Pirmdiena, 2. oktobris Skaidris, Ilma
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Zaļā” nekustamā īpašuma pieaugošā nozīme mājokļu pircējiem

Tā kā ilgtspējība kļūst arvien svarīgāks jautājums visā pasaulē, arī nekustamie īpašumi nav izņēmums. Aizvien vairāk mājokļu pircēju, meklējot nākamo īpašumu, priekšroku dod videi draudzīgiem mājokļiem un ilgtspējīgai būvniecības praksei. Reaģējot uz šo pieprasījumu, pēdējos gados strauji attīstās ”zaļo” nekustamo īpašumu tirgus.

“Zaļā” nekustamā īpašuma pieaugošā nozīme mājokļu pircējiem
Foto: Ilustratīvs
17.09.2023 00:00

Apmaksāta informācija

Izpratne par pieprasījumu pēc ilgtspējīgiem mājokļiem 

Pircēji meklē mājokļus, kas ne tikai atbilst viņu praktiskajām vajadzībām, bet arī viņu vērtībām un uzskatiem par ilgtspējību, un atbildību pret vidi. Šī tendence ir vērojama no Spānijas līdz Šveicei, no Amerikas Savienotajām Valstīm līdz Portugālei, kā arī nu jau Latvijā. Šajā rakstā mēs aplūkosim, kā videi draudzīgi nekustamie īpašumi iekaro tirgu, kā arī dažādas politiskas iniciatīvas, kas veicina izaugsmi šajā nozarē.

Nekustamā īpašuma aģentiem mūsdienu tirgū ir būtiski izprast šo pircēju domāšanu. Zinot, ko pircēji meklē videi draudzīgos mājokļos un kā efektīvi pārdot videi draudzīgus īpašumus, var panākt būtisku atšķirību, kad runa ir par pārdošanas darījuma noslēgšanu.

Videi draudzīga mājokļa iespējas 

Runājot par videi draudzīgu mājokļu pieejamību, ir pieejamas dažādas ilgtspējīgu mājokļu iespējas, tostarp pasīvās mājas, mājas ar nulles neto vērtību un zaļie jumti. Cilvēki arvien biežāk savos projektos ievieš videi draudzīgas būvniecības praksi, piemēram, izmanto ilgtspējīgus materiālus, uzstāda energoefektīvas ierīces un projektē ēkas tā, lai maksimāli palielinātu dabisko apgaismojumu un ventilāciju. 

Pieprasījums pēc ilgtspējīgiem mājokļiem ir pastāvīgi audzis, ko veicina patērētāju attieksmes maiņa un pieaugošā izpratne par videi draudzīgu mājokļu priekšrocībām. Turklāt pieaug ekotūrisma tirgus, kas ir veicinājis pieprasījumu pēc ilgtspējīgām viesnīcām un brīvdienu mājām.  

Mūsdienu tirgū ”zaļais” nekustamais īpašums vairs nav nišas jēdziens – tas kļūst par jaunu standartu. Izprotot pieprasījumu pēc videi draudzīgiem mājokļiem un ilgtspējīgas būvniecības prakses, nekustamā īpašuma aģenti var būt soli priekšā un apmierināt mainīgās pircēju vajadzības.  

Šeit ir daži galvenie punkti, kas palīdzēs pārdot vairāk mājokļu:  

1. Konkurences priekšrocības

Mārketinga materiālos aģenti var izcelt īpašumu videi draudzīgās iezīmes, piemēram, energoefektīvas ierīces, saules baterijas vai zema caurplūduma ķermeņi. Citas taktikas var ietvert: 

  • Uzsvērt ilgtermiņa izmaksu ietaupījumus, kas saistīti ar videi draudzīgiem mājokļiem, piemēram, zemākus komunālo pakalpojumu rēķinus un mazākas uzturēšanas izmaksas.  
  • Zināšanas par zaļās būvniecības sertifikātiem (piemēram, LEED vai ENERGY STAR) un to, kā tie var palielināt īpašuma vērtību.  
  • Apsveriet iespēju sadarboties ar vietējām zaļās būvniecības organizācijām vai piedalīties videi draudzīgu māju ekskursijās, lai parādītu savas zināšanas šajā jomā.  

2. Veiciniet pozitīvas pārmaiņas 

Izglītojot pircējus par zaļo mājokļu priekšrocībām un strādājot pie videi draudzīgu īpašumu pieejamības palielināšanas, aģenti var spēlēt būtisku lomu pozitīvu pārmaiņu veicināšanā mājokļu tirgū. Lūk, daži soļi, ko aģenti var veikt, lai savā darbā veicinātu ilgtspējību: 

  • Mudiniet pircējus, pieņemot lēmumu par pirkumu, ņemt vērā īpašuma ietekmi uz vidi. 
  • Aizstāvēt politiku un iniciatīvas, kas atbalsta videi draudzīgas būvniecības praksi, piemēram, nodokļu atvieglojumus vai energoefektivitāti veicinošus būvniecības noteikumus. 
  • Sadarbojieties ar vietējām zaļajām organizācijām vai piedalieties kopienas iniciatīvās, kuru mērķis ir veicināt ilgtspējību un samazināt oglekļa dioksīda emisiju.  

3. Ikviens gūst labumu 

Vēl viena lieta, kas jāņem vērā, runājot par ”zaļo” nekustamo īpašumu, ir potenciālie finansiālie ieguvumi. Lai gan ar ilgtspējīga mājokļa būvniecību vai iegādi var būt saistītas lielākas sākotnējās izmaksas, mājokļu īpašnieki bieži vien ilgtermiņā ietaupa mazākus enerģijas rēķinus un uzturēšanas izmaksas. ”Zaļajiem” mājokļiem var būt augstāka tālākpārdošanas vērtība, un tie var būt pievilcīgāki potenciālajiem pircējiem, kurus interesē ilgtspēja.  

Ilgtspējība vairs nav greznība – tā ir nepieciešamība. Pircēji meklē mājokļus, kas ne tikai apmierina viņu praktiskās vajadzības, bet arī atbilst viņu vērtībām un uzskatiem par ilgtspējību un atbildību pret vidi.  

Zaļāka nākotne 

Paredzams, ka pieprasījums pēc zaļajiem mājokļiem tikai pieaugs, jo arvien vairāk cilvēku apzinās ilgtspējības un vides aizsardzības nozīmi. Nepārtraukti informējot par jaunākajām ”zaļās” būvniecības praksēm un tendencēm, nekustamā īpašuma aģenti var kļūt par nozares līderiem un labāk apkalpot savus klientus.  

Visbeidzot, ir svarīgi atcerēties, ka ”zaļais” nekustamais īpašums attiecas ne tikai uz atsevišķām mājām un ēkām – tas attiecas arī uz plašāku sabiedrību un infrastruktūru. Papildus ”zaļo” māju popularizēšanai aģenti var arī aizstāvēt ilgtspējīgu pilsētplānošanu un transportu, kā arī iniciatīvas, kas veicina atjaunojamo enerģiju un samazina atkritumu daudzumu. 

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz