Otrdiena, 23. aprīlis Jurģis, Juris, Georgs
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

“Aviasabiedrība Liepāja”: no Liepājas lidostas būtu jālido “airBaltic”

“Aviasabiedrība Liepāja”: no Liepājas lidostas būtu jālido “airBaltic”
Foto: liepajniekiem.lv
12.06.2015 19:49

BNS

No Liepājas lidostas būtu jālido Latvijas nacionālajai aviokompānijai “airBaltic”, jo meklēt partneri tikai ārvalstīs nebūtu pareizi, piektdien žurnālistiem norādīja lidostas apsaimniekotāja “Aviasabiedrība Liepāja” valdes loceklis Agris Sprūde.

“Latvijai ir sava aviokompānija un vissaprotamāk arī būtu, ka no Liepājas lidotu “airBaltic”, jo, ja mēs to saucam par nacionālo aviokompāniju un Liepāja ir Latvijā, tad meklēt partneri tikai ārzemēs nav pareizi un ir daudz sarežģītāk,” sacīja Sprūde, piebilstot, ka sarunas ar “airBaltic” vēl ir priekšā.

Vienlaikus viņš neizslēdza iespēju, ka citas aviokompānijas no Liepājas lidostas tomēr varētu lidot, it sevišķi vasaras sezonā. “Liepājā vēl varētu lidot, piemēram, Krievijas aviokompānijas, kā tas ir Palangas lidostā. Saites ar NVS valstīm Liepājā vēsturiski ir ļoti labas,” atzīmēja Sprūde.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka Liepājas lidostā rekonstrukcijas darbi, kas paredz divus kilometrus garā skrejceļa atjaunošanu, kā arī manevrēšanas ceļa, perona, lidjoslas un skrejceļa gala drošības zonu rekonstrukciju,sākti pagājušā gada oktobrī.

“Aviasabiedrība Liepāja” konkursā par lidostas rekonstrukciju uzvarējusi būvkompānija “Binders”. Kopējā līgumcena – 7,11 miljoni eiro, tostarp projektā paredzēts piesaistīt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

Uzņēmumā aģentūrai BNS iepriekš norādīja, ka lidostas rekonstrukcijas projektā galvenie veicamie darbi ir ne tikai divus kilometrus garā skrejceļa atjaunošana, bet arī manevrēšanas ceļa, perona un lidjoslas, kā arī skrejceļa gala drošības zonu rekonstrukcija, ietverot arī lietus ūdens kanalizācijas sistēmas ar attīrīšanas iekārtām rekonstrukciju un drenāžas sistēmas izbūvi. Tas saistīts ar Eiropas Savienības drošības prasībām lidostām un ir nepieciešams, lai lidostu varētu sertificēt starptautiskiem lidojumiem. Tāpat būtiska ir lidostas uguņu sistēmas izbūve, jo esošā sistēma ir būvēta pirms 42 gadiem un būtiski ierobežo reisu regularitāti.

“Aviasabiedrība Liepāja” dibināta 2004.gadā, un tās pamatkapitāls ir 714,4 tūkstoši latu (1,016 miljoni eiro). Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Liepājas pilsētas dome.

“airBaltic” nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz aptuveni 60 galamērķiem. “airBaltic” lielākā īpašniece ir Latvijas valsts ar 99,8% akciju.

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz