Ceturtdiena, 18. aprīlis Laura, Jadviga
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Biznesa shēma “kaķis maisā” jeb Septiņreiz nomēri, vienreiz pērc

Kolēģis jau labu laiku meklējis savām vēlmēm atbilstošu auto. Kādudien sludinājumu portālā izlec sapnis, ne mašīna. Kāpēc skaistais spēkrats palika neiegādāts, stāsta liepājnieks Nils, kurš neļāva shēmotājiem sevi apkrāpt un arī brīdina citus pircējus nepaļauties tikai uz pārdevēju stāstiem, kas izrādās tīrākās pasakas.

10.11.2021 00:01

Apmaksāta informācija. Linda Kilevica

Apmaksāta informācija. Linda Kilevica

Tikai gultnītis nomainīts…

Nils pastāvīgi ieskatās sludinājumos. Šad tad jau gadoties kāda atbilstoša mašīna par adekvātu cenu, bet – ja tu ilgi domā, tā pazūd. ”Ieraudzīju auto, kas atbilst manām iedomātajām vēlmēm. 2009. gada ”VW Caddy Maxi”. Garais variants, tajā var iekraut neizjauktus velosipēdus un visu, ko vajag. Nav tik liels kā buss, bet pietiekami ģimenes vajadzībām visiem dzīves gadījumiem. Smuka, kopta, kā konfekte gan no iekšas, gan āra. Salons ļoti labi uzturēts, tīrs, nenobružāts. Naivi ticas, ka tāds nobraukums arī varētu būt – nedaudz virs 200 tūkstošiem kilometru,” viņš stāsta.

Varētu pirkt, bet mašīna atrodas Cēsīs. Strādājošs cilvēks uz turieni var tikt vienīgi brīvdienā. Turklāt šajā laikā arī jādomā, kā tiksi turp, visu izdarīsi un būsi atpakaļ Liepājā līdz astoņiem vakarā. ”Diezgan sarežģīti ir brīvdienās sarunāt kādu servisu, kurā mašīnu pārbaudīt. Zvanīju. Protams, kā vienmēr, nav laika un tā tālāk. Gaidīt arī nevar, jo kāds to mašīnu paņems,” bažījies Nils.

Zvanījis pārdevējam, izvaicājis par automobili. Jā, esot tikko ievesta, ļoti labā kārtībā. ”Jautāju, vai ir kaut kas darīts, vai pēc atvešanas kaut kas remontēts. Pārdevējs atbildēja, ka viens gultnītis esot nomainīts un mašīna nopulēta. Prasīju, kā ar rūsu? Nekādas rūsas neesot, viss kārtībā, arī no apakšas. Tehniskā apskate izieta pa nullēm. Pajautāju, vai var vest uz servisu pārbaudīt. Kā par brīnumu viņš teica jā, ka varot. Tas arī vairoja uzticību. Jo man ir gadījušies arī tādi, kas pasaka, ka negrib nekur vest. Domāju, ka gandrīz jau jābrauc pakaļ,” atklāj Nils.

Nevar būt tā pati!

Tomēr, tā kā par auto tehniskām lietām viņš neko daudz nezinot, bijis satraucies. Nelicies droši maksāt naudu, ja īsti nav, kas auto pārbauda. Pārdevējs par ”Caddy” prasīja pāri par 5750 eiro. ”Cena samērā adekvāta,” vērtē Nils. ”Nav pati dārgākā, bet arī ne tuvu ne lētākā. Apsvēru iespējas, kur var pārbaudīt – vietnēs ”AutoDNA”, ”CarVertical”. Tomēr biju dzirdējis ļoti daudz atsauksmju, ka tur paskaties, bet nav nekā. Samaksā naudu, bet tur ir praktiski tas pats, kas mūsu CSDD lapā.”

Lai nu nebrauktu uz Cēsīm tikai uz uzticēšanās pamata, viņš nolēmis izmantot ”AutoDNA”, kas parāda Eiropas un ASV lietotu auto vēsturi. Samaksājis prasītos 13 eiro. ”Atvērās tā lapa. No sākuma es vēl nesaprotu – kaut kādas bildes, neticējās. Domāju, varbūt tas ir kaut kāds paraugs. Nu, nevar būt tā pati mašīna!” Nils bijis šokā. ”Izrādās, tomēr tā pati. Uzzināju, ka automašīna bijusi Somijā, nobraukums gandrīz 400 tūkstoši. Apskatīju fotogrāfijas – acīmredzami sista, norūsējusi, šausmīgi nogurusi. Pilnīgi šrota variants izskatījās. Skaidrs, ka Somijā tādu nevienam vairs nevajadzēja. Nākamais ieraksts pēc Somijas bija, ka mašīna reģistrēta Lietuvā, nobraukums – 190 tūkstoši. Uz pusi nogriezts.”

Jābrīnās par tādu darbu

Nils uzskata – ļoti labi, ka samaksājis tos 13 eiro. Būtu aizbraucis uz Cēsīm, bet ko tad varētu tur uzzināt, ja mašīna izskatās ideāli. Ar automašīnas tirgotāju viņš vairs nav sazinājies. ”Kāda jēga? Kā es viņu atmaskošu? Viņš pateiks, ka tādu pats nopircis un ievedis, tikai tirgo mašīnas, neko nav darījis. Tā jau laikam ir diezgan labi izkopta shēma. Esmu runājis ar autoplaču īpašniekiem, arī ar vienu vīru Rīgā. Nezinu jau, cik viņam pašam ir labas mašīnas. Stāstīju par vienu auto, ko biju noskatījis Jelgavā. Viņš teica – ā, uz Jelgavu, tur visi ved no Lietuvas. Viņam pašam nākot fūres no Vācijas. Nezinu, cik varu ticēt. Taču pēc šī gadījuma izskatās, ka tas ir vesels bizness. Cepuri nost tiem meistariem, jo auto vizuālais izskats ir tāds, ka jābrīnās, kā tā var uztaisīt. Vienīgais – cik ilgi mašīna tāda turēsies? Diez vai tur viss ir ļoti kvalitatīvi izdarīts, visas vainas drīz varētu līst ārā,” viņš atzīmē.

Jebkurā gadījumā šāda auto tirdzniecība ir krāpšana – gan nogrieztais nobraukums, gan pārējais, uzsver Nils. ”Tāpat vien auto pirkt nevar, ir vajadzīgs uzticams serviss vai speciālists, kas pārbauda. Man paveicās, es nenopirku to kaķi maisā,” viņš saka. Pēc piedzīvotā viņam tagad ”ir bremze iekšā”, skatoties autotirgus piedāvājumu, sevišķi, ja mašīnas ir aizdomīgi skaistas.

10.11.2021 00:01

Apmaksāta informācija. Linda Kilevica

Apmaksāta informācija. Linda Kilevica

Dalies ar šo ziņu
Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz