Otrdiena, 24. novembris Velta, Velda
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Uzņēmuma galvenā vērtība – darbinieki?

Uzņēmuma galvenā vērtība – darbinieki?
13.02.2007 18:36

0

Atslēgvārdi

Pats svarīgākais – alga

Uzņēmējdarbības mācībgrāmatās visās kā vienā tiek gari un plaši stāstīts, ka uzņēmuma galvenā vērtība ir tā darbinieki. No komandas, tās motivācijas atkarīgs, vai bizness būs veiksmīgs vai ne, māca šās jomas pārzinātāji. Bet vai Liepājā daudzi uzņēmēji apzinājuši šo ābeces patiesību?

Pats svarīgākais – alga

Latvijā veikts ne viens vien pētījums, lai apzinātu, kas liek darbiniekiem vienā uzņēmumā turēties ilgu laiku, dažkārt pat aizvadīt lielāko daļu mūža, bet citu darbavietu pamest ātri vien, pēc pirmajiem darba gadiem vai pat mēnešiem. Un aptauju rezultāts nav pārsteidzošs, jo pirmajā vietā nepārprotami izvirzās algas apjoms. Tātad, cilvēki ilgāk turas darbavietā, kur maksā vairāk, un pamet to, ja atalgojums neapmierina.

Ja pirms pāris gadiem Liepājā un rajonā bija viens no lielākajiem bezdarba rādītājiem valstī, tad tagad situācija ir diametrāli mainījusies un darbadevējus vairāk nomoka darbaspēka trūkums, jo liela daļa cilvēku meklē labāku peļņu ne tikai konkurējošos uzņēmumos tepat, mūsu valstī, bet dodas strādāt uz ārzemēm.

Jau tagad daudz tiek runāts, ka Latvijā trūkst darbinieku, un daži uzņēmumi pat vērsušies Nodarbinātības valsts aģentūrā, piesakot vakances un norādot, ka neizslēdz iespēju piesaistīt arī viesstrādniekus.

Nauda nav vienīgais iemesls

Tomēr alga nav vienīgais faktors, kas pamudina darbinieku uzsākt darba meklējumus, daudzi no aizbraucējiem, piemēram, minējuši, ka Latvijā liela daļa darba devēju nerūpējas par saviem darbiniekiem – nerada labu darba vidi un darba apstākļus. Bet cilvēki nāk uz darbu ne tikai pelnīt naudu, bet arī īstenot savas ieceres un apgūt jaunas prasmes. Ja nauda ir vienīgais, ko firma darbiniekam var dot, loģiski, viņš meklēs citu darbavietu, kur maksā vairāk.

Tāpēc arvien biežāk uzņēmumu vadītāji domā, kā piesaistīt un noturēt talantīgus darbiniekus, kā viņus motivēt. Pēc speciālistu domām, darbinieki, kas saņem darba devēja uzmanību un dažādus motivēšanas veidus – prēmijas, papildu brīvdienas vai veselības apdrošināšanu –, ir gandarīti ar darba apstākļiem, cenšas strādāt produktīvi, nevis meklē citas darba iespējas.


Prieks strādāt!

Pētot, kā Liepājas uzņēmumos notiek darbinieku piesaiste un motivācija, nākas secināt, ka šeit vēl daudz iespēju. Saprotams, nelielam uzņēmumam mazāk finanšu, taču, ja tas nespēj sagrabināt pat pāris latu, lai vismaz vienreiz gadā, uz Ziemassvētkiem, iepriecinātu darbinieku bērnus ar paciņām, tas nav attaisnojums. Tad tas vairāk izskatās pēc nevērības un vienaldzības pret saviem cilvēkiem.

Tomēr ir arī uzņēmumi, kuros izstrādātas pat sociālās programmas, kaut gan ne visos no tiem algas ir tās augstākās.

Tā izvērstas sociālās programmas, piemēram, ir akciju sabiedrībā “UPB” – tiek atbalstīta darbinieku izglītošanās augstskolās, arī visa cita veida mācības, kvalifikācijas celšana. Sporta programma savukārt nodrošina darbiniekiem iespējas sportot, trenēties, kā arī aktīvi atpūsties savās sporta spēlēs ik vasaru. “UPB” ir izveidojis atklāto sabiedrisko fondu “Stabilitāte”, kura uzdevums ir apzināt perspektīvus skolēnus un studentus un nodrošināt viņiem nepieciešamo finansējumu mācībām Latvijā vai ārvalstīs. Bet veselības aprūpes programma nosaka, ka uzņēmums nepieciešamības gadījumā nodrošina darbiniekiem apmaksu par sarežģītiem vai ilgstošiem medicīnas pakalpojumiem.

Sociālā programma ir arī lielākajam Liepājas uzņēmumam – akciju sabiedrībai “Liepājas metalurgs”. Tajā ietvertas bezmaksas pusdienas ap 1500 strādājošajiem, sporta aktivitātes, veselības uzlabošana, kā arī atbalsts tiem, kas mācās. Pašlaik 25 “Liepājas metalurga” darbinieki ar uzņēmuma materiālu atbalstu mācās kādā no augstskolām, neklātienes nodaļā, bet septiņi – klātienē. Diemžēl šajā uzņēmumā nav īsti sakārtota tāda joma kā darba drošība, tur tikko nopietnus pārkāpumus konstatējusi Valsts darba inspekcija.

Savukārt akciju sabiedrība “Liepājas papīrs”, kur arī domāts par darbinieku apmācību, labāko speciālistu piesaistīšanai vēl papildus risina jautājumu par iespējamo dzīvojamās platības nodrošināšanu.

Patīkami, ka rūpes par darbiniekiem jūtamas arī vienā otrā mazākā uzņēmumā, tā, piemēram, firmā “Tonus Elast” izveidotas ģērbtuves, dušas telpas, atpūtas stūrītis un virtuve darbiniekiem. Un, lai arī tie nav apjomīgākie projekti, tomēr darbinieki novērtē pat tādus šķietamus sīkumus kā iespēju darbadienas nobeigumā ieiet siltā dušā.

Katram savas tradīcijas 

“Akciju sabiedrībā “LPB” tiem darbiniekiem, kuri vēlas strādāt un dara to kvalitatīvi, tiek piedāvātas labas izaugsmes iespējas,” saka uzņēmuma Personāla daļas vadītāja Evija Blumberga, piebilstot: “Mūsu uzņēmumā ir tradīcijas, kuras respektējam un kuru īstenošana katru gadu tiek gaidīta. Divas reizes gadā organizējam lielus sarīkojumus, kuros piedalās kā mūsu “Top!” veikalos un uzņēmuma citās struktūrās strādājošie, tā viņu otrās puses. Februārī, kad aiz muguras gada nogales iepirkšanās drudzis un tirgotāji jau nedaudz atvilkuši elpu, notiek lielā balle, uz kuru visi aicināti ierasties vakartērpos. Tad arī notiek labāko darbinieku sumināšana. Savukārt augustā dodamies uz mūsu kolektīva sporta spēlēm brīvā dabā.”

Ar ko vēl var rēķināties akciju sabiedrībā “LPB” strādājošie? Studentiem, kuri strādā “Top!” veikalos un mācās, iespēju robežās tiek piedāvāts saskaņot darba un mācību grafiku. Pirmklasnieku vecāki var saņemt vienreizēju pabalstu, kas noder bērna sagatavošanai pirmajam mācību gadam. Vēl ir iespēja, samaksājot pusi no vērtības, tikt pie veselības apdrošināšanas polises. Uzņēmumā pastāv iekšējā prēmēšanas sistēma, kuras galvenais mērķis ir novērtēt kvalitatīvu darbu. Darbiniekiem notiek mācības jaunu prasmju un zināšanu apgūšanai, un tā ir neatņemama vērtība. Ir vēl virkne citu motivēšanas iespēju, jo, kā uzskata E.Blumberga, galvenais, ka jebkuram cilvēkam gribas justies svarīgam, novērtētam, ievērotam. Un tas ir pats par sevi saprotams, ka vesels un arī atpūties darbinieks strādās ar lielāku atdevi. E.Blumberga: “Taču pats, pats svarīgākais, manuprāt, lai cilvēkam pašam būtu motivācija strādāt un darīt to tieši konkrētajā uzņēmumā. Jo darba devējs jau var piedāvāt tādus un citādākus labumus un atvieglojumus, bet, ja darba ņēmējs pret to izturas tikai kā ņēmējs, viss piedāvātais zaudē jēgu.”


Novērtēt savējos

SIA “Pica serviss” mārketinga vadītāja Monika Jankovska pauda atziņu, ka labs darba devējs saviem darbiniekiem, protams, piedāvā vairāk nekā tikai darba algu un ikgadējo atvaļinājumu. “Jā, to var saukt par motivāciju, jo katrs darba devējs, domāju, vēlas, lai viņa darbinieki strādātu vēl labāk, ražīgāk, būtu uzņēmumam lojāli utt. Tādēļ arī jāpiedāvā papildu iespējas un īpaši jānovērtē tie, kas ir stabili darbinieki un sevi pierādījuši, savā darbavietā strādājot ne pirmo gadu.”

Uzņēmumā “Pica serviss” vairums strādājošo ir sievietes, un viņām ir bērni. Tādēļ Ziemassvētkos mazajiem tiek organizēta tikšanās ar Ziemassvētku vecīti. Pērn šis sarīkojums notika kafejnīcā “Balta bize”. Jāņos darbinieki saņem dāvaniņas. Kā viens no motivēšanas veidiem ir konkurss, kas katru gadu tiek rīkots viesmīļiem. Tajā gan ēdinašanas vietu apmeklētāji, gan arī slēptie vērtētāji nosaka labākos viesmīļus, trīs pirmo vietu ieguvēji saņem vērtīgas balvas. Arī “Pica serviss” saviem darbiniekiem, arī pavāriem, piedāvā iespēju apmeklēt dažādus kvalifikācijas celšanas kursus, kurus apmaksā uzņēmums. Šogad pirmo reizi vasarā tikšot organizētas sporta spēles, lai visiem uzņēmumā strādājošiem būtu iespēja gan atpūsties, gan labāk iepazīties un veidot komandas garu. M.Jankovska: “Būt novērtētam, ievērotam – to vēlas katrs cilvēks. Ja darbinieks strādā ar atdevi, tad darba devējam nevajadzētu skopoties ar atzinību, pasakot labus vārdus. Tie neko nemaksā, bet rada vēlēšanos strādāt vēl labāk. Manuprāt, ja uzņēmumā darbiniekiem tiek organizēti kādi sarīkojumi, tad tajos noteikti jāpiedalās arī vadītājiem, administrācijai, nevis ar savu neierašanos jāpauž attieksme: mani jūs neinteresējat.”

Cilvēks vai darbagalds? 

Taču Liepājā nav arī mazums piemēru, kad darbinieks jūtas nevis kā cilvēks, bet kā vienkāršs darbagalds. Te nav runas par elementārām sociālajām programmām, par kurām šādu uzņēmumu darbinieki var tikai sapņot. Daudz ļaunāk – nav manāmas nekādas rūpes, lai nodrošinātu strādājošajiem cilvēcīgus un veselībai nekaitīgus darba apstākļus, kā, piemēram, nu jau aizslēgtajā uzņēmumā “Baltic Accu”, kur darbinieki ražošanas procesā saindējās ar svinu. Tāpat var minēt neskaitāmus piemērus, kur cilvēki strādā daudz vairāk stundu, nekā noteikts darba likumdošanā, iztiek bez brīvdienām, atvaļinājumiem, saņem niecīgas algas. Jādomā, daudzi jau zina, kurā uzņēmumā nav vērts strādāt, kur ir slikta sociālā vide, augstprātīga attieksme un zems atalgojums. Jo uzņēmums var plātīties ar kādiem reklāmas saukļiem grib, visticamākā reklāma būs viņu pašu darbinieki. Vai viņi strādā šajā uzņēmumā, vai – gluži otrādi – bēg no tā.

Populārākie darbinieku motivēšanas veidi 
Prēmijas,
apmaksāts mobilais telefons,
papildu brīvdienas,
apmaksāts darba apģērbs (arī birojā strādājošajiem),
apmaksātas pusdienas,
dāvanas darbinieka jubilejās un valsts svētkos,
paciņas bērniem Ziemassvētkos,
ekskursijas,
kopēji kultūras pasākumi,
organizētas sporta spēles,
apmaksāti kursi vai mācības augstskolā,
veselības apdrošināšana,
apmaksāti skaistumkopšanas un veselības uzlabošanas pasākumi,
īpaša titula piešķiršana, piemēram, “Labākais pārdevējs”,
karjeras iespējas, paaugstinājums amatā.

Sarmīte Pelcmane,
Daiga Lutere,
“Kurzemes Vārds”

Strādāt sabiedriskajā ēdināšanā nebūt nav viegli. Kas sniedz gandarījumu darbiniekiem? Gan klientu teiktie paldies, gan uzņēmuma vadītāju attieksme un novērtējums.

Šobrīd aktuāli

Distances līgums

DISTANCES LĪGUMS PAR PAKALPOJUMA ABONEMENTA IEGĀDI INTERNETA VIDĒ 

VISPĀRĪGA INFORMĀCIJA 

Šis ir distances līgums par digitālā satura pakalpojuma liepajniekiem plus abonementa pirkumu interneta vidē, turpmāk tekstā – Līgums, kas tiek slēgts starp SIA ”Kurzemes Vārds” (reģistrācijas numurs: 42103002455, juridiskā adrese: Pasta iela 3, Liepāja, LV-3401; epasts: info@liepajniekiem.lv), turpmāk tekstā – KV, un personu, kas veic pirkumu, turpmāk tekstā PIRCĒJS, interneta vietnē liepajniekiem.lv, turpmāk tekstā – VIETNE, un abi līgumslēdzēji kopā – LĪDZĒJI.  PIRCĒJS, veicot pirkumu VIETNĒ šī Līguma ietvaros, izsaka piekrišanu tā noteikumiem, ir tiesīgs šos Līguma noteikumus izdrukāt un saglabāt.

 Šī Līguma ietvaros:

  1. a) PIRCĒJS ir fiziska vai juridiska persona, kura pērk VIETNES maksas satura pakalpojumu nolūkam, kas nav saistīts ar saimniecisko darbību, turpmāk tekstā – PIRCĒJS; 
  2. b) Liepajniekiem plus ir maksasdigitālā satura pakalpojums, tajā skaitā raksti, fotogrāfijas, kas tiek īpaši veidots, atlasīts un publicēts VIETNĒ ar norādi ”plus” , un kura abonementu PIRCĒJS  ir tiesīgs iegādāties, turpmāk tekstā – PAKALPOJUMS,
  3. PAKALPOJUMA TERMIŅŠ UN CENA

 PAKALPOJUMA abonements ir fiksēta termiņa – 4 (četru) nedēļu PAKALPOJUMA lietošanas atļauja par  cenu  – EUR 1.99 (viens euro un 99 centi). PAKALPOJUMA abonementa maksā ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) 21% apmērā. PAKALPOJUMA abonementa cenu KV var mainīt bez iepriekšēja brīdinājuma (izmaiņas neattiecas uz jau apmaksāto PAKALPOJUMA termiņu), par to PIRCĒJAM paziņojot ne vēlāk kā 30 dienas pirms jaunās cenas stāšanās spēkā . KV un PIRCĒJS  piekrīt, ka izmaiņas PAKALPOJUMA cenā tiek piemērotas jaunajam periodam, noslēdzoties iepriekš apmaksātajam PAKALPOJUMA abonementa termiņam. 

  1. PAKALPOJUMA IEGĀDE UN NORĒĶINI 

Šajā Līguma sadaļā tiek aprakstīta PAKALPOJUMA iegādes kārtība un samaksa par PAKALPOJUMA  abonementa iegādi. 

2.1. PAKALPOJUMU Pircējs var iegādāties tikai pēc reģistrēšanās VIETNĒ. Lai iegādātos PAKALPOJUMA abonementu, Pircējam jāizvēlas tā apmaksas veids, ievadot KV pieprasīto informāciju. Ar šī līguma akceptu PIRCĒJS apliecina, ka ir nepārprotami sapratis, ka PAKALPOJUMA  abonementa iegāde ir maksas pakalpojums, kā arī  ir iepazinies ar šī Līguma saturu. 

2.2. PAKALPOJUMA  abonementu PIRCĒJS  iegādājas, izmantojot norēķinu karti vai ar SMS (maksa tiks iekļauta PIRCĒJA mobilā sakaru pakalpojumu sniedzēja rēķinā), un tas tiek noformēts kā regulārs maksājums, tā termiņam automātiski pagarinoties uz nākamo fiksēto 4 (četru) nedēļu termiņu, un samaksu  par PAKALPOJUMA abonementu automātiski ieskaitot KV bankas kontā, līdz brīdim, kad PIRCĒJS izvēlēsies pārtraukt PAKALPOJUMA abonementa pirkšanu VIETNĒ, reģistrētajā profilā aktivizējot PĀRTRAUKT ABONĒŠANU.

  1. ATTEIKUMA TIESĪBAS 

Šī Līguma ietvaros KV sniedz pakalpojumu, kas atbilst digitālā satura priekšapmaksas pakalpojumam tiešsaitē (digitālā satura kā e-publikāciju piegāde, kas netiek piegādāta patstāvīgā datu nesējā), pieejams pēc pieprasījuma un tā piegāde tiek uzsākta ar PAKALPOJUMA  abonementa apmaksas brīdi, kurā automātiski PAKALPOJUMA abonements tiek aktivizēts. PIRCĒJS  piekrīt, ka ar PAKALPOJUMA  aktivizēšanas brīdi tiek uzsākta PAKALPOJUMA lietošana, līdz ar to PIRCĒJS atsakās no 14 dienu atteikuma tiesībām un samaksātās summas atmaksas, pamatojoties uz MK 20.05.2014. noteikumu Nr.255 ”Noteikumi par distances līgumu” 22.13.punkta noteikumiem.

  1. LĪDZĒJU ATBILDĪBA

LĪDZĒJS neatbild par otra LĪDZĒJA saistībām pret trešām pusēm, ja tādas veidojas saistībā ar šī līguma realizāciju. LĪDZĒJIi vienojas, ja kāds no tiem nepilda savus pienākumus saskaņā ar Līgumu Force majeure apstākļu dēļ, tas ir atbrīvojams no atbildības par Līguma neizpildi vispār vai Līguma pienācīgu neizpildi. Ar Force majeure tiek saprasti jebkādi no LĪDZĒJA gribas neatkarīgi apstākļi (ja LĪDZĒJS  ir rīkojies saprātīgi un godīgi), kuru rezultātā nav bijis iespējams izpildīt pienācīgi vai izpildīt vispār saistības un ja šos apstākļus nebija iespējams paredzēt ne vien attiecīgajam LĪDZĒJAM, bet jebkurai citai personai, kas darbojas vai darbotos attiecīgā LĪDZĒJA nozarē, kā arī, ja šos apstākļus nebija iespējams novērst ar saprātīgiem un godīgiem paņēmieniem.

  1. KONFIDENCIALITĀTE 

Visa informācija, kas nav publiski pieejama un ko kāds no LĪDZĒJIEM sniedz viens otram Līguma izpildes laikā vai tā atklājas pildot darba pienākumus, tajā skaitā informācija par finanšu stāvokli, izmantotām tehnoloģijām un datorprogrammām, PAKALPOJUMA un VIETNES attīstības plāniem, tiek atzīta un uzskatīta par konfidenciālu. 

Par konfidenciālu netiek uzskatīta šāda informācija, ja pirms tās iegūšanas, tāda jau bija otra LĪDZĒJA rīcībā, vai tā bija publiski vispārzināma, un, ja šādas informācijas  saņemšanas brīdī, uz to nebija attiecināts konfidencialitātes nosacījums; 

  1. AUTORTIESĪBAS

 Šī Līguma ietvaros KV piešķir PIRCĒJAM  vispārējo licenci PAKALPOJUMAM. PIRCĒJAM aizliegts izmantot PAKALPOJUMA laikā pieejamo digitālo saturu darbībām, kuras neparedz šis līgums, t.sk., kopēt, pavairot, publicēt vai kā savādāk to izmantot  bez KV rakstveida piekrišanas un pretēji Autortiesību likuma tiesību normu prasībām. KV garantē, ka ar visām digitālā satura platformas liepajniekiem plus veidošanā iesaistītām personām ir noslēgts līgums, saskaņā ar kuru autortiesības uz PAKALPOJUMĀ pieejamo digitālo saturu un tā platformas risinājumiem pieder KV un tam nav zināma neviena trešā persona, kura varētu šīs KV tiesības apstrīdēt, kā arī likt šķēršļus PAKALPOJUMA izmantošanai un/vai izplatīšanai.

  1. DATU APSTRĀDE

 LĪDZĒJI piekrīt, ka katrs LĪDZĒJS kā datu apstrādes pārzinis un personas datu operators šā Līguma darbības laikā manuāli un/vai elektroniski apstrādā (ieskaitot datu vākšanu, reģistrēšanu, ievadīšanu, glabāšanu, pārveidošanu, izmantošanu, nodošanu, pārraidīšanu, bloķēšanu vai dzēšanu) no otra LĪDZĒJA saņemtus datus, tikai ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. Datu apstrādes mērķis un nolūks: līguma slēgšana, rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, maksājumu pārvaldīšana, savstarpējā saziņa un sadarbības nodrošināšana, efektīvu KV pārvaldības procesu nodrošināšana, biznesa plānošana un analīze, pretenziju un/vai pieteikumu izskatīšana un apstrāde, jaunumu izsūtīšana ciktāl tas ir nepieciešams un izriet no noslēgtā Līguma. KV ievēro PIRCĒJA norādījumus, lieto nepieciešamos tehniskos līdzekļus un veic organizatoriskos pasākumus, lai aizsargātu fizisko personu datus un novērstu to nelikumīgu apstrādi. Personas dati tiks glabāti elektroniskā formā visā Līguma darbības laikā, kā arī piemērojamajos normatīvajos aktos noteiktajā noilguma termiņā, kura ietvaros var tikt iesniegtas sūdzības, celtas prasības un ierosināti līdzīgi procesi. LĪDZĒJS var nodot otra LĪDZĒJA personas datus piesaistītajiem apstrādātājiem, kuri šī līguma ietvaros sniedz grāmatvedības, juridiskos, IT vai cita līdzīga veida pakalpojumus. Noslēdzot Līgumu, PIRCĒJS piekrīt datu apstrādei, atjaunošanai un uzglabāšanai, identifikācijai, informācijas nosūtīšanai par PAKALPOJUMA izmaiņām un piedāvājumiem utml. PIRCĒJS, kurš šī Līguma ietvaros ir patērētājs, ir tiesīgs pieprasīt KV bez maksas izsniegt tā rīcībā esošo informāciju par PIRCĒJA personas datiem, ir tiesīgs pieprasīt to labošanu vai dzēšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā ir tiesīgs atsaukt savu iepriekš izsniegto piekrišanu personas datu apstrādei. Šajā sadaļā noteiktie pienākumi ir spēkā neierobežotu laiku un paliek spēkā arī tad, ja kāds no LĪDZĒJIEM vienpusēji atkāpjas no Līguma, vai ja Līgums izbeidzas citādi.

  1. CITI NOTEIKUMI

 Šis Līgums stājās spēkā, PIRCĒJAM veicot PAKALPOJUMA abonementa pirkumu VIETNĒ, piekrītot tā noteikumiem un samaksājot abonementa maksu. Līgums tiek noslēgts uz nenoteiktu laiku un ir spēkā līdz uzņemto saistību izpildei. Tāpat PIRCĒJS ir tiesīgs atteikties no PAKALPOJUMA abonementa, veicot atbilstošas izmaiņas VIETNĒ. Atteikums šajā gadījumā attiecas uz turpmāko abonēšanas periodu, par kuru PIRCĒJS nav veicis samaksu un/vai neplāno to darīt. Jebkuru strīdu starp LĪDZĒJIEM, kas izriet no šī Līguma, LĪDZĒJI apņemas risināt pārrunu ceļā. Ja nav izdevies atrisināt strīdu bez tiesas starpniecības, strīds tiek izskatīts Latvijas Republikas tiesā.

Seko mums

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz