Bedres uz ceļiem labo arī ūdenī
Linda Kilevica
"Kurzemes Vārds"
Lietus gāž straumēm, bet vīri tik ber bedrītēs asfaltu. Masa neiegulst bedrē, paliek atsevišķās piciņās, kuras ar riteņiem ātri vien atkal izsit. Šādu ainu “Kurzemes Vārds” redzēja 12. martā uz valsts autoceļa P135 Priekule–Vaiņode.
VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” komunikācijas speciālists Juris Aksels Cīrulis pastāsta, ka todien bedres aizpildītas ar auksto asfaltbetonu. “Satiksmei bīstamās jeb tā saucamās avārijas bedres tiek labotas neatkarīgi no laika apstākļiem visa gada garumā. Ziemas sezonā avārijas bedru remontam izmanto aukstā asfalta tehnoloģiju, kas ir vienīgā ziemas apstākļos pielietojamā metode bedrīšu lāpīšanai,” viņš skaidro. Ja labošanas laikā nav iespējams ūdeni novadīt no bedres (līst lietus, applūdis autoceļš u.c.), esot pieļaujama satiksmei bīstamās bedres aizpildīšana arī ūdenī.
Par satiksmei bīstamām tiek uzskatītas tādas bedres, kuru laukums lielāks par 0,1 m2 un kuras ir dziļākas par 5 cm. Uz A uzturēšanas klases autoceļiem avārijas bedres tiek salabotas 24 h laikā, uz B uzturēšanas klases autoceļiem – 5 diennakšu laikā, uz C uzturēšanas klases ceļiem – nedēļas laikā, divu nedēļu laikā uz D uzturēšanas klases ceļiem.