Īrijā arestēts mūsu ostā pierakstīts kuģis
0
Īrijā, Grīnoras ostā, arestēts Latvijas karoga kuģis “Fortuna 1”, vēsta Latvijas Jūras administrācijas informācija. Noskaidrojām, ka kuģa pieraksta vieta ir mūsu osta. “Fortuna 1” Īrijas ostā aizturēts no aprīļa, kad Īrijas Ostas valsts kontrole atklāja vairākas neatbilstības starptautiskajām kuģošanas drošības prasībām. Ostas valsts kontrole Īrijā tika veikta pēc tam, kad sāka streikot kuģa apkalpe, kam nebija izmaksātas algas, taču “Fortuna 1” īpašnieka vainas dēļ kuģim ir arī citas problēmas, piemēram, divas kuģu menedžmenta kompānijas atteikušās no sadarbības ar SIA “Spaider”, jo īpašnieks nepilda norunas un līguma nosacījumus, līdz ar to šobrīd nav sertificētas kompānijas, kas būtu gatava uzņemties pildīt ISM kodeksa prasības attiecībā uz “Fortuna 1”.
Tāpat klasifikācijas sabiedrība “Russian Maritime register of shipping” tehnisko neatbilstību dēļ anulējusi kuģa konvenciālos dokumentus.
Kravas kuģis “Fortuna 1” pietauvojās Grīnoras ostā ar 1700 tonnām dzelzs stieņiem, kas bija paredzēti kādai Īrijas kompānijai, taču kuģa apkalpe atteicās to izkraut, protestējot pret četrus mēnešus neizmaksātajām algām. Protestējot pret darba algu neizmaksāšanu, Īrijas ostā streikoja 11 kuģa apkalpes locekļi. Starptautiskās Transporta federācijas inspektors Kens Flemings Latvijas vēstniecību Īrijā informējis, ka strādniekiem nav izmaksātas algas 46 000 eiro jeb 32 292 latu apjomā.
Kuģa īpašnieks ir SIA “Spaider”, kas JA pieprasījis vienreizēja pārgājiena atļauju, lai kuģis varētu no Īrijas atgriezties Liepājā it kā ikgadējās apskates veikšanai un plānotai karoga maiņai. Taču, ņemot vērā iepriekš minētos apstākļus, JA nevar garantēt, ka “Fortuna 1” ir pietiekami drošs šādam pārgājienam, pat ja tas tiktu atbrīvots no aresta.
Kā uzzinājām Liepājas ostas uzraudzības dienestā, kuģim “Fortuna 1” pieraksta vieta ir mūsu ostā. Par kuģa saimnieku gan īstas skaidrības nav – SIA “Spaiders” pēc neoficiālas informācijas ir Liepājas firma. “Fortuna 1” ir samērā neliels transporta kuģis. Sauskravu kuģa garums ir 75,9 metri, kravnesība – 1946 tonnas. Pēdējo reizi kuģis no Liepājas ostas izgājis šā gada 19.janvārī. Ar 1485 tonnu cukurbiešu graizījumu kravu tas devies uz kādu ostu Dānijā.