Piektdiena, 29. marts Agija, Aldonis
Abonēt

Lasi vairāk ar
liepajniekiem.lv abonementu

Edgars Beihmanis: Sliktākais, ko auto vadītājs var darīt – žēlot naudu riepām

Edgars Beihmanis: Sliktākais, ko auto vadītājs var darīt – žēlot naudu riepām
Foto: No personīgā arhīva
24.10.2017 19:16

liepajniekiem.lv

Atslēgvārdi

Kaut arī sācies aukstais laiks un būtu jāsāk domāt par vasaras riepu nomaiņu, man šķiet, ka puse Liepājas vēl braukā ar vasaras riepām. Ir cilvēki, kuri domā: ”Ar 4 milimetru protektora dziļumu šogad vēl izbraukšu”. Reizēm gadās situācija – kamēr ar pirkstu neparāda, tikmēr arī brauc, riepas nemainot. 

Es domāju, ka riepas būtu jāmaina jau tagad. Tikko kā asfalta temperatūra pazeminās līdz +5 grādiem, tā vasaras riepas vairs savu funkciju pilnvērtīgi nepilda. 

Ne vienu vien reizi redzēts, kā riepu nemainīšana cilvēkam neko labu nenes. Citi apzinās, ka riepas tādas ”nekādas”, brauc pa pilsētu ar ātrumu 30 km/h, kavējot pārējo satiksmi… Un ja vēl jābremzē… Ir nācies pašam redzēt. Arī pagājušajā gadā pie mūsu servisa bija melnais ledus. 

Auto vadītājs brauca ar aptuveni 60 km/h, it kā bremzēja, bet nekas nenotika – tā krustojumā pāršļūca pāri galvenajam ceļam.

Bieži cilvēki neapzinās savu ātrumu un domā, ka viss būs tāpat, kā braucot vasarā. Ir jāatceras, ka ziemas riepu minimālais protektoru dziļums ir 4 mm, kas, manuprāt, praktiski ir vasaras riepu dziļums. Vasarā, ar atļauto 2 mm dziļumu ar 90 km/h iebraucot peļķē, uzreiz sāksies akvaplanēšana, jo protektors ir tik sekls, ka tas nespēj ūdeni izspiest ārā. 

Nezinu, kas kādus testus veicis, taču pēc pieredzes secinu, ka no 4 mm nav jēgas, jo ekstrēmākos apstākļos tie savu funkciju nepildīs, tādēļ sliktākais, ko auto vadītājs var izdarīt, ir žēlot naudu ziemas riepām. Jaunām riepām protektoru dziļums ir no 8 līdz 10 mm, kas arī ir piemērots ziemas braukšanai. 

Parasti cilvēki liek budžeta klases Ķīnā ražotas riepas. Nesaku, ka tās ir sliktas riepas, bet, kā rāda pieredze, ir gadījumi, kad pēc divām, trim nedēļām riepai pārtrūkst audi un ”uzmetas bumbulis”. Savukārt, uzliekot kādas premium klases riepas, ir jūtama to kvalitāte. Tās, kas kalpo ilgāk, ne vienmēr ir labākais. Galvenais, lai riepas pilda funkciju, pat ja kalpo īsāku laiku. 

Manuprāt, ļoti atbalstāmas ir arī policijas veiktās pārbaudes – ja cilvēks nesaprot, ka, braucot ar nobrauktām riepām, mašīna uz ceļa turas tikai kā ”ar četrām plaukstām”, viņš apdraud ne tikai sevi, bet arī citus.

Reizēm uz servisu atbrauc cilvēks, un tā vien gribas viņam pajautāt: “Kāpēc tev ir vajadzīga mašīna, ja tu nespēj par to parūpēties un brauc ar “mizām”, apdraudot citus?” 

Edgars Beihmanis, automehāniķis

Šobrīd aktuāli

Autorizēties

Reģistrēties

Klikšķini šeit, lai izvēlētos attēlu vai arī velc attēla failus un novieto tos šeit.

Spied šeit, lai izvēlētos attēlu.

Attēlam jābūt JPG formātā, max 10MB.

Reģistrēties

Lai pabeigtu reģistrēšanos, doties uz savu e-pastu un apstiprini savu e-pasta adresi!

Aizmirsu paroli

PALĪDZĒT IR VIEGLI!

Atslēdz reklāmu bloķētāju

Portāls liepajniekiem.lv jums piedāvā svarīgāko informāciju bez maksas. Taču žurnālistu darbam nepieciešami līdzekļi, ko spēj nodrošināt reklāma. Priecāsimies, ja atslēgsi savu reklāmu bloķēšanas programmu.

Kā atslēgt reklāmu bloķētāju

Pārlūka labajā pusē blakus adreses laukam ir bloķētāja ikoniņa.

Tā var būt kāda no šīm:

Uzklikšķini uz tās un atkarībā no bloķētāja veida spied uz:
- "Don`t run on pages on this site"
vai
- "Enabled on this site"
vai
spied uz