Kalpaka tilts atkal niķojas
Lasītāji ziņo, ka Kalpaka tilts, kurš savieno Karostas kanāla krastus un kura restaurācijā ieguldīti 4,6 miljoni latu, svētdienbija saniķojies. Pēc atvēršanas kuģošanai tā savienošana aizkavējās uz vairākām stundām. Tas radīja problēmas satiksmei.
“Kaut gan saskaņā ar grafiku tiltam jau pulksten15.30 bija jābūt atvērtam gājējiem un transporta plūsmai, tiltu apkalpojošajam personālam to neizdevās nodrošināt pat līdz pulksten 17,” redakcijai pasūdzējās kāds no liepājniekiem, kurš bijis spiests mērot garo apkārtceļu, lai nokļūtu Karostā.
Speciālās ekonomiskās zonas tehniskā direktora vietnieks Egils Sveilis “Kurzemes Vārdam” paskaidroja, ka tilta savienošana patiešām aizkavējusies, jo darboties atteikusies automātika. Tādēļ operatoriem nācies šo darbu paveikt ar rokām, kas nav tik vienkārši. Līdz ar to tiltu savienot izdevies tikai pulksten 17.20. Par notikušo nekavējoties esot informēti akciju sabiedrības “Rīgas tilti” vadītāji, kas bija atbildīgi par rekonstrukcijas darbu norisi un kvalitāti.
Neraugoties uz to, ir jāteic, ka Kalpaka tilts niķojas ne jau pirmo reizi. Šopavasar tas jau sagādāja līdzīgas problēmas apkalpes personālam. Tas vieš nopietnas bažas, vai tilta rekonstrukcijas gaitā viss ir paveikts godprātīgi un vai nepienāks brīdis, kad kļūmju novēršanai būs jāizstrādā jauns projekts. Arī tilta vecākais operators Vilnis Grandbergs ir atzinis, ka nebūtu slikti, ja automātiku papildinātu ar rezerves mehānismu, kas dotu lielāku drošību. Taču pagaidām nekas nav paveikts, lai tā notiktu, un tilts laiku pa laikam turpina sagādāt neērtības gan gājējiem, gan autobraucējiem. E. Sveilis gan teica, ka par rezerves mehānisma uzstādīšanu tiekot gādāts.
Pēteris Jaunzems,
“Kurzemes Vārds”
Kalpaka tilta automātikas niķošanās sagādā neērtības liepājniekiem.