Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Bremzēšanas sistēmas svarīgums mašīnā

Bremzes ir paredzētas, lai palēninātu un pabeigtu transportlīdzekļa kustību. Lai to izdarītu, pilnīgi dažādiem elementiem bremžu sistēmā ir jāpārveido transportlīdzekļa kinētiskā enerģija siltumā. To var pabeigt, izmantojot kontaktu. Kontakts ir attīstības aizsardzība, kas veidojas starp 2 elementiem.

Bremzēšanas sistēmas svarīgums mašīnā
Foto: Publicitātes
22.06.2022 15:11

Apmaksāta informācija

Starplikas ir savienotas ar bremžu suportu, kas tuvojas rotoram. Novietotas transportlīdzekļa aizmugurē, trumuļu bremzes izceļ riteņu kameras, bremžu lokus un bremžu trumuļus. Pēc tam, kad pēdas svira ir nospiesta, bremžu kluči ar riteņu kamerām tiek nospriegoti bremžu trumulī, apturot transportlīdzekli.

Bremžu sistēmas uzbūve

Mūsdienās vispopulārākais ir mehānisks ar disku bremzēm. To galvenās sastāvdaļas ir:

  • Pedāļi – tos nospiežot, sāk strādāt sistēma.
  • Bremžu pastiprinātājs — tas palielinās pedāļa darbību, lai nodrošinātu sistēmas produktivitāti.
  • Riteņa cilindrs – paredzēts piepūles novadīšanai.
  • Šļūtenes un līnijas – tās nodrošina funkcionējošu šķidrumu pieplūdi pie kamerām.
  • Cilindrs – šķidruma spiediens izspiež tos no kamerām un piespiež bremžu klučus pie diskiem.
  • Suports – izmantots kā korpuss cilindriem un bremžu klučiem. Kustoties uzstādītais suports piespiež katru no bremžu klučiem pie bremžu diska.
  • Bremžu kluči ir elementi ar abrazīvu kontaktvirsmu. Brīdī, kad tiek piespiests bremžu pedālis, kluči tiek piespiesti pie bremžu diska. Pretestības spēks, kas radies starp šiem diviem elementiem, novērš riepu kustību.
  • Bremžu rumba ir otrais kontaktu pāris sistēmā. Tas tiek uzmontēts riepu centrā un kustās līdz ar riepām.

Kad ir jāmaina:

1.Mainiet šķidrumu katrus 2-3 gadu. Tas uzsūc mitrumu caur elastīgo šļūteņu porām. Ilgstoša laika posmā sakrājies ūdens noslāņojas un samazinās šķidrumu vārīšanās temperatūra. Pieņemot, ka šķidrums sāk burbuļot, parādās gaisa slānis, kas kopumā samazina šķidruma efektivitāti.

2.Mainiet caurules kā pulksteņus. Elastīgie un dažādie polimēri, no kuriem caurules sastāv, visdrīzāk nonēsājas. Pēc laika tiem zūd elastīgums. Secīgi, lielās piepūles, kas rodas sistēmā, nevajadzīgi izstiepj sļūtenes. Atlikušais spriegums nav pietiekams, lai virzītu bremžu klučus vai diskus un piespiestu tos pret rumbu vai cilindru.

3.Mēriet disku un bremžu kluču biezumu regulāri un nomainiet tos, ja nepieciešams. Izlietojies disks saplīsīs. Paredzamo berzes pakāpi nav iespējams sasniegt bremžu kluču nodiluma dēļ.

4.Ieeļļojiet suporta detaļas un laiku pa laikam aizvietojiet fiksācijas komponentes. Tas pasargās sistēmu no salipšanas un bremžu kluču nodiluma.

5.Izmantojiet labas berzes paplāksnes. Tie palīdzēs samazināt čīkstēšanu un padarīs bremzēšanu patīkamāku.

Traucējumu pazīmes un cēloņi

Kad iedegas bremžu šķidruma līmeņa sarkanā lampiņa, tas vienmēr nozīmē, ka bremžu detaļās ir noplūde. Šādā gadījumā, kad transportlīdzeklis ir nostāvējis dažas reizes, zem transportlīdzekļa pamanīsiet dzeltenas, dzintarkrāsas, rozā, pelēkas, zilas vai violetas peļķes, parasti uz riteņiem. Automobilis velk vismaz uz vienu pusi, kas regulāri norāda uz pieblīvētu suportu.

Līdzīgi simptomi parādās, ja uz bremžu klučiem nokļūst eļļa, savukārt divkāršs pedāļa gājiens vai zema pedāļa pretestība parasti norāda uz gaisa iekļūšanu sistēmā. šīs problēmas visbiežāk rodas, ja autovadītājs ignorē savlaicīgu bremžu detaļu nomaiņu. Piemēram, pieblīvēts suports izraisa nevienmērīgu bremžu kluču nodilumu un bremžu diska lūšanu. iepriekšējās blīves un šļūtenes lūst un saplaisā, izraisot sistēmas noplūdi.

Nolietojušies tapu dubļu aizsargi parasti izraisa netīrumu un mitruma atgriešanos realitātē ar detaļām, izraisot koroziju un iesprūšanu. Agresīva braukšana var izraisīt diska deformāciju.

Norādījumi bremžu nomaiņai

  • Demontējiet riteni 
  • Noņemiet slīdņa skrūvi
  • Apgrieziet suportu uz augšu 
  • Noņemiet iepriekšējo stiprinājumu 
  • Nomainiet stiprinājuma skavas
  • Ievietojiet jaunos bremžu klučus
  • Izvelciet virzuli
  • Pārbaudiet bremžu šķidruma līmeni
  • Pārvietojiet suportu
  • Uzstādiet slīdņa skrūvi
  • Atkārtojiet darbību alternatīvajam aspektam
  • Apskatīt braukšanu drošos apstākļos

Informācijas avoti:
https://www.autodoc.lv/auto-dalas/bremzu_sistema
https://gtgarage.lv/pakalpojumi/bremzu-remonts/

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz