiostaciju formātiem un citiem ierobežojošiem faktoriem. Topā pirmo vietu ieņem pērnā gada lielais atklājums – Andris Ērglis ar grupu “Cacao” un hitu “Ripoja akmens”.
Otrā ir “Tumsas” un Ellas kopā izpildītā dziesma “Satīties, sapīties” no TV seriāla “Neprāta cena”, bet trešā – TV šova “Dziedi ar zvaigzni” uzvarētāju Jāņa Vintera un Lienes Šomases dziedātā “Freestyle (“Dzelzgriezējs”). Interesanti, ka pirmajā desmitniekā pavisam iekļuvušas trīs šovā “Dziedi ar zvaigzni” skanējušās dziesmas.
Uzņēmuma “Platforma Records” direktors Rimants Liepiņš saka: “Domāju, šis tops diezgan precīzi atspoguļo reālo pagājušā gada situāciju Latvijas popmūzikā un vērtējams arī kā mūziķu popularitātes reitings. Topā novērojama arī TV ietekme – “Dziedi ar zvaigzni”, “Cīņas klubs”, “Neprāta cena” un “Eirovīzija”. Tuvojoties “Latvijas Muzikālās līgas” superfinālam, esmu priecīgs šī topa augšgalā redzēt daudzus “Cīņas kluba” dalībniekus un uzvarētājus – Andri Ērgli, Jāni Stībeli, Ainaru Virgu, Donu, “R.A.P.” un Igo, “Astro’n’out”, “Gain Fast” un citus. Varu teikt, ka viņi pērn izcīnījuši dubultuzvaru.”
“Tops atspoguļo gada aktualitātes, sākot ar Andra Ērgļa un grupas “Cacao” straujo parādīšanos un beidzot ar šova “Dziedi ar zvaigzni” panākumiem. Uzkrītoša ir televīziju šovu ietekme uz pircēju gaumi. Apsveicami ir tas, ka beidzot Latvijā, tāpat kā attīstītās Eiropas valstīs, ir savs singlu tops. Līdz šim situācijās, kad mūsu ārzemju partneri interesējās par atsevišķu dziesmu komerciālajiem panākumiem, mēs neko nevarējām atbildēt, jo mūsu rīcībā bija tikai albumu pārdošanas rezultāti. Ļoti gribētu cerēt, ka nākamā gada laikā Latvijas Mūzikas producentu apvienībai izdosies noteikt vienotus kritērijus, lai būtu iespējams nominēt digitālās pārdošanas veiksminiekus un noteikt zelta un platīna statusu Latvijā gan singliem, gan albumiem. Tiem varētu piepulcēties arī mobilā izklaide, kas arī ir mūzikas patērētāji,” portālam doremi.lv sacījusi firmas “Mikrofona ieraksti” valdes priekšsēdētāja Elita Mīlgrāve.
“Kurzemes Vārds”