Sestdiena, 20. aprīlis Mirta, Ziedīte
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Kas ir SEO un kā tas strādā?

Kas ir SEO un kā tas strādā?
Foto: Publicitātes
05.05.2022 10:23

Apmaksāta informācija

Vai tikai nesen uzzinājāt par SEO un, ka tas var palīdzēt palielināt Jūsu mājaslapas apmeklētāju plūsmu un iegūt augstākas pozīcijas meklētājprogrammās? Tomēr nav īsti skaidrs kā SEO pakalpojumi strādā un, kā tie var konkrēti palīdzēt Jūsu lapai. Tad šeit Jūs iegūsiet informāciju par SEO, kuru būtu ieteicams zināt ikvienam mājaslapas īpašniekam.

Meklētājprogrammu optimizācija (SEO)

SEO ir abreviatūra no “Meklētājoptimizācija”, kas ir process, kā iegūt apmeklētāju plūsmu no meklēšanas rezultātiem meklētājprogrammās. Tā mērķis ir uzlabot Jūsu vietnes pozīciju meklēšanas rezultātu lapās. Atceraties, ka, jo augstākā pozīcijā atrodas vietne, jo vairāk cilvēku to redzēs un iespējams apmeklēs. Jāatceras, ja būsiet augstākā pozīcijā, bet lapas teksti nebūs optimizēti, cilvēki var nesaprast par ko ir mājaslapa un izvēlēsies klikšķināt uz citām pozīcijām.

Laba SEO optimizācija ietver daudzas dažādas darbības, piemēram:

  • atbilstošu potenciālo atslēgvārdu piemeklēšana;
  • augstas kvalitātes, noderīga satura radīšana un tā optimizēšana meklētājprogrammām un lietotājiem;
  • atbilstošu saišu iekļaušana tekstos no augstas kvalitātes vietnēm;
  • atpakaļsaišu veidošana (piemēram, saite no delfi.lv uz Jūsu mājaslapu var veicināt atslēgvārdu kustību uz labākām pozīcijām);
  • mājaslapas tehnisko kļūdu salabošana, lai Googles robotoam, kas apmeklē lapu ir skaidrs, ka šeit viss ir kārtībā, tam ir iespēja apmeklēt īsā laika posmā visas svarīgās lapas, tādejādi paaugstinās iespēja palielināt Jūsu mājaslapas reitingu Googles rezultātos.

Mūsdienās SEO tiek uzskatīts par būtisku uzņēmuma mārketinga sastāvdaļu.

Atšķirība starp maksas un organisko (dabisko) meklēšanu

Jau no paša sākuma ir svarīgi saprast atšķirību starp organisko pozīciju un maksas pozīciju Googlē.

Pozīcija

Atšķirība ir tā, ka maksas meklēšanas rezultāti parādās meklētājprogrammas rezultātu lapu augšpusē, bet organiskās meklēšanas rezultāti – zem tiem.

Laiks

Vēl viena būtiska atšķirība starp maksas un organisko meklēšanu ir laiks. Izmantojot maksas meklēšanu, rezultātus Jūs saņemat gandrīz uzreiz, dažkārt dažu minūšu laikā, savukārt, izmantojot organisko meklēšanu, rezultāti prasīs ilgāku laiku – bieži vien nedēļām, mēnešiem un pat gadiem ilgi.

Samaksa

Kad runa ir par samaksu, kā jau liecina nosaukums, maksas meklēšana ir apmaksāta. Jūs maksājat par klikšķi, pamatojoties uz cenu par klikšķi. Tas nozīmē, ka Jūs maksājat katru reizi, kad lietotājs noklikšķina uz Jūsu reklāmas. Tā vietā, lai paļautos uz organisko apmeklējumu plūsmu vietnē, Jūs pērkat to savai lapai, maksājot Google par Jūsu reklāmas parādīšanu, kad apmeklētājs meklē Jūsu atslēgvārdu. Organiskās meklēšanas gadījumā apmeklētāju plūsma ir bezmaksas, lai gan tā prasa gan resursu, gan laika ieguldījumus.

Līdzība starp maksas un organisko meklēšanu

Atslēgvārdu izpēte: Gan maksas, gan organiskajai meklēšanai tiek izmantota meklētājprogramma, un abos gadījumos lietotājam ir jāievada atslēgvārds. Tāpēc Jums ir jāveic atslēgvārdu izpēte gan organiskajai, gan maksas meklēšanai lai saprastu kādi ir labākie atslēgvārdi uz kuriem bāzēt jūsu mērķauditoriju.

Apmeklētāju plūsma: Gan maksas, gan organiskās meklēšanas galvenais mērķis ir radīt apmeklētāju plūsmu. Svarīgākais ir tas, ka gan maksas, gan organiskās meklēšanas apmeklētāju plūsma ietver lietotāja nodomu. Tas nozīmē, ka kāds uzdod Google jautājumu vai meklē informāciju – viņš ir aktīvi noskaņots, un tāpēc ir lielāka iespēja, ka viņš veiks darbību, tiklīdz atradīs šo informāciju. Parasti gan neviens neveido reklāmu, piemēram, uz atslēgvārdu ”kāpēc man pagrabā ir pelējums”. Tieši šādus atslēgvārdus ir iespēja bez maksas iekļaut Jūsu mājaslapā un dabūt papildus apmeklētāju plūsmu.

Trīs SEO darbības lauki

SEO ir iespējams iedalīt trīs galvenajos darbības laukos.

Tehniskā optimizācija: Tehniskā optimizācija ir process, kurā tiek veiktas darbības Jūsu vietnē, kuru mērķis ir uzlabot SEO, bet kuras nav saistītas ar saturu. Piemēram lapas ātrums, kļūdas kodā, servera konfigurācija. Ideja tehniskajai optimizācijai ir pavisam vienkārša – uzlabot Google robota apmeklētības biežumu, ilgumu un veiksmīgu lapas izložņāšanu.

Lapas optimizācija (On-Page): Lapas optimizācija ir process, kurā tiek nodrošināts, ka saturs Jūsu vietnē ir atbilstošs un nodrošina lielisku lietošanas pieredzi. Tas ietver pareizo atslēgvārdu atlasi saturā, konkrētas atbildes uz jautājumiem, kuras varētu uzdot lietotājs, kā arī pareizi un gudri sarakstīti meta ieraksti.

Optimizācija ārpus lapas (Off-Page): Optimizācija ārpus vietnes ir process, kas uzlabo Jūsu vietnes pozīcijas meklētājprogrammās, veicot darbības ārpus vietnes. To lielā mērā veicina atpakaļsaites, kas palīdz veidot vietnes reputāciju. Piemēram, atpakaļsaite no delfi.lv ar atslēgvārdu ”kaķu barība” uz Jūsu kaķu barības mājaslapu paaugstinās Jūsu mājaslapas pozīciju Googlē. Protams ar vienu šādu saiti nepietiks, tās ir jāveido daudz un ilgstoši, bet tas pārsvarā ir atkarīgs no atslēgvārda grūtības. Piemēram, atslēgvārds ”pretalerģiskā mazu kaķu sausā barība” būs daudz vieglāks un prasīs mazāk atpakaļsaites, nekā ”kaķu barība”.

Kā patiesībā darbojas meklētājprogrammas?

Meklētājprogrammas izmanto cilvēki, kad viņiem ir kāds jautājums un viņi meklē atbildi internetā. Meklētājprogrammu algoritmi meklē norādes, lai lietotājiem sniegtu tieši tos rezultātus, kurus viņi meklē. Meklētājprogrammas izmanto algoritmus, lai atrastu tīmekļa lapas un izlemtu, kuras no tām ierindot pēc konkrētā atslēgvārda. Meklētājprogrammas darbojas trīs posmos: pārlūkošana, kas ir atklāšanas posms, indeksēšana, kas ir reģistrēšanas posms, un klasifikācija, kas ir meklēšanas posms.

Pārlūkošana (Crawling)

Meklētājprogrammas sūta ”zirnekļus”, lai atrastu jaunas lapas un reģistrētu informāciju par tām. Dažreiz šos tīmekļa pārlūkus sauc arī par “robotiem”. To mērķis ir atklāt jaunas esošās tīmekļa lapas, kā arī periodiski pārbaudīt iepriekš apmeklēto lapu saturu, lai noskaidrotu, vai tas ir mainījies vai atjaunināts.

Meklētājprogrammas tīmekļa lapas pārlūko, sekojot jau atklātām saitēm. Tātad, ja ir izveidots ieraksts un uz to ir saite no Jūsu sākumlapas, kad meklētājprogramma pārlūko Jūsu sākumlapu, tā meklēs citu saiti, kurai sekot uz jauno ierakstu. Šos sauc par iekšējiem linkiem, kas ir otra svarīgākā lieta, ko var veikt, veicot SEO optimizāciju, uzreiz aiz atpakaļsaišu veidošanu.

Indeksēšana (Indexing)

Indeksēšana ir tad, kad meklētājprogramma izlemj, vai tā izmantos saturu, ko tā ir pārlūkojusi. Ja meklētājprogramma uzskata, ka pārlūkojamā tīmekļa lapa ir vērtīga, tā tiks pievienota tās indeksam. Šis indekss tiek izmantots galīgajā klasifikācijas posmā. Kad tīmekļa lapa vai satura daļa ir indeksēta, tā tiek reģistrēta un saglabāta datubāzē, kur to vēlāk var iegūt. Indeksā tiek iekļauta lielākā daļa tīmekļa lapu, kas piedāvā unikālu un vērtīgu saturu. Tīmekļa vietne var netikt iekļauta indeksā, ja:

  • tās saturs tiek uzskatīts par plaģiātu;
  • tās saturs tiek uzskatīts par mazvērtīgu vai surogātpastu;
  • to nav iespējams pārmeklēt;
  • lapā vai domēnā nav ienākošo saišu.
Klasifikācija (Ranking)

Trešais solis ir patiešām vissvarīgākais solis, un tas ir ranga noteikšana. Klasifikācija var notikt tikai pēc tam, kad ir pabeigti pārlūkošanas un indeksēšanas posmi.

Ir vairāk nekā 200 signālu, ko meklētājprogrammas izmanto, lai šķirotu un ierindotu saturu. Daži signālu piemēri, ko meklētājprogrammas izmanto, lai ierindotu tīmekļa lapas, ir šādi:

  • Atslēgvārds virsraksta tagā – vai lapā un virsraksta tagā ir minēts atslēgvārds.
  • Tīmekļa lapas ielādes ātrums – vai tīmekļa lapa ielādējas ātri un vai tā ir draudzīga mobilajām ierīcēm.
  • Tīmekļa vietnes reputācija – vai tīmekļa vietne tiek uzskatīta par cienījamu saistībā ar meklēto tematu.
  • Tīmekļa vietnes atbilstība meklētajam atslēgvārdam.
Noslēgumā

Atceraties, ka pat tad, kad ir pilnībā veikta SEO optimizēšana, darbs nav galā. Ir ieteicams turpināt veidot atpakaļsaites, reizi 3 mēnešos veikt mājaslapas auditu un vērot atslēgvārdu pozīciju kustību. Izmantojot SEO, Jums var nākties mainīt taktiku pusceļā un gaidīt, lai redzētu galarezultātus. Taču, ja ir izveidots stabils SEO pamats – Jūsu SEO stratēģijas ieguvumiem vajadzētu kļūt acīmredzamiem.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz