Piektdiena, 26. aprīlis Rūsiņš, Sandris, Alīna
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Labākie hibrīdauto no Mazda: tehnisko datu apskats

Mūsdienās aizvien vairāk autoražotāju iekšdedzes dzinējus papildina ar hibrīda sistēmām, lai mazinātu kaitīgo emisiju daudzumu. Arī Mazda hibrīdauto ir izgatavoti rūpēs par dabu un ilgtspējību.

Labākie hibrīdauto no Mazda: tehnisko datu apskats
Foto: Stefan Schweihofer ilustrācija no Pixabay
12.05.2023 15:25

Apmaksāta informācija

Autoražotājs ir radījis vairākas jaunas tehnoloģijas, kuru priekšgalā ir inovatīvais e-Skyactiv-X dzinējs. Tas sajūgā ar hibrīdsistēmu ļauj manāmi samazināt degvielas patēriņu un CO2 emisijas. Šajā kombinācijā Jūs iegūsiet auto, kurā braukšanas bauda un videi draudzīgas tehnoloģijas satiekas.

Ievērības cienīgi ir Mazda auto, kas aprīkoti ar dzirksteli kontrolētu kompresijas aizdedzi jeb ”Spark Plug Controlled Compression Ignition”. Tā ļauj apvienot labāko no benzīna un dīzeļa motoriem, lai benzīna dzinējs iegūtu dīzeļa griezes momentu nezaudējot tam raksturīgo jaudu. 

Mazda piedāvā vairākus mazizmēra modeļus ar Skyactiv dzinējiem un M-hybrid maigā hibrīda sistēmām. Ja izvēlēsieties kādu no tiem, Jums nenāksies upurēt savus braukšanas paradumus par labu ekoloģijai. Skyactiv M hibrīda tehnoloģiju dzinējā elektromotors ir tikai papildinājums iekšdedzes dzinējam. Ģenerators bremzēšanas laikā radīto kinētisko enerģiju pārveido elektroenerģijā, ko uzkrāj 24 voltu litija jonu akumulatorā. To izmanto mašīnas aizdedzes iedarbināšanai un elektronikas darbināšanai. 

Mazda ir radījis viennozīmīgi iespaidīgu hibrīdtehnoloģiju klāstu, kuru no automobiļiem atzīt par labāko hibrīda auto, – izvēle ir Jūsu rokās.

1. Labākais hibrīdauto no Mazda 2021. un 2022. gadā

Pienākot 2021. gadam, kļuva pieejams zīmola Mazda pirmais pilnībā elektriski darbināmais auto MX-30. Tas bija bija viens no togad gaidītākajiem elektroauto. Šo gadu autoražotājs noslēdza ar izmaiņām arī citu modeļu dizaina elementos un programmatūrā. Piemēram, papildinājis Mazda3 ar gājēju atpazīšanas sistēmu un ievietojis CX-5 spēkratā lielāku multimediju sistēmas displeju.  

2022. gadā Mazda nāca klajā ar trešās paaudzes pilnā hibrīda pašuzlādes spēkratu – Mazda2. Šis hibrīdauto tika atzīts par gada labāko kompakto B segmenta modeli, kas togad izlaists ražotnē. Tā virsbūve ir mūsdienīgs sportiskas elegances un ikdienišķas vienkāršības savienojums. 

Mazda2 iedzīvina KODO dvēseles dizaina principus katrā izliekumā un līnijā. Auto formas plūdenums un gaismēnas saspēle rada fenomenālu vizuālu baudījumu. Jaunā Mazda2 modeļa virsbūve attēlo dzīvu būtni kustībā arī automobilim esot uz vietas. Šim modelim pieejama septiņas virsbūves krāsu opcijas, tās pielāgos auto Jūsu individuālajam stilam.

Izvēloties kādu no Mazda2 komplektācijām, īpašumā iegūsiet kompaktu hečbeku, kura 1,5l 4 cilindru benzīna dzinējs ar 116 zirgspēku jaudu rada 120Nm griezes momentu. Viss hibrīda spēks ir pārnests uz ceļa segumu caur priekšējo riteņu piedziņu. Tā paātrinājums no 0 līdz 100km/h notiek vien 9,7 sekundēs. Tas ir ekonomiskas klases auto ideāli piemērots braukšanai pilsētas apstākļos, jo 100km nobraukšanai maksimālais patēriņš nepārsniegs 4,0l degvielas. Neskatoties uz tā mazajiem gabarītiem un nelielo jaudu, Mazda2 var attīstīt maksimālo ātrumu līdz pat 175km/h. 

Mazda2 iekšdedzes dzinējs darbojas sajūgā ar elektromotoru, kas nodrošina nevainojami maigu un klusu auto iedarbināšanu bez liekām emisijām. Elektromotora un degvielas dzinēja mijiedarbību regulē viedā hibrīda tehnoloģija, kas nemanāmi pārslēdzas starp dzinējiem vai darbina tos reizē. Rezultātā auto optimāli pielāgojas jebkurai situācijai un nerada ne vien trokšņa, bet arī gaisa piesārņojumu. Šis spēkrats nešaubīgi ierindojas starp labākajiem hibrīdiem, kas Eiropas tirgū nokļuvuši 2022. gadā. Mazda2 nav nepieciešama uzlāde no elektribas avota un Jums nenāksies mainīt savus braukšanas ieradumus. 

3. Labākais hibrīda SUV no Mazda: tehnisko datu apskats

Kad autobaucējam rodas doma iegādāties SUV, par prioritāti jāizvirza tā drošības aprīkojums, stabilitāte uz ceļa, ekonomiskums un ietilpība, nevis motora jauda. Šī tipa auto visbiežāk izvēlas cilvēki ar ģimeni, kuriem jādomā ne vien par to, lai visi mājnieki brauciena laikā jūtas komfortabli, bet arī par auto stabilitāti un drošības aprīkojumu. Lai gan nereti SUV tipa auto var asociēties ar komfortablu braukšanu lielgabarītu automobilī, kur lielā degvielas patēriņa dēļ piesārņota vide. Tāpēc vēlme, braucot radīt mazāk emisijas vai neradīt tās vispār, nereti autobraucējiem liek izvēlēties kompaktāku auto vai hibrīdu.

Par mazizmēra SUV klases pērli dēvējams CX-30 maigais hibrīds jeb MHEV. Tas ir ideāls ģimenes auto, kurš sagādās vienmērīgu SUV braukšanas pieredzi un ērtību bez liekām emisijām. 

CX-30 ir pieejams četru riteņu piedziņas komplektācijā ar 2.0l e-Skyactiv X 4 cilindru iekšdedzes benzīna dzinēju. Automobiļa iespaidīgo 186 zirgspēku jaudu papildina 240Nm griezes moments. Šī tipa hibrīdauto ģenerators ar litija jonu akumulatorā uzkrātās elektroenerģijas palīdzību mazina degvielas patēriņu un CO2 emisijas. Ja vēl neesat gatavi pilnīgi pāriet no ierastā iekšdedzes dzinēja uz automobili ar elektromotoru, maigais hibrīdauto jeb MHEV ir piemērots Jums. MHEV elektroenerģiju izmanto, lai iedarbinātu auto aizdedzi un tā elektroniku, kā arī palīdzētu motoram darbībā. Atšķirībā no plug-in hibrīdiem, tā akumulators nav jāuzlādē.

Auto maksimālais ātrums Skyactiv X dzinēja iterācijā ir 204km/h bet paātrinājums no 0 līdz 100km/h ir sasniedzams vidēji 8,3 – 9 sekundēs. Savukārt nedaudz miermīlīgāks 150 zirgspēku e-Skyactiv G 2.0l četru cilindru dzinējs piedāvā 213Nm griezes momentu. Šo var nosaukt par ģimenei un makam draudzīgāku CX-30 versiju, kura 100km/h ātrumu var sasniegt no 8,8 ar manuālo pārnesumkārbu, vai 10 sekundēs – automātisko. Šī CX-30 versija var attīstīt maksimālo ātrumu līdz pat 198km/h. Kompaktais maigā hibrīda SUV CX-30 ir piemērots tiem, kuri auto ekonomiskumu uzskata par prioritāti, kā arī nevēlas zaudēt braukšanas jaudu. 

4. Brauc ar labāko hibrīda hečbeku: Mazda3 tehnisko datu apskats

Hečbeks ir auto, kas ideāls pilsētai. Tā dizains ir veidots, paturot prātā pilsētnieku dzīvesveidu – ilgos sastrēgumus, šaurās ielas un autostāvvietu trūkumu. Ievietojot hečbeka virsbūvē hibrīda motoru, autoinženieri ir radījuši spēkratu, kas ir viegli vadāms, spēj iespraukties visšaurākajās stāvvietas spraugās un lieliski uzvedās arī uz šosejas. Degvielas efektīvā izmantošana ir tikai viena no šāda hibrīda hečbeka redzamajām priekšrocībām.   

Mazda3 hibrīdauto noteikti nāk prātā, iedomājoties labākos hibrīda hečbekus. Tas ir neliels, ekonomisks, tomēr piemērots arī tālākiem ģimenes izbraucieniem. Mazda3 ir stabila ģimenes hečbeka identitāte, ar kuru tas eleganti slīd pilsētas trauksmainajās ielās līdz nonāk piepilsētas mājokļa mierā un klusumā. Mazda3 ir pieejami divi virsbūves tipi – kompakts hečbeks vai stilīgs sedans – abi aprīkoti ar 2.0l e-Skyactiv G vai 2.0l e-Skyactiv X četru cilindru M maigā hibrīda dzinēju. Skyactiv G dzinējs atbalsta tikai priekšējo piedziņu un rada 150 zirgspēkus, 213 Nm griezes momentu. Līdz 100km/h tas paātrinās vidēji 9,1 – 9,5 sekundēs. Turklāt spēkrata versija ar e-Skyactiv X dzinēju un 186 zirgspēku jaudu spēj attīstīt ātrumu līdz 216 km/h, kas jau ir vērā ņemama atšķirība no tā dvēseles radinieka – Mazda2 maigā hibrīda. Pielāgots lielipilsētas burzmai, un ceļiem kuri ved mājās, Mazda3 neliks Jums vilties.  

5. Jaudīgais Mazda CX-60 starp labākajiem uzlādējamajiem hibrīdiem

Elektromobiļi ir mūsu nākotne, kas tuvojas ar aizvien lielākiem apgriezieniem. Tāpēc uzlādējams hibrīdauto ir lieliska izvēle tiem, kuri vēlas iegādāties automobili ar elektromotoru, bet nav gatavi samierināties ar visām tā uzturēšanas ninansēm. Labākie hibrīdauto neapšaubāmi ir tie, kuri apvieno braukšanas komfortu ar pietiekami jaudīgu motoru. 

Pirmais Mazda uzlādējamais jeb plug-in hibrīdauto CX-60 pavēra durvis, lai uzņēmums nokļūtu popularitāti ieguvušajā uzlādējamo hibrīdu (PHEV) segmentā. Tas ir iespaidīgs pilnpiedziņas spēkrats aprīkots ar 2.5l četru cilindru Skyactiv G benzīna dzinēju. Savienojumā ar 100Kwh elektromotoru un 335 voltu 17,8 kWh akumulatoru rada 327 zirgspēku jaudu, 500Nm griezes momentu. Tas 100km/h ātrumu sasniedz vien 5.8 sekundēs, savukārt maksimālais ātrums ierobežots līdz 200km/h. Šis Mazda modelis neapšaubāmi atzīstams par vienu no labākajiem hibrīdauto arī tāpēc, ka ir jaudīgākais apvidus auto, kuru autoražotājs laidis klajā. Auto ir japāņu ražotāja atbilde premium klases SUV no Audi, BMW un Mercedes. Ārēji tas krietni atšķiras no konkurentiem, jo spēka agregāta dizaineri ir pieturējušies pie Mazda zīmola startēģijas un atteikušies no SUV raksturīgās virsbūves. Auto ārējā dizainā ievērotas jau atpazīstamās KODO dvēseles dizaina maigās līnijas, kas ir raksturīgas zīmola filozofijai. Dienasgaitas lukturu forma un novietojums izstaro sportiskumu, padarot tos arī apbrīnojami funkcionālus.

Teju piecus metrus garais Mazda CX-60 ar 2870mm riteņu bāzi ir neredzēti ekonomisks, kas nav raksturīgi tādas jaudas un izmēra auto. Degvielas patēriņš ir vien 1,5l uz 100km, pateicoties elektromotoram, kas iespējo PHEV darbošanos pilnībā elektriskajā režīmā, lai nobrauktu līdz 68 km lielu attālumu. CX-60 ir ieviesti arī sešcilindru 3,0 litru e-Skyactiv X benzīna un 3,3 litru e-Skyactiv D dīzeļa dzinēji. Aprīkoti ar 48V daļējā hibrīda sistēmu, tie nodrošina augstu veiktspēju apvienojumā ar zemu degvielas patēriņu. Auto ir radīts paturot prātā dizaina, jaudas un ekonomiskuma sinerģiju.

6.  Kurš Mazda hibrīdauto ir labākais 2023. gadā?

2023. gads nācis ar parmaiņām vienā no Mazda autoražotāja pārdotākajiem kompaktajiem SUV modeļiem – CX-5. Spēlējoties ar apbalvotās KODO dizaina valodas principiem, uzlabotais modelis ir kļuvis vēl pievilcīgāks. Tā priekšējais režģis ir apjomīgāks un LED dienasgaitas lukturu ”L” veida forma izgaismos vistumšākos ceļus. Jau ieprekšējās versijās CX-5 bijis ideāli piemērots tiem autobraucējiem, kuri dod priekšroku komfortam un ietilpībai. CX-5 var uzskatīt par labāko hibrīda SUV, kuru Mazda radījis 2023. gadā. Tas ir ērts, responsīvs spēkrats, kuram ir laba saķere ar ceļu. Iegūstot papildu griezes momentu no dzinēja, tiek uzlabota auto vadāmība. CX-5 neliks vilties kā pilsētas līkumotajās ielās, tā arī uz šosejas.  

Tas ierindojams starp labākajiem Mazda hibrīda SUV arī tāpēc, ka sākot ar 2023. gadu visi aprīkojuma līmeņi kļūst videi draudzīgāki. Iekšdedzes dzinējs papildināts ar hibrīda sistēmu, kas iedarbina aizdedzi uzsākot braukšanu, veido auto ekonomiskumu. Zem pārsēga atrodama e-Skyactiv G tehnoloģijas maigā hibrīda sistēma. Auto iekšdedzes motoru papildina 24V litija jonu akumulators, kas darbina kompaktu elektromotoru un ir ievietots starp riteņiem, līdz ar to nav jūtams salonā. Pāreja veikta neupurējot mašīnas komplektācijas, jaudu vai griezes momentu. CX-5 arī turpmāk priekšējās vai četru riteņu piedziņas modeļi, 2.5l vai 2.0l četru cilindru benzīna motors, kura maksimālā jauda ir līdz pat 184 zirgspēkiem un griezes moments sasniedz 400 Nm. 

Jau iepriekšējo CX-5 versiju īpašnieki atzīst, tas ir drošs uz ceļa un izcils sabiedrotais jebkuros ceļa apstākļos. 

Šie Mazda modeļi neapšaubāmi ierindojami starp savas klases labākajiem hibrīdauto. Zīmola spēkrati pārliecinoši apsteidz konkurentus kā inovatīvajā pieejā dizainam, tā arī tehnoloģiskajā aspektā.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz