Otrdiena, 27. oktobris Lilita, Irita, Ita
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Man, lūdzu, vienu taksi!”

“Man, lūdzu, vienu taksi!”
17.07.2007 19:07

0

Atslēgvārdi

Taksometru bizness

Tā, zvanot kādai firmai un pasūtot taksometru, diezgan bieži sakot klienti. Taksi pasūta, taksi ķer, taksi izsauc utt. Ar taksometru, nenoliedzami, ir ērtāk braukt nekā ar autobusu vai tramvaju, jo tajā mazāk pasažieru, un šoferis, izpildot klienta vēlmi, pievedīs pie pašām namdurvīm. Jā, cena gan augstāka, bet par ērtībām ir jāmaksā. Kā taksometru pakalpojumu piedāvātājiem Liepājā sokas bizness? Kādas ir šā darba gaišās un ne tik gaišās puses? Liepājā ir gandrīz desmit firmu, kas piedāvā taksometru pakalpojumus. Precīzu automašīnu skaitu neizdevās noskaidrot, jo katrs avots sniedza atšķirīgas ziņas. Aptuvenais skaits – no 70 līdz 90 automašīnu.

Viss pēc noteikumiem

Taksometru darbu regulē Ministru kabineta un katras pašvaldības izstrādātie noteikumi. Pašvaldība arī nosaka tarifu griestus. Par katru iekāpšanu jāmaksā 1 lats (šī summa var būt arī mazāka), par katru nobraukto kilometru no pulksten 6 līdz 22 jāšķiras no 40 santīmiem, bet laikā no 22 līdz 6 tarifs vēl par 10 santīmiem dārgāks.

Taksometriem jābūt ar dzeltenām valsts numura zīmēm un uz automašīnas sāniem – informācijai par firmu. Ir taksometru vadītāji – individuālā darba veicēji, kas pašvaldībā saņēmuši atbilstošu licenci. Ir taksisti, kas apvienojušies zem kompānijas jumta un strādā pēc līguma. Kā izdevās noskaidrot sarunās ar firmu pārstāvjiem, pašlaik Liepājā dušmaņi jeb nekur nereģistrēti, individuāli strādājoši un nodokļus nemaksājoši taksometru pakalpojumu sniedzēji neesot manīti. To, lai visi noteikumi būtu ievēroti, skaitītāji darbotos un papīri kārtībā, kontrolē pašvaldības policisti. Un atkal firmu pārstāvju viedoklis: tie savus pienākumus pildot diezgan čakli, tā kā “atslābināties nevaram atļauties…”

Jauns bizness

Jaunākā reģistrētā firma, kas sniedz taksometru pakalpojumus, ir “Līvu vikings”, kas šajā biznesā Liepājā darbojas tikai divus mēnešus. Kompānijas vadītājs Andris Līvs pastāstīja, ka par šāda biznesa attīstību nolēmis tādēļ, ka tas, viņaprāt, vēl ir gana “brīvs lauciņš”. Sācis ar automašīnu iegādi, darbinieku meklēšanu. Firmā pašlaik ir 7 takši un, starp citu, divas Liepājā vienīgās taksometra vadītājas sievietes.  

Klientu skaits “Līvu vikingam” augot un nostiprinoties.  Nav noslēpums, ka katrai firmai, katram takša vadītājam ir savs stabils pastāvīgo klientu loks. Tā teikt, zelta fonds. Gluži tāpat kā, piemēram, frizieriem ir savi ilggadējie, uzticamie klienti. Un arī taksisti, tāpat kā bārmeņi, mēdz saņemt tējas naudu.

Taksometram jābūt apritē, izmantojamam visu diennakti. Kā teica A.Līvs, kurš arī pats bieži vien sēžas pie auto stūres un kļūst par taksistu: “Taksometru vadītāju darbu zināmā mērā var salīdzināt ar bārmeņu darbu, jo arī tie zina visu, kas notiek pilsētā. Mums ir diezgan specifisks, grūts un… jautrs darbs.”

Spalvaini dzīvnieki, atvērtas pudeles

Ikvienam apkalpojošajā jomā strādājošajam pats galvenais ir klients, kurš nes naudu. Taču taksometru vadītājiem ir arī tādi klienti, kurus labāk redz ejam, nekā nākam. Firmas pat izveido savus tā saucamos melnos sarakstus, kuros ir klienti, kas netiek apkalpoti. Piemēram? Nu, tādi, kas nemazgājas un… nežēlīgi smird. Tā, ka nelīdz ne loga atvēršana braucot, ne automašīnas vēdināšana pēc cilvēka izkāpšanas. Kā jutīsies nākamie klienti, kas šādā smirdošā taksī iekāps saposušies un vēlēsies aizbraukt uz teātri?

Vēl īpaša klientu kategorija, kas rīkojas šādi. Piezvana uz trim vai četrām firmām vienlaikus, izsauc taksometru un, rokas berzējot, gaida, kurš atbrauks pirmais. Diezgan bieži norādītajā vietā ierodas divi, trīs takši uzreiz. A.Līvs uzskata, ka vispareizākais klienta audzināšanas nolūkā būtu solidarizēties un šādā situācijā visiem atbraukušajiem apgriezties un braukt prom. Klientu atstājot domājot…

Vēl kandidāti melnajam sarakstam ir tie, kuri taksi izsauc konkrētā laikā un vietā, bet, piemēram, no dzīvokļa ārā nenāk. Taksometrs gaida, klienta nav, uz tālruņa zvanu viņš neatbild. Taksis aizbrauc. Pēc pusstundas, stundas (!) tas pats klients zvana un ir neapmierināts, kādēļ pasūtītās automašīnas nav pie mājas. Te nu vietā atziņa: “Cieni citus un arī tevi cienīs!”

Daudzi vadītāji jau atsakās uzņemt pasažierus, kuriem rokās atvērtas pudeles, vai arī apstājas, ja dzērieni tiek lietoti braucot. Ja alkohols izlīst, sēdekļi paliek slapji, tie jāmazgā, jāžāvē. Tas viss prasa laiku, un taksis nevar būt apritē. Vislielākās problēmas ar iereibušiem, agresīviem braucējiem. Bijis gadījums, kad piedzēries pasažieris izsitis mašīnas logu. Izsaukta policija, noformēti visi dokumenti. Otrā rītā atskurbušais vainīgais ieradies, dziļi nelaimīgs, un uz līdzenas vietas samaksājis par nodarīto skādi.

Ļoti nevēlami ir klienti ar dzīvniekiem, suņiem, kaķiem, ja to pārvadāšanai saimnieks neizmanto speciālas somas un konteinerus. Lai arī kā četrkājainie tiek pieskatīti, dzīvniekiem tomēr krīt spalva un paliek salonā uz sēdekļiem. Un atkal – kā jutīsies nākamais klients, tas pats, kurš saposies grib aizbraukt uz teātri? Vai viņam patiks no takša izkāpt, no uzvalka nolasot, piemēram, kaķa spalvas?

Taksometra šoferis – profesija

Velkot paralēles starp taksometra vadītāja un bārmeņa darbu, abām šīm profesijām vēl līdzīgs tas, ka jāpārzina (vai darba gados labi tiek iepazīta) cilvēku psiholoģija. Arī taksistiem, tāpat kā bārmeņiem, nākas uzklausīt dažādus dzīvesstāstus, no viņiem gaida padomus un risinājumus. Ar pastāvīgajiem klientiem sarunas risinās gluži citādā līmenī nekā ar braucēju, kurš ieraudzīts pirmo reizi. Labs taksometra vadītājs nekad klientu pirmais netraucēs ar savu runāšanu.

Marka Berezovska vadītajā uzņēmumā darbā dodas 15 autovadītāji ar savām automašīnām, un kompānija darbojas no 1996.gada. Viņš saka, ka būt par taksometra šoferi vispirms ir liela atbildība. Atbildība par klienta drošību, veselību. Viņa uzņēmumā darbinieki mainoties reti, un vadītājs to novērtē. M.Berezovskis: “Manuprāt, taksometra vadītājam jābūt izturētam, inteliģentam, labi audzinātam, pacietīgam. Naktī, tumsā braucot, vienmēr jāuzmanās, jāprot sadzīvot ar dažādiem klientiem. Katrai maizei sava garoza. Lai būtu par takša šoferi, šim darbam noteikti  jābūt pie sirds. Gadījuma rakstura darbinieku šajā profesijā nebūs”.

Par savu zelta fondu Berezovska kungs sauc šoferus Hariju Razmu, Jāni Gurecki, Jevgeņiju Aleksejevu, Jevgeņiju Gorbunu un vēl virkni citu. Viņš piebilst, ka, neskatoties uz personīgo automašīnu skaita palielināšanos un jaunu konkurentu rašanos, no konkurences nebaidoties, jo esot pārliecināts par saviem darbiniekiem, viņu profesionālismu.

Taksometra vadītājs Vladimirs Sergejevs pastāstīja, ka taksi vadot gadus četrus, bet viņa autovadītāja stāžs esot 26 gadi. Un bez avārijām. Arī viņam esot savi pastāvīgie klienti. Ārpus Liepājas izbraukt nenākoties pārāk bieži, bet tad, kad visu dienu riņķots pa pilsētu no adreses līdz adresei, tā vien griboties kādu garāku, taisnāku braucienu. Kas grūtākais? Gaidīt izsaukumu, gaidīt, kad nav klientu. Vladimirs jau kopš bērnības sapņojis kļūt par taksometra šoferi. Reiz, kad septiņu gadu vecumā mamma viņu vedusi uz slimnīcu ar taksometru, sapratis, ka arī viņš, liels izaudzis, noteikti kļūšot par taksometra vadītāju. Šis sapnis piepildījies.

Gan Vladimirs Sergejevs, gan viņa kolēģis Jevgeņijs Aleksejevs visiem lieku reiz atgādina, ka labāk par takša pakalpojumiem samaksāt trīs, četrus latus, nevis pēc izklaides, kur lietots alkohols, braukt pašam pie stūres dzērušam. Pāris latu tomēr nav salīdzināmi ar 500 latiem, tiesību atņemšanu un arestu, ja tiec noķerts pie stūres iedzēris. Abi šoferi atklāti atzīst, ka pēc tam, kad sodi par braukšanu dzērumā Latvijā kļuva bargāki, brīvdienu vakaros pēc ballītēm viņiem ir vairāk darba, jo vairumā gadījumu izklaides vietās iedzērušie tomēr izvairās paši braukt.

Dur, šauj, žņaudz

Jā, ir taksometra vadītāji, kas piedzīvojuši nopietnus uzbrukumus. “Cilvēki jau nemainās, viens otrs varbūt pat paliek vēl nejaukāks,” stāstīja uzrunātie. Viņi atcerējās, ka īpaši daudz uzbrukumu bijis pirms gadiem desmit. Uzbrucēji – vairumā gadījumu sadzērušās personas, arī nepilngadīgie. Kādam šoferim no aizmugurējā sēdekļa ap kaklu apmesta cilpa un viņš žņaugts. Citam iedurts plecā, vēl cits, roku dzelžos saslēgts, vadāts savas automašīnas bagāžniekā…

Darbīgākā – nedēļas nogale

SIA “Kurzemes Avio” valdes locekle Kristīne Mūrniece domā, ka pastāv konkurence starp firmām, kas sniedz taksometru pakalpojumus. Viņai piekrīt arī SIA “Draiv-TB” vadītājs Anatolijs Bobko. Tāpat šo darbu ietekmē visi procesi, kas notiek sabiedrībā, valsts saimnieciskajā dzīvē. Vai tā būtu cenas celšanās degvielai un rezerves daļām, vai, šaurāk vērtējot, Liepājas attīstība. Visdarbīgākās taksometra vadītājiem esot nedēļas nogale, ar piektdienu sākot. Tad vēl agras rīta un vēlas vakara, arī nakts, stundas, kad sabiedriskais transports beidzis savu darbu. Taksometru pakalpojumus labprāt izvēlas pilsētas viesi. Jo to Liepājā vairāk, jo taksistiem peļņa lielāka. K.Mūrniece sacīja, ka viss liecinot – arī iedzīvotāju dzīves līmenis pamazām ceļas, jo aizvien vairāk pilsētnieku, neskatoties uz to, ka viņiem ir savas personīgās automašīnas, izmanto taksometru pakalpojumus, lai pārvietotos kā pilsētas, tā rajona robežās.

Un kā cits pret citu izturas taksometru vadītāji? Tā – konkurenci apzinoties. Tikai nianse, ko atklāja kādas firmas pārstāvis: lai arī taksometriem atvēlētās, iezīmētās stāvvietas pilsētā ir paredzētas visu kompāniju takšiem, labākās, ērtākās, finansiāli izdevīgākās atsevišķu firmu pārstāvji mēdzot okupēt. Tiekot ņemti talkā pat mutiski draudi, lai konkurentus – citus taksistus – aizbaidītu…

Uzziņai
Taksometru pakalpojumi

“Vārtāja” – 3488888
“Draiv-SS” – 8008833
“Draiv-TB” – 8000033
M.Berezovskis – 3407000
“Kurzemes Avio” – 3422222
“Līvu vikings” – 3466666
“Vecliepāja Taxi” – 3421111
“Livonija 1” – 3422255

Daiga Lutere,
“Kurzemes Vārds”

Liepājā taksometrus vada arī divas sievietes – Inese Ruicēna un Kristīne Vanaga.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz