Pirmdiena, 27. jūnijs Malvīne, Malvis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Pacienti novērtē slimnīcu

Pacienti novērtē slimnīcu
22.08.2007 17:01

0

Lai noskaidrotu, kā Liepājas Reģionālās slimnīcas pacienti ir apmierināti ar šīs ārstniecības iestādes pakalpojumiem, dziednīca sadarbībā ar Pedagoģijas akadēmijas Socioloģisko pētījumu centru veica aptauju, ar kuras rezultātiem iepazīstināsim arī mūsu lasītājus. Šāda veida aptauja kādā no Latvijas slimnīcām notikusi pirmo reizi.

Jānoskaidro sākumpozīcijas

Divarpus nedēļu laikā pētījuma veicēji aptaujāja 444 pacientus, kas nesen bija ārstējušies slimnīcā, vai tādus, kuriem jau bija veikta nepieciešamā ārstēšana un kuri gatavojās doties mājās. Aptaujā iesaistītajiem pacientiem uzdeva jautājumus par slimnīcā sniegto pakalpojumu kvalitāti, ārstu, medicīnas māsu un cita personāla darba novērtējumu, slimnīcas vides vērtējumu. Slimnīcas valdes priekšsēdētājs Juris Bārzdiņš sacīja, ka jaunajai valdei, aprīlī sākot strādāt, bija svarīgi noskaidrot sākumpozīcijas, kā pacienti ir apmierināti ar slimnīcu kopumā, lai vēlāk, ik gadu veicot līdzīgu aptauju, rezultātus varētu vērtēt dinamikā, noskaidrot, kas uzlabojas un kam jāpievērš pastiprināta uzmanība, kā arī spriestu par to, kurā jomā pastiprināti jāinvestē līdzekļi. J.Bārzdiņš atzina, ka rezultāti viņu patīkami pārsteiguši, tie noteikti būs labs stimuls turpināt darbu slimnīcas personālam.

Vērtējums kopumā pozitīvs

Aptauju veica vairumā slimnīcas nodaļu. 73 procenti no iesaistītajiem pacientiem bija liepājnieki, 21 procents – no Liepājas rajona un pārējie – no citiem rajoniem, 34,5 procenti aptaujāto bija vīrieši un 65,5 – sievietes.

Atbildot uz jautājumu par slimnīcā saņemto pakalpojumu kvalitāti, 77,3 procenti atbildējuši apstiprinoši, 18 procenti – atzinuši, ka varēja būt labāk, bet 4,7 procenti nav slēpuši neapmierinātību. Par neapmierinātības iemeslu visbiežāk minēts ēdiens, kas nav pa prātam 44 procentiem slimnīcas pacientu, telpas – 28 procentiem cilvēku un māsiņu attieksme – 12 procentiem pacientu. 11 procenti nav apmierināti ar ārstu attieksmi un maksas pakalpojumu cenām.

Neapšaubāmi, ka gan ārsti, gan arī māsiņas un pārējais personāls ar vislielāko nepacietību gaidīja pacientu atbildes uz jautājumiem par ārstu un māsiņu attieksmi pret pacientiem. Kā novērtējuši 89,6 procenti aptaujāto, ārsti pret viņiem izturējušies laipni, uzmanīgi uzklausījuši un saprotami izskaidrojuši ārstēšanās gaitu (81,3 procenti aptaujāto).

Vērtējot medicīnas māsu darbu, 80 procenti aptaujāto pārliecināti atbildējuši, ka tā bijusi laipna, 64,2 procenti – ka saprotami izskaidrota ārstēšanās gaita un 48 procenti – ka nekavējoties sniegta palīdzība pēc signālpogas signāla. 98,2 procenti atzinuši, ka telpas uzkoptas vienmēr. Aptaujas pasūtītāji vēlējušies arī uzzināt, vai pacienti ārstēšanās gaitā saņēmuši sev vajadzīgo palīdzību. 48,4 procenti pacientu atzinuši, ka viņiem izskaidrota procedūru nepieciešamība, 35 procenti uzzinājuši par medikamentu iespējamiem blakusefektiem, savukārt 40 procentu pacientu par tiem nav informēti, 44,6 procentiem pacientu izskaidrota medikamentu nepieciešamība, bet 22,7 procenti pacientu par to nav bijuši informēti.

Piemaksāt par nepieciešamajiem pakalpojumiem bija ar mieru 35,6 procenti pacientu, 1,1 procents atzina, ka to ir jau darījuši, 18,9 procenti nav gatavi papildu maksājumiem, 14,4 procenti cilvēku uzskata, ka tas atkarīgs no summas, kāda būtu jāmaksā, un 30 procentu pacientu atzina, ka viss ir bijis labi, tāpēc nekādas papildu maksas nav vajadzīgas. Par to, ka šeit ārstētos vēlreiz, ja tas būtu nepieciešams, ir pārliecināti 39,4 procenti pacientu, 38,5 procenti uzskata, ka drīzāk izvēlētos, bet 7,9 procenti atbildējuši, ka noteikti neizvēlētos. Līdzīgas ir atbildes jautājumā, vai tur ārstēties ieteiktu citiem.

Aptaujas datus sīki izvērtēs

J.Bārzdiņš uzsvēra, ka ļoti sīki analizēs tās pozīcijas, kurās cilvēki izsaka neapmierinātību par pakalpojumu kvalitāti, par personāla attieksmi vai citos jautājumos. “Jo pat viens neapmierināts pacients ir jāņem vērā,” sacīja valdes priekšsēdētājs.

Iepazīstinot ar aptaujas rezultātiem žurnālistus, izvērtās diskusija par ēdināšanas kvalitāti, kas neapmierina daudzus pacientus. J.Bārzdiņš sacīja, ka nākotnē, iespējams, varētu domāt par papildu servisu šajā ziņā tiem pacientiem, kas būtu gatavi par to papildus maksāt, taču pagaidām jāsamierinās ar to, kas ir, jo līdzekļu ēdināšanai ir maz, bet produktu piegādātāji gandrīz vai ik nedēļu ceļ cenas. Taču viņš uzsvēra, ka nekādā gadījumā nevar būt runa par vēl kaut kādām papildu maksām par ārstēšanos.

Aptaujā gan nebija ietverts jautājums, vai pacieti ārstiem un pārējam medicīniskajam personālam ir maksājuši neformālos maksājumus, taču, kā atzina Pedagoģijas akadēmijas Sociālo zinātņu katedras vadītājs Arturs Medveckis, to aptaujātie cilvēki varēja atzīmēt pie jautājuma par gatavību papildus maksāt par pakalpojumiem. 1,1 procents aptaujāto bija atzinuši, ka to ir darījuši, taču nebija precizēts, kas tie ir par papildu maksājumiem. Medveckis arī skaidroja, ka pacienti, kas nupat ārstējušies slimnīcā, aptaujai izraudzīti tāpēc, lai saņemtie dati rādītu pašreizējo situāciju, nevis būtu balstīti uz senāk piedzīvoto un atmiņām par to.

Kristīne Pastore,
“Kurzemes Vārds”

Ar pētījuma rezultātiem iepazīstināja Pedagoģijas akadēmijas Socioloģisko pētījumu centra pētniece Liene Romaņuka un Sociālo zinātņu katedras vadītājs Arturs Medveckis.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz